539 visninger
|
Oprettet:
Ang. batterier. Og ESC {{forumTopicSubject}}
Der er lige nogen forskellige spørgsmål
1. Er der meget stor forskel på de enkelte batt. man selv loder sammen og så på de racing packs man kan købe?
2: Og hvad betyder det ned at de er machede?
3. Jeg har det problem (hvis det er det) at min bil den begynder ligesom at hakke idet når jeg har kørt omkring 15min. jeg er så i tvivl om det er fordi mine batterier er flade eller om det er min esc der slår fra for den bliver MEGA varm (og jeg mener overdrevet varm).
Håber i kan hjælpe!
sep 2004
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 15 Emner: 41 Svar: 1.467
2. Det betyder at spec´ene er ens på alle cellerne. Dvs. volt, ampere, køre tid og indre modstand er meget ens på alle celler. Det gør at der er mere og ensartet punch, i længere tid.
3. Hvis din esc bliver så varm, så er det sq ligegyldigt om der er mere strøm på batteriet! Esc´en skal helst ikke blive mere end håndlun, ellers er det tegn på overbelastning.
jul 2004
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 101
Når man matchere cellerne, betyder det rigtigt nok at hver enkel celle er ens i hele pakken. Men matchning indebære også hvordan producenten har "zappet" batterierne for at få mere power ud af dem. Der har de forskellige producenter måder at gøre det på.
Din speedo har helt sikkert en termocsikring indbygget og det er den der giver dig problemer. Men 15min køretid er også lige i overkanten mm. du køre med en standard motor. Normalt køre man jo kun 5.min af gange, så jeg vil foreslå dig at køre max 8-10.min også holde en lille pause.
Held og lykke med det
sep 2004
http://www.fusionbatteries.com/
jul 2004
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 101
sep 2004
Ang. batterier. Og ESC