{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

alt rc går bare i stykker :( {{forumTopicSubject}}

Har en revo der mangler koblingsfjeder og e-clips. Har ikke prøvet at køre med den endnu fordi at der hele tiden har været noget galt.
en team ae rc18mt som har smadret esc evt motor . efter 2 dages kørsel
en hbx hvor esc'en gik i brænd efter 4 dage.

Jeg kører kun i tørt vejr og for det meste på asfalt.

er jeg bare meget meget uheldig eller holder en rc bil bare ikke mere end et måned sådan ca.? (kan godt være det er noget *** at fyrer af men er ret fustreret)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alt rc går bare i stykker :(
  • #1   2. dec 2007 Naaah De går generalt meget i stykker, især hvis man ikke velligeholder og renser dem jævnligt

Karsten

• #2   2. dec 2007 min første hbx døde escen 2 dage efter så fik jeg den
    byttet så gik der 6 måneder uden nogle problemer

så fik jeg en tamiya tl01 ALDRIG haft et problem med den

så fik jeg en atomic warhead kom aldrig ud at køre med den kunne ikke holde sig igang den er nu slagtet

så købte jeg min land cruiser men tandhjulet er smadret på den så den kommer nok ikke ud at køre i den nærmeste fremtid

så købte jeg usa1 3 smadret kopings klokerm, 1 smadret metal gear servo, 5 smadret tandhjul, defekt tank, 2 defekte dæmper. alt er lavet og nu køre den som en drøm

så købte jeg en Qrc wild ram den har næsten altid kørt har kun skulle skifte stempel og foring (havde det selv liggen) den køre bare som e drøm

• #3   2. dec 2007 Det er sådan lidt i perioder ved mig smiley
    Men det er sjældent de er ret meget i stykker.

// Andreas

• #4   2. dec 2007 Clement, at din ESC brænder af er sku kun uheldigt, det kan ik rigtig skyldes en selv, jo hvis man kører med for lidt turns eller vender plus og minus forkert, men hvis den bar uden videre står af, ja så er det uheldigt. Men må da nok sige at det ik helt kører for dig der. Ik andet for end og købe noget nyt, og så bar videre igen.

Siger dig jeg har været uheldig med min FG'er rimlig meget. Ting der er raslet løs konstant osv, hehe. I det øjeblik det sker der er man ved og flippe og man gider ik kører med lortet mere, men når det så endelig er fikset, ja så er det jo skide sjovt igen

• #5   2. dec 2007
    - Ønsker alle på ®©G en god jul :D™ -

skal du nok regne med smiley

• #7   2. dec 2007 Morten P. Ja jeg er helt sikkert uheldig. For bøde hbx'en og rc18mt var helt nye... og det var jo så lige 3000kr der røg på sammenlagt 5 dageskørsel også ligger de nu bare begge over i hjørnet og bliver nok ikke brugt i den nærmeste fremtid

• #8   2. dec 2007
    - Ønsker alle på ®©G en god jul :D™ - en tommelfinger regel, er at altid have en 1000kr liggende til den dag hvor der er noget der går i stykker

• #9   2. dec 2007 Så må man bare købe kvalitet fra starten og holde sig fra det HBX skrammel

• #10   2. dec 2007 Ja, man siger jo man ska ku holde ved motoren. Men da jeg kørte Offroad så var det og røre min motor efter kørsel og pine sig selv, og det har altid kørt fint for mig, selvom min motor var varm.

Men har ik rigtig prøvet med min onroad. Men en varm motor er jo tit og ofte = for høj gearing

• #12   2. dec 2007 min mini-t holde barnd godt den er nærmest usmaderlig hvis man kan sige det den laver så mange værmøller men den holde sku til det

ps. har lige fået nye allu sutter til den

• #13   2. dec 2007 Hold da op.

Godt det kun er min MLST og FG jeg har haft døje med.

MLST kan ikke holde i diffet når man smækker 3-5 gange mere power i end den er født med, og blokker midterste diff.

Min FG, ja det var bare en FG, den var næsten opgradert til dobbelt pris, så begynder det at holde til lidt.

Mine øvrige RCer har holdt til temligt meget tæsk.

• #14   2. dec 2007 morten J ja den har du jo også oprettet i sidste uge . <b> er der nogen der har haft en rc bil de har kørt med dagligt der har holdt i over 6 måneder?

• #15   2. dec 2007 Jep! jeg havde en savage 25... Den kørte jeg med i 1,5 år og jeg ødelagde intet på den...

• #16   2. dec 2007 (spørg evt Romeo J hvis i ikke tror på mig, han ved hvilken stand den var i da han købte den)

• #17   2. dec 2007 Rasmus..

Hvor meget kørte du så ? hehe 2 tankefuld på 1½ år hehe

Jeg syntes alle dem jeg har haft er gået meget i stykker.. Men det får sku osse noget gas.. lidt derfor jeg gik over til fly..

Det er stort set aldrig gået i stykker..

Karsten

• #18   2. dec 2007 Nej, den fik kørt en del igennem, og tog nogle vilde styrt men af en eller anden grund gik den ikke i stykker. Jeg var kanont glad for den bil, men jeg ville gerne prøve fg, og derfor solgte jeg den. Jeg overvejer også at købe en savage igen pga. mine enormt gode erfaringer med den.

• #19   2. dec 2007 Rasmus H

Ja det lyder da ikke så ringe

Karsten

• #20   2. dec 2007 jeg har haft to revoer nu

eller det vil sige en for den første var der hele tiden problemer med men så fik jeg en ny af morfars (de beholdte den gamle) og den jeg har nu har bare kørt uden nogle problemer super top dollar smiley

men jo jeg har da også haft en del vrøvl med mine rc ting

• #21   3. dec 2007 Min TT-01 : har jeg haft i et 1 og jeg har ikke smadret noget på den endnu
    Min DF-02 : den gjord ikke andet og have ondt i tænderne.
    M-03 : fejler ikke noget endnu har haft den i 1 halv år og den har fået mange tæsk,
    Lastbi : hellere ingen ting på 1 halv år.
    DF-03 : ingen ting den har næsten ikke kørt.
    TC4 : Hellere ingen ting selvom den er kørt kørt hårdt

• #22   3. dec 2007 Jeg har erfaret det afhænger 98% af køreren. Jeg siger ikke NØDVENDIGVIS at du ikke kører godt, men når man smadrer biler med så kort interval burde der ringe en klokke.

Jeg har i mine 11 RC år brændt 2 mekaniske og 2 elektroniske fartregulatorer af i alt. Jeg har smadret en DEL biler undervejs, men aldrig efter så kort tid. Jo en gang. Jeg købte en "beast" lige da de kom, den kom ikke engang 100 meter så var den færdig. Men mine nutidige biler, tt-01'ere HBX'er for den sags skyld, og mine associated biler, har jeg ikke totalt smadret på noget tidspunkt. NÅr jeg kører på ramper med T4 tager motoren nogle gange nogle tæv, men det er jo hvad der sker, men den lever da udemærket endnu.

Reservedele må påregnes: men brænder man regulatorer og motorer af som er kompatible rent voltmæssigt, så KAN det være man skulle overveje at holde LIDT bedre øje med temperaturen på bilen.

• #23   3. dec 2007 Altid Tamiya: Ingen problemer eller ødelagte dele.

• #24   3. dec 2007 Selv om man køber det i kalder "Kvalitet" så holder det ikke evigt..

Alt RC går bare i stykker, Her holder jeg med Clement smiley

Karsten

• #25   3. dec 2007 Ja pleje og smøring regnøring osv hjælper på det.. Men der er bare nogle ting man ikke kan gøre noget imod, de vil bare gå i stykker

Karsten

• #26   3. dec 2007 Havde alt for mange problemer med min HiSpeed Tyrannosaurus.

Så skiftede jeg til FG, var så dum at købe en RTR version, så der var selvfølgelig lige syreservoen der røg.

Så var der en skrue i koblingen der havde løsnet sig og smadret gearplaten, så blev den opgraderet med alu gearcarrier samtidigt.

Og nu er min std. gas/bremse servo stået af, så nu står den stille til engang i foråret hvor jeg får lidt penge på kontoen igen smiley

Servoerne var jeg dog selv ude om, havde glemt at indstille EPA på styreservoen, og da jeg strammede bremsen gik der 2minutter så kom der sgu også røg fra gas/bremse servoen, så det mest omfattende har været selvforskyldt, og jeg er bare blevet rigere på erfaring, og fattigere på likvider smiley

Ud over det synes jeg ikke der er så voldsomt mange problemer med den, selvom jeg kører rimelig voldsomt når den bliver luftet...

Kommentér på:
alt rc går bare i stykker :(

Annonce