FG Marder

FG Marder

Medlemmer: 4
Forside Forum Medlemmer Annoncer RC-enheder
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reverse Servo
  • #1   17. sep 2016 Er det kun den ene servo der skal vendes? Hvis det er begge gøres dette på din sender. Ellers skal du købe en serco tester/kontroler. Men ved ikke om den kan gøre det permanent.

  • #2   17. sep 2016 Ellers lodder du den om.
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #3   17. sep 2016 Ja det er kun den ene.. til forbremsen. Aner ikke hvad jeg skal lodde om så det må jeg nok lade være med smiley

  • #4   17. sep 2016 Der er blot tre ledninger, en +, en - og en signal.
    Rød og sort (hvis de optræder på netop din servo) er ofte + og - respektivt.
    Disse loddes af og vendes om.
    Den 3' ledning er signal, og bruges til at styre, om hvornår servo'en skal lukke for sin belastning, så det ikke futter af.
    Da den jo kører jævnstrøm, kører den nu den anden vej.
    På Graupner m.fl. er det brun som er minus, rød er plus, og orange er signal.
    På Hitec m.fl. (som ofte sidder på FG), er det sort som er minus, rød er plus, og gul er signal.
    Det snedige er, at du med et meget lille værktøj, kan løfte en tille tap i selve stikket i den anden af servo'ens ledning, og trække pinden med ledningen ud. Dette gøres på de to ledninger, byt dm om, og sæt dem ind igen.
    Voila, du har vendt den om.
    Det virkede i al fald for mig, for mange år siden på et af mine fly.
    Super nemt at lave, og koster ikke noget.

    Når du har to servo'er på et y-kabel, vil de jo køre samtidig, og lige langt. Hvad skal de lave?

    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marde smiley


    profilbillede
  • #5   17. sep 2016 Tak for forståelig og omfattende forklaring! smiley

    Men ved godt hvad de forskellige farver er, og havde lidt på fornemmelse at man kunne bytte + og - rundt. Har dog engang set et eller andet sted at man kunne købe noget til det.. nok det Henning skrev.. så vidste ikke helt om det måske lavede skade på servoen bare at vende den på + og -.

    Det er til den ekstra servo til de skivebremser foran, dem bagpå sidder sammen med gassen. Lige nu har jeg bare byttet gas/bremse rundt og krydset gas/bremse stænger (billedet), det ser ikke ud til at de forstyrre hinanden.
    Kan s'følig også vende servoarmen på den til forbremser 180 grader, men så synes jeg at det sidder lige lovligigt skævt og langt ude mod karossen.. muligvis meget mere udsat for styrt i den alt for tunede Marder (der skal nu hellere ikke meget til) smiley smiley


    profilbillede
  • #6   17. sep 2016 Altså jeg har ikke set nogen brænde af, men man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig...
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #7   17. sep 2016 Jeg er helt grøn så aner ikke så meget om det hele endnu.. var nød til at spørge smiley

  • #8   17. sep 2016 HUSK! At krydse dine kabler til forbremserne, samt at flytte dit servotræk til yderst, så får finere graduering og ikke belaster din servo så hårdt.
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smater' at køre Marder smiley


  • #9   17. sep 2016 ØstMarderMafia'en (ØMM...) siger, at du bare skal dreje din servo 180 grader.

    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #10   17. sep 2016 Den sidder yderst mener jeg smiley

    Hvorfor skal de krydses?


  • #11   17. sep 2016 For at give mindre drag, da buerne bliver størst mulige.
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #12   17. sep 2016 hej Steve

    nu har jeg studeret dit billede her og har følgende råd.

    1. vend din gas/brems servo om så hornet sidder fremad i stedet bagud.
    2. du skal krydse dine forbremse kabler.. se billeder af Jacques marder.
    3. du skal løsne dine skruer der holder dine støddæmper oppe i toppen så at du kan rokke støddæmpere toppende en lille bitte smule. og så sætter du en ekstra møtrik på.... se Jacques billeder.
    4. flyt din bremse stang længere ud på dit servohorn til din for bremse. = større bremse kraft og en mere præcis bremse.

    hilsen

    Henning


  • #13   17. sep 2016 nej, i midten. Ud til siden.
    M.v.h.
    Jacques.
    Wider-Lighter-Faster-Marder smiley


  • #14   17. sep 2016 Nå jo på den gør det.. og modtaget smiley

  • #15   17. sep 2016 ØMM... siger, at du skal tage dig en drik, og bruge sugerøret bagefter på din Marder. Gæt til hvad!
    s.u. til ØMM (ØstMarderMafia)



  • #16   17. sep 2016 Skal man i øvrigt ikke vende servoen på hovedet (som styreservo sidder) for den dreje spejlvendt. Hvis man vender den 180 grader, drejer den stadigvæk i samme retning ifølge min matematik... eller er jeg helt galt på den? smiley



  • #17   17. sep 2016 Dirk og sugrør?? smiley


  • #18   17. sep 2016 nej det kan du ikke.
    Du får et skævt træk på dine gas og bremse stænger. Med stor slidtage i din gasspjældsaksel til følge.


