Bil Tamiya Mercedes 190E 2.5 16v Evolution II 2012

3.967 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen rc-enhed er oprettet og stemt ind. Opret din egen rc-enhed

Bil Tamiya Mercedes 190E 2.5 16v Evolution II

Årgang:
2012
Drivkraft:
TT01E Chassis
Std 540 motor
TEU-101BK ESC
Futaba 9401 servo
Spektrum modtager
Topfart
Ukendt - Men den er ikke så hurtig
Størrelse
1/10
Vægt
1400g
Ekstraudstyr
König Pilsner DTM mærker

DTM fælge på vej
Bemærkninger
SIden jeg så denne Tamiya Mercedes i 1992 har det altid været en drøm at eje en.
20 år efter fik jeg den endelig. Godt nok ikke med TA01 chassis men det kan komme.

I 1986 udgav Mercedes-Benz en sports version af 190-serien bil med en 16-ventilede motor. Denne bil senere udviklet sig til 190 E 2,3-16, 190 E 2,5-16, 190 E 2,6-15 Evolution. og endelig 190 E 2,5-6 Evolution II. Denne endelige variant blev også brugt i den tyske Touring Car Championship Motor-sport serien og viste sig at være en meget populær og konkurrencedygtig maskine.

http://www.youtube.com/watch?v=8qaoVjw-qBI&list=FLBOBQv5QrrTMHk66a4jaNmg&index=1&feature=plpp_video
Kommentér på:
Bil Tamiya Mercedes 190E 2.5 16v Evolution II
  •   9. apr 2012 he he
    har også en til at stå den er bare ikke samlet endnu ligger stadig i kassen


  •   26. mar 2012 Berlin 2000
    http://www.ebay.co.uk/itm/Tamiya-1-10-Mercedes-190E-Berlin-2000-Body-TA01-/350493695209?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item519b0d5ce9#ht_880wt_1396

    Her er en af de helt gamle Berlin 2000. Tak for kaffe en pris. Der er gået samler i den.


  •   26. mar 2012 Evo 2
    Det er rigtig at de startede i DTM med 2.3l versionen. Men det var før Evo2.

    Det var en Coswoth der lavede den. Har en helt fantastisk lyd.
    Det var inden Mercedes overtog AMG.

    Her er lige hele Evo historien jeg har lånt lidt fra en Evo site.
    En første sportsvogn udgave af Mercedes 190 kom på markedet i 1983: i ECE-version, udviklet motoren i 190 E 2,3-16 185 hk (136 kW) og accelereret bilen fra stilstand til 100 km / t på 7,5 sekunder, tophastigheden var 230 km / t.
    190 E 2,5-16, der fulgte i 1988 med en avanceret 195 hk (143 kW) seksten-ventilede motor pralede samme ydelse. Det var den slags top-præstationer tal, som berettiger til bilens brug i motorsport.
    Så tidligt som i 1985 blev 190 E 2,3-16 indgået af private teams først i de franske serieproducerede bil mesterskaber og fra 1987 også i det tyske Touring Car Championships (DTM).
    I 1988 blev Daimler-Benz aktiv ved officielt at støtte hold konkurrerer i DTM. Et år senere, en Godkendelsesproceduren version med typegodkendelse for vejtransport brug, 190 E 2,5-16 Evolution I, fik sin debut. Motor udgang var forblevet den samme, men løbeværk var blevet ændret til racerbanen, som EVO var blevet designet til.
    Af denne model, blev 502 enheder bygget for at opnå homologering - en forudsætning for deltagelse i motorsport. Denne model var meget vellykket i mange løb. Kravene blev dog stigende og så, det eneste logiske skridt var at udvikle en endnu mere kraftfuld EVO.
    Denne nye bil - 190 E 2,5-16 Evolution II - fejrede sin verdenspremiere på Geneve Motor Show i marts 1990. Den 2,5-liters motor EVO II, og havde en ydelse på 235 hk (173 kW) og et drejningsmoment på 245 Newtonmeter mellem 5000/min og 6000/min.
    Bilen, der vejer omkring 1300 kg, accelererede fra stilstand til 100 km / t på bare 7,1 sekunder og nå en topfart på 250 km / t. Den sportsundervogn gav meget præcise køreegenskaber, der er justerbar til tre forskellige højder ved hjælp af en diskret kontakt til venstre for rattet. Sportssæder gav fører og forsædepassager fast støtte, mens bagsædepassagererne blev forsynet med to konturer individuelle sæder.

    Der kom yderlige nyt motor reglement i 1993 sammen med Klass1 reglementet.

    Her valgte Mercedes C-klassen, de byggede efter Klass1 reglementet at bruge en V6 motor. Da de ikke byggede en V6 på det tidspunkt brugte de deres V8'er og skar 2 cylindre af.

    Man kan sige at Evo2'eren er den sidste af de "gamle" DTM biler. Klass1 bilerne som C-klassen, Alfa 155 og Opel Kalibra er stor set rørramme biler til serien lukkedede i 1996.
    Den den genopstod i 2000 var det igen en ny type biler med V8 motorer og så har vi igen fået helt nyt reglement her op til 2012 sæsonen hvor BWM er med tilbage igen.

    Det bliver et fedt år med BMW, Audi og Mercedes.


  •   26. mar 2012 .
    Man skal nok en tur på ebay.

    Den er blevet lavet i 4 versioner (klistermærker)

    Gade versionen
    Konig Pilsner
    Berlin 2000
    Diebels Alt

    De 2 sidste er meget svære at få fat på. De er kun lavet i starten af 90'erne og koster kassen brugt.


  •   26. mar 2012 .
    Nogen der ved hvor man køber den karosse uden maling?


  •   25. mar 2012 Rigtig mercer
    Er den årgang fra 80'erne ;o) Fed er den!


  •   25. mar 2012 fed dyt
    kan man ikke købe den herhjemme


  •   25. mar 2012 velkommen
    satme en lækker sag den mercer


  •   25. mar 2012 info om evo2 modellen
    Det var efter hvad jeg ved en 2,3 16v motor udviklet af cosworth, den blev bygget blandt til at konkurrere mod bmw e30 m3 som ligeledes er en 2,3 16v så at de kunne køre i samme klassement...


  •   25. mar 2012 ---
    Lækkert køretøj. smiley


  •   25. mar 2012 .
    Som TT01E version har jeg givet kr. 1000 incl porto fra Ebay i Tyskland.
    Klistermærkerne kostede 200 på Ebay i UK.


  •   25. mar 2012 X-høj
    ALT for fed vogn. var så heldig at prøve den 1:1 for et par år siden Ufff. vil os ha den i rc udgave. hva ligger sårn et svin i af pris? komplett køreklar altså smiley


  •   25. mar 2012 Velkommen

    Fed vogn! smiley

    God detalje med Info om 1:1eren (;


  •   25. mar 2012 velkommen
    lækker lækker elsker den karosse


  •   25. mar 2012 Nostalgi
    Fed fed fed smiley


  •   25. mar 2012 Velkommen
    Og en høj når den kommer ind smiley


Annonce