1.107 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Ny servo til Hpi Firestorm Ny servo til Hpi Firestorm

Hejsa.
Er ny i denne verden, så håber i kan hjælpe med et godt råd.

Jeg skal ud og have en ny servo til min Hpi E-Firestorm 10T, men kunne godt tænke mig en med metaltandhjul istedet for plastik som i standarten.
Det er IKKE RTR eller FLUX modellen jeg har, men den helt standart dog med lidt kraftigere motor end standart udgaven .
Hvilken en servo ville i anbefale og bruge, da jeg nogle gange bruger den på offroad bane.

Mvh.
Uwe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny servo til Hpi Firestorm
  • #1   18. okt 2018 savox 1258tg

• #2   18. okt 2018 Tak for svaret.
    Er det en du har gode erfaringer med, eller er det fordi den passer til min bil ?.

• #3   18. okt 2018 savox er et godt mærke. bruger dem i mine biler

• #4   18. okt 2018 Ok. Så hos dem hænger pris og kvalitet sammen.

• #5   18. okt 2018 ja. de findes til ca. 150-200kr brugt. det er en god pris ifht hvad de gør

• #6   18. okt 2018 Den går nu ofte til 250 kr brugt, men det er rigtigt den kan findes billigere og så skal den bare købes. Ellers er der alternativer:
    https://www.conradelektronik.dk/p/bluebird-standard-servo-bms-620mg-truggy-analog-servo-275461
    Jeg har selv flere Blue Bird servoer, og synes de er fantastiske til prisen. Præcise, hurtige, billige. Ikke så stærk som den fra Savox, men det er heller ikke nødvendigt til din bil.

• #7   18. okt 2018 Bestemt og en mulighed, der skal overvejes. Er den med plast eller metal tandhjul, for det har jeg ik kunne se i beskrivelsen .

• #8   18. okt 2018 MG står ofte for metal gear. Det gør det her. Jeg har haft en, køber nok den igen når jeg mangler til 1/10 bil

• #9   18. okt 2018 Havde også denne i tankerne, i mine overvejelser https://morfars.dk/products/power-servo-extreme-ps10xt . Syntes bare en er en lille jungle og finde den " rigtige " til ens formål, men det er nok fordi man er ny i denne verden.

• #10   19. okt 2018 Du får 4 kg ekstra trækkraft ved samme fart, til over det dobbelte i pris. Kvaliteten vil være sammenlignelig, og du har i mine øjne ikke brug for det. Så ville jeg hellere købe to af dem jeg linkede til, eller finde en Savox brugt. MEN du kan også sagtens bruge den du har linket til. No problem.

• #11   21. okt 2018 Jeg har haft den der fra morfars i min Kyosho Inferno 1/8 bil.
    Den fungerede fint, men mener at skruen til servospindlen var 2,5mm og ikke 3 mm. Intet problem bare vær obs på det.
    1/10 sekund er bare dejligt i hastighed. 2/10 er bare alt for langsomt. Så drejer man fjernstyringen helt til den ene side og kan så se hjulene følge efter med forsinkelse.
    Ang. kg træk så husk på at du har en servo-saver installeret. Så typisk får du intet ud af flere kg, da din servo-saver alligevel bare springer over ved langt færre kg.
    Og spænder du saveren op (hvis der er mulighed for det) så begynder du måske at knække plastdele, flå spindlen i stykker osv.

• #12   21. okt 2018 Har lige haft servoén ude af min Firestorm, men tvivler på det er den som bilen er født med. Den som sidder i er Futaba S3003 - Servo Standard, der kan jeg se følgende data på nettet. Ved ik om nedestående data er til nogen hjælp, i min søgning på en anden servo. Mit ønske til er servo er: Den skal være stabil - holdbar og gerne reagere, rimelig hurtigt når man har drejet på senderen. Navn og nummer går jeg ik så højt op i, bare den overholder overnævnte ønsker.
    Modulation: Analog
    Moment:
    4,8V: 44,00 oz (3,17 kg-cm)
    6,0V: 57,00 oz-in (4,10 kg-cm)
    Hastighed: 4,8V: 0,23 sek / 60 °
    6,0V: 0,19 sek / 60 °
    Vægt: 1,31 oz (37,0 g)
    Mål: Længde: 1,57 in (39,9 mm)
    Bredde: 0,79 in (20,1 mm)
    Højde: 1,42 in (36,1 mm)
    Motortype: ( tilføj )
    Geartype: Plast
    Rotation / Support: bøsning
    Rotationsområde: 60 °
    Pulse Cycle: 30 ms
    Pulsbredde: 500-3000 µs

• #13   21. okt 2018 Kender godt standard-futabaen, og alt hvad du er blevet foreslået herinde er væsentlig bedre. Så det kan ikke gå galt, du skal bare vælge en af dem. Så enkelt er det faktisk. Og både skrue og servosaver følger normalt med til servoen, hvis der er noget af det der er af en unormal dimension.

• #14   25. okt 2018 Mange tak for jeres hjælp og råd mht. ny servo. Var nede hos morfars olie til støddæmper til sønnen bil, der fik jeg en god snak omkring mulig servo til min. Mit valg er faldet på Punisher Servo, da den efter deres erfaring opfyldte mine ønsker.
    https://morfars.dk/collections/radiogrej/products/punisher-servo-5p?variant=413580984336

• #15   2. nov 2018 En lille opdate/ afslutning på tråden, hvis andre skulle komme i samme situation som mig. Det endte en Savox SC- 0254MG i stedet for Punisher servo, for Hpi og Punisher kan åbenbart ik sammen.

Kommentér på:
Ny servo til Hpi Firestorm

Annonce