{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.331 visninger | Oprettet:

Grundindstillinger af standard karburator for bil & båd. {{forumTopicSubject}}

Grundindstillinger af standard karburator for bil & båd.

1) Find High og Low nålen på din karburator, de er markeret med et H og et L, drej dem begge helt i bund.

2) Drej L nålen 1 1/4 omgang ud

3) Drej H 1 3/8 omgang ud

4) Start motoren, du skal måske dreje L nålen den ene eller den anden vej før den starter.

5) Drej på L nålen til du syntes din tomgang er fin, når du drejer nålen ind så stiger tomgangen, når du drejer den ud så falder den og drukner måske din motor.

6) Giv motoren fuld gas og juster H nålen til du når de maksimale omdrejninger(BEMÆRK: Dette larmer RIGTIG meget, hør efter hvornår motoren rammer top omdrejninger og lad skruen stå der)

!!NÅR DU HAR GJORT DET ER DET MEGET VIGTIGT DU DREJER SKRUEN 1/16 UD FOR AT FÅ DEN RETTE KØLING AF MOTOREN!!


Note: Indstillingen ovenfor er kun til standard brug, der er meget der kommer an på hvordan en motor opfører sig, feks, Gearing, udstødning, fugt, temperatur, hvor højt du er over havets overflade

osv.
Her er nogle tips til at få din motor til at gå korrekt:

Hvis din motor hakker eller slet ikke kan nå maksimum omdrejninger:

Din H nål er drejet for langt ud, drej den ind i små hak, imellem hvert hak kører du lige en testtur, når den kører ordentligt drejer du den 1/16 ud for at få den rette mængde luft/benzin ind.

Hvis din motor går ud eller føles sløv fra bunden:
Din H nål er drejet for langt ind, drej den ud til den er MINDST 1 1/2 omgang fra bund, herfra kan du så justere den ind i små hak med prøveturer imellem, bemærk dog, at Dårlig kompression,

tilstoppet udstødning og meget stor gearing kan få din motor til at føles sløv.

Hvis din motor kører ujævnt med høj tomgang og dør hvis du prøver at sænke den:
Du har måske et hul i en pakning, det giver motoren falsk luft, en let måde at tjekke for falsk luft er at sprøjte WD-40 ved pakningerne til karburatoren og andre steder der er pakninger, hvis den

bobler er der hul i pakningen, udskift den.

Hvis din motor står i tomgang og dør lige så stille:
Din L nål er skruet for langt ud, drej den ind til du opnår den tomgang du vil have ellers stil på den store skrue nedenunder, drej den ind.

Håber dette kan vejlede evt. og hjælpe folk som står og mangler denne viden, hvis der er nogen som har noget at tilføje, er i meget velkommen til at kommentere oplægget, på forhånd held og lykke smiley smiley

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Grundindstillinger af standard karburator for bil & båd.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce