1.071 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Svar
upgradering af gamer pc upgradering af gamer pc
jeg skal have skubbet gang i min gamer pc med nogen nye stumper
jeg har kikket lidt på de her
grafikort GeForce GTX 670 3000kr et mere senere
bundkort Gigabyte G1.Sniper 2 2600kr
Cpu Intel Core I7 2600K, 3,40Ghz.2100kr
Cooler Master PowerSupply (PSU) GX 750W 735kr
Corsair Classic XMS 32GB DDR3 1600kr
men er kan det gøres bedre og billiger ??
0 synes godt om
sep 2010
Følger: 40 Følgere: 38 RC-enheder: 26 Emner: 97 Svar: 1.876
Og vil du have "pro" hjælp så hop ind på www.hol.dk
Godt site
maj 2009
Følger: 28 Følgere: 29 RC-enheder: 20 Annoncer: 1 Emner: 8 Svar: 144
maj 2005
Følger: 7 Følgere: 80 RC-enheder: 2 Emner: 121 Svar: 425
sep 2011
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 24
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 49
cpu kan være i3 eller i5. for spare 500kr mindst.. ingen grund til i7... kun hvis man benchmarker.
Ram 8 mere end rigeligt. Du bruger ik mere alt andet er overkill.
Bundkort, et til 1300kr mere end rigeligt, hvis du hverken OC'er eller noget. (OC er heller ik nødvendigt som gamer pc. Da det ikke altid er "stabilt", og igen noget for benchmark hores)
Harddisk, en SSD. altid rart.
Grafikkort, der kan man godt bruge en 2-3k. Der man skal bruge pengene.
PSU, noget 700watt or so, til SLI/CF.
Så i bund og grund,
i5-3570k til en 1600kr.
8GB ram, 400kr
Bundkort ja et Asus RoG eller lign.
fin nok psu du har valgt.
For dette indlæg bliver jeg sikkert hated.
jul 2007
Følger: 39 Følgere: 37 RC-enheder: 6 Emner: 34 Svar: 1.080
Kan du evt. Hjælpe mig lidt med at få sammensat en fornuftig computer der hovedsagligt skal bruges til Battlefield 3 og et par andre spil og sådan lidt billed/videoredigering? Pris på de her en 5-5500 kr. Gerne svar i pb, så kan vi evt tage den derfra ?
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 8 RC-enheder: 4 Emner: 33 Svar: 210
Min bærbar pc kan trække BF3, GTA iv og css uden problemer. Min opsætning
Intel core I7-2630QM
AMD Readeon HD 6650M, 2 GB Vram
8 gb ram
Så har du en ide om hvad du kan købe
PS. Trækker BF3 I fuld grafik!
jul 2007
feb 2008
6500.-
Med blu-ray disk
750 gb harddisk
17,3 skærm
og en masse andet
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 49
"jo mere ram, en computer er ud styret med jo mere vil den bruge."
Ret det til: "jo mere ram, en computer er ud styret med jo mere KAN den bruge."
Windows bruger ikke flere ram. om der 4, 8 eller 16 i computeren. bruger det stadig det samme. det samme gælder spil.
Ellers vil jeg godt nok sige BAD DEAL
jul 2007
Det er først når du har MANGE programmer åbnet på samme tid og de alle sammen er meget hukommelsestunge, som fx. billedbehandlingsprogrammer...
Og nej, fordi der er mere RAM i maskinen, bruger computeren ikke mere.. Den bruger KUN det den har brug for, indtil der ikke er mere RAM at bruge af, ligesom Agent K skriver
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 2 Emner: 9 Svar: 135
så bruger jeg 6,75gb (ud af 8) i min computer så ved ikke lige hvad er der er med din og den belastning jeg køre med et unaturligt hverdags eksempel for hvem har
2 spil 21 faner 5 mapper, over føre en film mens man ser den høre musik redigere fotos tegner i 3d i sketchup og snakker med en over skype. det sker aldrig...
altså er det worst case scenario jeg køre med her men selvfølgelig kan jeg redigere i et større foto med flere lag eller redigere/render en video i full HD.
men sagen er at man ikke behøver mere end 8 gb ram ved mindre at man laver noget virkelig seriøst video/foto rendering og så tror jeg heller ikke man kun vil bruge10000 på det.
men som der også er nævnt så tag et smut over på www.hol.dk de plejer at være gode til at hjælp med at sammensætte/finde dele til en.
