Falcon 3D helikopter Falcon 3D helikopter
Hey
En af mine venner har fået mig overtalt til at gå i luften. Var ellers overbevist om at jeg skulle ud og købe RC bil nu nu er jeg blevet overtalt til at vi skal ud at flyve.
Jeg har besluttet mig for at det skal være RC Helikopter af ministørrelsen de ser sgu for sjove ud.
Har så siddet og kigget på nettet efter div. modeller og faldt så over denne her FALCON 3D helikopter fra Art-tech på www.hobbyfly.com.
Jeg kender den ikke, men synes at den i den grad skilte sig ud fra mængden af Hony bees og Walkea osv. og ser rimeligt gennemført ud.
Er der nogen der har købt sådan en djævel og har nogen erfraringer med både helikopter og forhandler?
apr 2004
Følger: 44 Følgere: 43 RC-enheder: 55 Emner: 61 Svar: 5.504
Hvis du kigger på siden ved de hvis heller ikke noget om hvornår de får den hjem
Karsten
jul 2005
Følger: 8 Følgere: 10 RC-enheder: 6 Emner: 22 Svar: 157
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 9 RC-enheder: 3 Emner: 6 Svar: 973
Walkera #39 er en af de bedste kloner, men kræver som med de andre 3D mini helier at man checker og dobbeltchecker setup og justeringer, inden man tager første prøvetur.
Walkera er kommet med en # 56 der ser meget spændende ud.
En T-Rex 450XL med LiPo, Brushless og et ordentligt RC anlæg ligger nok et godt stykke på den forkerte side af kr. 10.000
En Walkera #39 er noget billigere, men deres medfødte RC grej skulle kunne trænge til en opdatering....
apr 2004
Jeg har stået med flere Walkera og T-rex. de 2 kan SLET ikke sammenlignes i kvalitet..
Karsten
nov 2005
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 43
Jamen det er altså også ok i med de modeller i slynger om jer med.
MEN Walkera har jeg hørt at mange har problemer med i forbindelse med set up, trimning og tvivlsom kvalitet.
T- Rex 10.000 for en mini helikopter FORGET IT.
Vil bare have et piskeris der kan det hele og som har det hele og det synes jeg denne her Falcon helikopter har.
1. Den er proppet med carbon dele
2. Brushless motor
3. Alt følger med ( altså incl rc anlæg trænings bar osv.)
4. De componeter den er bygget af ser for mig ud til at
være rimelige cool.
5. Pris ser ud til at matche Kvalitet ( Hvis den altså er
lige så delikat som den ser ud på billederne )
Men det var jo lige her jeg skulle bruge en der kendte noget til enten forhandlerne eller modellen.
Har også sendt en mail til forhandleren ang. hvornår han er leveringsdygtig samt priser på reservedele.
Når jeg har svar derfra skal jeg nok give det videre her.
apr 2004
Jeg er sådan set enig, på nær et punkt..
De walkera jeg har set flyver kanon, Men som du selv siger er det nok den Falcon der giver mest i den prisklasse... Og ja den er nice ud
Karsten
nov 2005
Og om den giver mest value i den prisklasse er sgu svært at sige når man ikke kender den. (Hvad nytter det at se nice ud på billeder hvis lortet falder fra hinanden i det øjeblik man sætter strøm til ikk´)
Men folk herinde er bare lynhurtige til at slynge om sig med alle deres meninger alle mulige andre modeller end den der lige bliver spurgt om.
Hvis jeg bliver advaret fra en der har erfaringer med forhandleren eller modellen om at det er bedere at holde sig væk fra den så tager jeg stilling derfra.
Og selvfølgelig er der et alternativ og pt. hedder den Hony bee King.
apr 2004
jamen er det ikke ligesom det du var ude efter
Well.. Jeg kan kun sige de Walkera jeg har set flyver godt... Jeg kunne da godt sidde og sige en masse braller om den som ingenting havde på sig..
Men nu har jeg set en del af dem flyve...
Dog vil jeg osse sige at den du kigger på ser bedre ud til prisen, for en Walkera er da hvis lidt dyrer hvis jeg husker rigtig
Karsten
nov 2005
Følger: 11 Følgere: 10 RC-enheder: 10 Svar: 7
Jeg har selv en walkera 36, og selve helikopteren er meget fin. men gyro og fjernbetjening er noget værer skidt. Jeg har selv udkiftet motor/fjernbetjening/servoer/gyro og modtager,så ny flyver den som en drøm. Men hvis du vil undgå alle begynderfejlene så har jeg følgende råd
1. Køb en gyro med heading hold
2. køb en ordentlig fjerbetjening/modtager
3. allier dig med en erfaren helikopterfreak til at justere/ trimme din heli
4. kig eventuelt nærmere på en corona 120, sådan en har jeg også. Det er en super god begynder heli der kan tåle nogle tæv. og tro mig DU STYRTER.
En t-rex er også en superfed heli, med nogle forholdsvis stabile flyvegenskaber.
hvis du følger disse råd sparer du en masse penge! godt nok bliver det lidt dyrer at starte, men det tjener sig ind meget hurtigt
Mvh Rasmus Larsen
dec 2003
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 2 Emner: 2 Svar: 154
Jeg er selv godt i gang med at lære min at kende. Den har været i jorden, uden så meget som at få en ridse.
nov 2005
Jo Karsten det var folks mening jeg ville have, MEN på den helikopter jeg beskrev...;-D
Og til Rasmus og Husum
Tak for jeres bud, men som i selv skriver så skulle i skifte næste alt på Walkeraen for den fløj ordentelig og Coronaen ser altså lidt kedelig ud... Desuden skal man også ud og investere i i udstyr ved siden af og det har jeg altså ikke. (Det skal man i hvertfald på de sider jeg nåede at kikke på)
MEN den ser bilig ud og derfor helt sikkert et bedere bud på en begyndercopter, Meen venner lige som med kvinder så skal der være noget pænt at kikke på mens man leger, det øger ligesom motivationen ikk´??, men de er selvfølgelig normalt også dyrere i drift
nov 2005
Jeg tror til gengæld den vil være suveren som en nummer to copter hvis man er blvet helt hooked til at bruge til at øve sig i at lave fræk flyvning med, men det må komme senere.
Falcon 3D helikopter