  • #19   17. sep 2016 Nej, opad, lav en model og drej den rundt, så skal du bare se en Smarter' Marder.
    Enig med ØMM (ØstMarderMafia).
    M.v.h.
    Jacques.
    Wider-Lighter-Faster-Marder smiley


  • #20   17. sep 2016 Så må jeg prøver at bytte rundt på ledninger.. det går ikke at jeg slidder min karburator på det. Tak fot obs'erne smiley

  • #21   17. sep 2016 Nej, ikke en dirk, ha ha, men en drink med et sugerør, som du bagefter sætter ned over din hyperfølsomme antenneledning, samt en gummidup for enden. Vigtigt.
    Jeg har så bagefter bøjet min ind under buret.
    M.v.h.
    Jacques.
    Wider-Lighter-Faster-Marder smiley


  • #22   17. sep 2016 .................

  • #23   17. sep 2016 Skål smiley

  • #24   17. sep 2016 og lige en ting til Steve.....
    skrive liiige med store bogstaver da det menes 100% og fra hjertet af.

    DU SKAL ALDRIG VÆRE BANGE FOR AT SPØRGE OM RÅD ELLER HJÆLP.! det er kun fedt at have nogen at udveksle erfaringer med. Desuden har vi alle været grønne.. jeg var det for 10 år siden... smiley smiley


  • #25   17. sep 2016 Ja, og nu er du grøn igen, HP, denne gang med mug, tjek din startdato smiley smiley
    M.v.h.
    Jacques.
    Wider-Lighter-Faster-Marder smiley


  • #26   17. sep 2016 Jeg spørger løs når jeg selv sidder fast. smiley

    Prøver at bytte ledninger, da en 180 graders vending jo ingen forskel giver smiley smiley
    Og så bytter jeg straks rundt på gas/bremse.

    Og Jaques.. skål (tænkte det faktisk) smiley


  • #27   17. sep 2016 Steve, hvad er det, som sidder forrest i din alutrekantplade, i den ene side?
    M.v.h.
    Jacques.
    Wider-Lighter-Faster-Marder smiley

    Jeg henter lige en drink... ziiiiip.


  • #28   17. sep 2016 altså det er sådan her...

    hvis du vender din servo 180 grader så dit servo horn sidder fremad som den gør på din for bremse servo, og derefter flytter din bagbremse stang så den sidder yderst og gas stang inderst så virker det... kan tage et billede af en marder hvor det sidder rigtigt.


  • #29   17. sep 2016 Ja jeg kan spejlvende dem begge igen og kun vende servo armen 180 grader, men så synes jeg at servo armen sidder for tæt på hjørnet af karossen og dermed med udsat for slag og press. Du skal jo tænke at jeg har forhøjet bag i, så karossen kan kun lige sidde på nu, og der er ikke så meget luft under den foran i nu..

  • #30   17. sep 2016 Jaques hvad mener du? Den trekant der holder servoplade og bulkhead sammen? For der sidder intet på

  • #31   17. sep 2016 jaaaa. meeeen smiley he he

    Nu er det sådan smiley at du næsten ikke skal bremse noget på dine baghjul. Din bagbremse skal være sådan så at nå du skubber bilen frem ad med én finger, og fuld bremse så må baghjulende ikke blokere.

    Så du kan korte den side af dit servohorn som vender ud mod karossen ret meget af...


  • #32   17. sep 2016 Jep, ligner en skruebit på billedet??

    M.v.h.
    Jacques.
    Wider-Lighter-Faster-Marder smiley


  • #33   17. sep 2016 jeg tror vi skal finde en dag og mødes... he he...

  • #34   17. sep 2016 Er måske for forsigtig, men vil hellere have den inad så jeg mindske slag i servoen smiley

  • #35   17. sep 2016 Og tage en drink smiley

    M.v.h.
    Jacques.
    Wider-Lighter-Faster-Marder smiley


  • #36   17. sep 2016 Nåh.. ja den havde jeg nok glemt at fjerne den bit smiley

    Godt spottet alligevel smiley


  • #37   17. sep 2016 Måtte i øvrigt undvære min Jetpro pga de skide bagbremser.. grrrr smiley

    Men har fået en Samba billigt idag som kan være der! smiley


  • #38   17. sep 2016 ha ha.... det er smarter, med en Marder der "svinger" ( samba dans)

  • #39   17. sep 2016 He he,.. smiley
    MarderWide.


    profilbillede
  • #40   17. sep 2016 Det passer faktisk meget godt til den når den sætter igang på alt andet en høj græs smiley


  • #41   1. okt 2016 Nu har jeg vendt den servoarm til forbremser, samt den til gas/bagbremser så de stænger ikke krydser mere. Har også krydset bremsekabler foran.

    Måtte lige hurtigt ud og prøve den på p-pladsen med mosnterslicks på... dens optræk overrasker mig hver gang - nursj hvor går den dog godt!! smiley


Kommentér på:
Reverse Servo

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce