{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Henrik J
Henrik J
Tilmeldt:
1. dec 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12

Batterier {{forumTopicSubject}}

Lige et hurtigt spørgsmål ang. Batterier.
Står og skal købe en rc. Bil til min søn, og vil gerne have så lang køretid som muligt. Er med på at jo flere mAh jo længere køretid, men hvad står feks. 35c for og hvad har det af betydning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batterier
  • Henrik J
    Henrik J Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #2   14. dec 2013 Det er jeg helt med på, men ved et lipo 2 -7,4v-3300mAh-35c, hvad står de 35c for og hvad har det af betydning.

  • #4   14. dec 2013 Hej Henrik Jeg har valt at købe nok batterier til knægten bil
    Han køre en losi desert truck som jeg har købt en stak Nosram 7,2V NiCd batteri
    1600 NiCd batterier til har så lige købt en ophørsparti så kan sælge sådan bat. meget billigt så du kunne jo ringe eller skrive på 29292019 på kan vi tage en snak om det?


  • #5   14. dec 2013 Når jeg køber batterier er det altid 50c og op efter ... der u over køber jeg aldrig under 5700mAh

  • #8   14. dec 2013 Det er fint, jeg skriver bare hvad jeg køber af batterier. Så kan han jo selv vælge, og så dyre er de heller ikke... 4-500 for 2 stk 2cell7,4v 6000mAH 50c det er ikke alverden... Men du har nok ret angående far-søn kørsel, men jeg syntes da bare du skal svare på hans spørgsmål, jeg har ikke bedt om råd her smiley

  • #9   14. dec 2013 C er aflade/lade kapaciteten som en faktor af kapaciteten.
    Der er normalt 2 eller 3 C tal. Lade, aflade og måske burst.

    Så har man et batteri på 2200mAh med 2C ladning, 35C afladning og 45C burst gælder følgende:

    Man må højst oplade batteriet med 2200 x 2 = 4,4 A.
    Man må højst kontinuerligt trække 2200 x 35 = 77 A.
    Man må i korte perioder (typisk 10 sec.) trække 2200 x 45 = 99 A

    Hvis man overskrider disse grænser kan batteriet tage skade. Det sker f.eks. ved at det puster sig op, mister kapacitet, bryder i brand osv.


  • Henrik J
    Henrik J Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #10   14. dec 2013 Så er der lidt styr på begreberne for nybegynderen.

    Mikkel s s: det er da en god pris for batterier. Hvor ?


  • #11   14. dec 2013 Rigtig mange køber deres LiPO batterier hos Hobbyking.com. Deres priser er latterlig billige.
    Du kan vælge "European warehouse" (EU flag ved produkterne), så sendes varene fra Holland, og du slipper for moms og gebyr, som du ellers skal betale fra deres "International warehouse" i Hong Kong.


  • #13   14. dec 2013 det er hobbyking.com lige købt julegave, men ja det er latterligt billigt

  • #14   14. dec 2013 i morfars videoen med blitz pro, siger de at man skal lade med fx 6400mah med 25C= 6,4 A i lade strøm.
    Vad ville det ske hvis man opladede med mere og vad er maks med at oplade dette batteri.


  • #15   14. dec 2013 jeg har ikke snakket med nogen fra morfars.dk men... efterhånden som tiden er gået her inde på siden får man lidt fornemmelsen af at de ikke ved hvad de snakker om... prøv eventuelt at søge i forum omkring morfars.dk det er rimelig negative ting der bliver sagt...

  • #16   14. dec 2013 Jeg ved det.
    Jeg handler der heller ikke mere jeg bruger d-edition.de, men Dvs. at det er noget lo... det der bliver sagt i videoen.
    Så jeg ville godt kunne oplade med 12,8 A på mit batteri?


  • #17   14. dec 2013 jeg lader aldrig med mere end 5 amp

  • #18   14. dec 2013 du kan købe Gen ACE Batterier hos http://www.racegallery.dk/ super batterier til prisen.

  • Henrik J
    Henrik J Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #19   14. dec 2013 Lige en anden ting vedrørende batterier. Har forstået at man ikkemå køre dem flade, men hvor langt ned kan man køre dem uden at de tager skade, og hvornår ved man det.

  • #20   14. dec 2013 Ein esc skal have lipo cut off ellers skal du have en lipo buser/alarm som hyler når dine lipo celler fx kommer med på 3.3 som er hvad jeg køre med
    Men lipo kan holde til 3.0 men 2.9 så er der stor risiko for skader så derfor køre jeg kamed 3.3


  • #21   14. dec 2013 LiPO batterier må aldrig lades til mere end 4,2 volt per celle og aldrig aflades til under 2,7 - 2,8 volt per celle.
    I praksis plejer man at stoppe noget før for at være på den sikre side 3,0 - 3,3 volt per celle.

    Ang. opladning så bruger man ladere specielt beregnet til LiPO batterier. De måler på den enkelte celle (via et såkaldt "balance stik") og sørger for at de ikke kommer over 4,2 volt.

    Ved afladning, kan din ESC (Electronic Speed Control) have indbygget "LiPO cut-off".
    Så enter stopper den bilen, eller reducerer hastigheden til næsten ingenting, når spændingen bliver for lav. Nogle modeller kan programmeres til, ved hvilken spænding man ønsker at de skal stoppe.

    Hvis der ikke er indbygget LiPO cut-off i din ESC, kan man tilslutte en LiPO alarm til balancestikket. Så hyler og skaber den sig når spændingen bliver for lav.

    LiPO alarmen har den fordel at den måler på de enkelt celler.
    Indbygget LiPO cut-off måler på hele batteriet. Så hvis cellerne ikke har samme spænding, kan den risikere at slå fra for sent. Men hvis man sørger for at balancere sine batterier er det sjældent et problem.


Kommentér på:
Batterier

Annonce