521 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Få dæk af fælge Få dæk af fælge

Jeg står med det dilemma at min yeti XL efterhånden vejer knap 8kg med batterier og der kommer lidt mere vægt på i andet lir så skummet i RTR dækkene kan slet ikke holde til det

Så jeg står med valget om at skulle bruge 1500kr + på nye dæk og fælge

Eller jeg kan få dækkene af fælgene og så bruger denne skum http://crawlerinnovations.com/deuces-wild-single-stage-for-3-8-tires-7-50-7-25-tall-foam-pair-2/ som anbefales på flere yeti xl fora.

Mit spørgsmål er så kan jeg få dækkene af fælgene uden at gøre skade på dem så de kan genbruges ? Jeg kan se der er flere metoder

Acetone
Bage dem i ovnen
Koge dem i vand
Varme pistol

Hvilken er den rigtige så jeg kan genbruge dæk og fælg ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Få dæk af fælge
  • #2   26. feb 2018 Tak for svar Kina 5B

Det er RTR dækkene så går ud fra at de er limet på noget om hvor lang tid det skal have ?

• #4   27. feb 2018 Lidt acetone i bunden af en plasticspand med låg. Sørg for at hjulene ikke kommer i direkte kontakt med acetonen (læg dem f.eks. oven på en træklods i bunden af spanden). efter en uge har acetone-dampene opløst al limen. Har i hvert fald virket perfekt for mig smiley

• #5   27. feb 2018 Tak for svar Thomas.. og du er sikker på dette ikke ødelægger dæk og fælg ?

• #6   28. feb 2018 Mine tog i hvert fald ingen skade - men om der er nogle bestemte plastik/gummi-blandinger som reagerer anderledes skal jeg ikke kunne sige. Når man googler det lader der til at være en del som bruger den metode. Nogle skriver endda at et døgn er nok, mine skulle have noget længere, gætter på at det afhænger af lim-typen.

• #7   28. feb 2018 Jeg har 6 dæk og fælge fra ham jeg købte bilen af hvor 4 er RTR dækkene og de sidste 2 er ekstra dæk hvor det ene ikke er limet og det andet er.
    Så jeg tænker jeg kan starte med at prøve det ene ekstra dæk og se om noget går galt smiley

Kommentér på:
Få dæk af fælge

Annonce