/Alexander
feb 2008
mar 2009
Følger: 39 Følgere: 38 RC-enheder: 5 Emner: 3 Svar: 679
4GB RAM er i hvert fald ikke nok til mig - det er de 6GB RAM jeg har på arbejdet heller ikke (jeg max'er mine RAM ud konstant). Jeg skal som minimum have 8GB RAM for at have en velfungerende computer. Men jeg er nok også hvad man vil kalde en superbruger.
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 26 RC-enheder: 14 Emner: 58 Svar: 823
Når du nu skriver på en RC side må det oplagte spørgsmål være hvor du så gerne vil smide unødvendigt mange penge efter en PC når du kunne gøre det langt billigere og så have flere penge til fjernstyret legetøj, der ikke umiddelbart bliver forældet i samme tempo?
Som mange andre har skrevet er det latterligt overkill medmindre du kører en fuldstændig sindsyg opløsning på din skærm og insisterer på at bruge FSAA istedet for de mere moderne og smartere former for AA.
Jeg har en relativ ydmyg maskine og BF3 trækker den for fuld hammer, og Max Payne 3 kørte også i vildeste opsætning uden nogle problemer.
Jeg kunne måske godt trække flere frames ud af maskinen med et andet grafikkort, men der var ikke tab nok til at det gik ud over spiloplevelsen.
Jeg har følgende maskine:
Intel Core i5 2500k (1700)
Gigabyte Z68X-UD3H (1400)
8Gb Corsair (400)
Radeon HD6950 1Gb (1500)
Det er RIGELIGT som gamer idag.
I parantesen har jeg skrevet hvad jeg betalte for hardwaren for et år siden. Idag kan du få endnu bedre hardware for samme pris, eller tilsvarende HW billigere.
Jeg har overvejet at smide 16Gb ram i min spand men eneste grund er "fordi jeg kan".
Jeg manger intet ift. performance.
Jeg spiller mine spil på en 22" skærm der kører 1680x1050 i opløsning.
Hvis du skal køre højere opløsning kunne et bedre grafikkort måske være sagen, men det kommer nok meget naturligt her et år efter jeg købte mit.
For øvrigt hat jeg clocket min turboboost hastighed en smule (det skal man da med en k CPU ;), så den topper ved 4Ghz istedet for de 3.6Ghz den er født til. Det blev gjort med en enkelt bios indstilling, og alt andet kører som normalt, og det er helt lige så stabilt som standart.
Jeg skulle måske i den forbindelse nævne at jeg IKKE bruger standart køling, men det er nu mere med henblik på at gøre min computer så støjsvag som muligt.
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 27 RC-enheder: 2 Emner: 35 Svar: 1.149
8 GB ram er helt fint, til dem som har over 8gb er når de laver seriøst film redigering, når du spiller og køre Dvs. programmer i bagrunden som Skype, browser, musik så kommer man aldrig op på over 8 gb ram.
Dog kan IE og andre broser ikke sammenlignes med Chrome. Chrome suger meget mere ram og det skyldes at vær fan starter op som sig selv i rammene, og den fordel det har er at vis Chrome siger at programmet ikke svare er det kun den fane som burde lukke ned og ikke alle de andre 20 faner som folk påstår de har åbent. Det dårlige er så bare at den sluger lidt mere ram. Bruger dog selv Chrome.
Så ram vil jeg sige til dit behov, find nogle billige, du kan ikke mærke forskæld vis den har stramme timmings eller højre Mhz, det er udelukket til folk som vil have høje score i 3Dmark. Jeg har selv 16gb, og som Bjarke siger, hvorfor? Fordi jeg kan og ikke noget andet - Spild af gode penge som du kan bruge på F.eks SSD eller Grafikkort.
F.eks disse.
http://www.edbpriser.dk/ram/corsair-vengeance-2-x-4-gb-id-4413467.aspx?q=8gb+corsair+ram
Prosessor vil jeg sige at en Intel Core i5 2500k er godt nok til dit behov, den har 4 kerner og på nuværende tidspunkt er der ingen spil som kan understøtte mere end 4 kerner. Det skal være k modellen fordi at den er ikke låst, dvs at den kan OC vis det ønskes og så er den nemmere at sælge når tiden er. og vis jeg husker helt korrekt er det også samme pris.
