852 visninger
|
Oprettet:
Nitro nybegynder, brugt bil. {{forumTopicSubject}}
I morgen, søndag, får jeg min første nitrobil, en Kyosho Inferno mp 7,5 sports 3. Den har kørt meget lidt den seneste tid. Jeg ved stort set intet om nitrobiler, men man skal jo starte et sted. Hvad skal jeg være opmærksom på?
Brian
jan 2005
Følger: 22 Følgere: 25 RC-enheder: 3 Emner: 61 Svar: 981
Ellers er inferno en god begynderbil og ret holdbar.
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.157
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 109 RC-enheder: 18 Emner: 16 Svar: 1.459
Jeg vil sige først og fremmest, så skal du ikke være bange for den.
Der er nogle faldgruber som nybegynder.
Den aller første er, at du nemt kommer til at ødelægge trækstarteren første gang, du ikke kan få bilen til at starte. Pas på, du ikke trækker i den, mens motoren er druknet eller trækker den for langt ud.
Hvis du bøvler med at få den startet, så hav gløderørsnøglen liggende og vær ikke bange for at tage det ud ofte for at checke om du har druknet den og om gløderøret gløder.
Når du starter den, så skal du selvfølgelig have brændstof til motoren. Start med at holde en finger for udstødningen og træk stille og roligt i trækstarteren indtil du kan se igennem brændstof slangen at nitro'en når karburatoren. Når den er det, så på med glødestarten og træk den igang
Læs manualen først, men jeg vil også anbefale dig at printe et tunings kort ud til motoren, så du kan læse, hvad du skal, mens du sidder med den. F.eks. det fra Traxxas:
dec 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Jeg kommer nok til at spørge herinde igen, Men tak for hjælpen så langt.
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.157
Bare husk når du har et spørgsmål så lav en ordentlig overskrift som indikere vad spørgsmålet omhandler lige som du har gjort med denne tråd.
Folk er ofte ret negative overfor dem som blot nøjes med at skrive "hjælp" i emnefeltet og intet andet.
maj 2015
Følger: 3 Følgere: 4 Emner: 13 Svar: 33
Nitro nybegynder, brugt bil.