(link fjernet)
Her er der lavet en ny generation som heder Ivy Bridge, som du også kunne se på vis du havde budget til det.
Til at køle CPU'en har jeg selv PT. CoolerMaster 212+ som holder den CPU under max belastning nede på 34 grader som MAX temp, testet i Prime95 som er et CPU stress testnings program. Har set flere ramme 4,5 Ghz på den køler på alle 4 kerne, med en temp på 78 grader under fuld load.
(link fjernet)
Bundkort skal du slet ikke have Sniper serien, selvom at de siger det er lavet til Gamer, det er ikke fordi at din Computer bliver hurtigere af det. ROG er en god serie fra Asus, men også totalt overprice. Som jeg også selv har.
Det eneste som er godt med ROG serien som også er til gamer som Sniper serien men hvor jeg endelig vil mene er til Oc'er, du har nemlig nogle funktioner hvor du kan se hvor varmt nogle ting er, og hvor meget volt de forskællige ting får, via et med fulgt stik som du sætter ind bag i og ind i en anden computer, programmet heder ROG connect.
(link fjernet)
Det har hvad du skal bruge uden noget fitelighut.
Af grafikkort kan jeg godt lide AMD, jeg syndtes de levere bedre grafikkorts til billigere penge. end nVidia
Da jeg ikke går ud fra at du skal have vandkøling, så skal du gå efter costum køler fra de forskællige producenter, Asus, MSI, GIgabyte, PowerCoolers, XFX osv.
Det bundkort som jeg har fundet kan køre CorssFireX (2 eller flere grafikkorts fra AMD) eller SLI ( 2 eller flere grafikkorts fra nVidia), her kan det bundkort så kun understøtte op til 2 grafikkorts, vis det skal have plads til flere bliver prisen også noget andet.
Af grafikkorts vil jeg anbefalde til at starte med 1 stk AMD HD7870. Godt grafikkort til billige penge. Som er fra AMD's nyeste serie. HD7xxx serien.
(link fjernet)
Hvorefter senere hen kan du altid købe et til at smide i.
Det som der er med dette grafikkort (HD7870) er at der maximalt kan side 2 stks sammen, hvor andre også kan side 3 og 4 stks sammen, F.eks HD7970 som koster en del mere. Men erko du ikke har plads til mere end 2 grafikkorts så bliver det intet problem.
Det som der er med costum køler er at støjen bliver lavere og typisk bliver grafikkortet også kølere.
Strømforsygning finder du på noget fra CoolerMaster Corsair, XFX, eller ligende som er 80+ gold. på de nævnte 700w så du er på den sikre side.
(link fjernet)
Den model har jeg bare som 700w, og den er jeg super glad for! den suger alt hvad jeg kan hive efter den, dog er 700w modellen udgået.
(link fjernet)
har jeg ikke selv prøvet men har kun hørt godt om den.
Dog skal du kun tage fra kendte mærker, ellers så kan det sappe hele dit system.
Lagerplads vil jeg sige køb en SSD og en normal Harddisk (HDD), det er dyrt ja, men godt nok også lækkert. Nogle SSD'er er helt op i mod 5 gange hurtigere end en Mekanisk disk (HDD) og nogle en da hurtigere.
Jeg har selv Samsung 830 256 GB, men du kan nøjes med 128 GB da prisen er voldsom.
Så har du bare Windows liggende der på, og Dvs. spil som du bruger mest.
Men altså ingen Dokumenter, som billeder, tekst filer, musik, film osv, ved mindre du har mange penge.
(link fjernet)
En HDD finder du selv fra Samsung eller WD, der er det jo individuelt hvor meget plads du vil købe.
Jeg tror det var det eneste som jeg kunne hjælpe med. Kabinet og CD drev er måske noget du har ligesom du måske også har en HDD.
Men du er Velkommen til at skrive til mig om alt du vil hvide, så vil jeg prøve på at svare dig så godt som muligt.
Andgående hjemmesider som du kan besøge er der mange andre end HOL.dk. typisk snakker folk utroligt meget mere nørdet, og da jeg startede min interesse inde for Hardware var alt volapyk for mig. Så du er velkommen til at skrive til mig
Vis jeg ikke reigere er det fordi jeg stort set aldrig er Online her inde. Ellers så skrive en Mail til mig den skal jeg nok se
Theis.G.Friberg@Gmail.com
Hilsen Theis.
upgradering af gamer pc