675 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Maling af karosse.. Maling af karosse..

Jeg kunne godt tænke mig en anden karosse, så min bil ligesom kan skille sig lidt ud fra de andre....
Men jeg har lagt mærke til at stortset alle karosser desværre leveres ulakerede.! ( desværre for mig, da mine kreativetalenter er lige omkring 0-punket! smiley )

Men hva faen tænker jeg... Jeg kan vel lige finde ud af at male karossen en farve, og så bare nøjes med at sætte klistermærker på... Jeg har set at de har spraydåser hos Odense, og det burde jeg da kunne finde ud af....

(link fjernet)

Men kan de bruges til en almindelig Karosse??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maling af karosse..
  • #1   9. dec 2004 ja det ka de godt

• #2   9. dec 2004 Når der står lexan spraymaling er det vel til lexan karosser?

• #3   9. dec 2004 men du kan jo også bare købe et Custom pinted karosseri hos hardcore-racing selvom de er åndsvag dyre men så har man jo også et lækkett karosseri smiley

• #4   9. dec 2004 Du kan da bare købe et sæt Orion-Thunder designs mærker til at sætte inden i karossen, inden du maler det.. med en lille smule fingersnilde kan det faktisk blive ret flot...
    Også selvom man kun maler i én farve...
    Mvh. Michael

• #5   9. dec 2004 Men KAN man bruge de der Lexan-spraydåser til en Savage-karosse? eller hva??

• #6   9. dec 2004 ja det mener jeg man kan

• #7   9. dec 2004 Jeps, medmindre du køber et karosseri i hårdt plast, som på f-eks Tamiya`s Juggernaut..
    Langt de fleste karosser i dag, bla. fra Protoform / Proline er lavet af Lexan, (Polykarbonat) og kan kun males med den specielle Lexan-maling, da alle andre alm. typer maling vil krakelere og falde af, første gang du ramer noget eller vælter.. Husk, inden du maler at vaske karossen i lunkent sæbevand, (f.eks opvaskemiddel), og skyl det grundigt, hvorefter du tører det FULDSTÆNDIGT tørt, eller lader det lufttørre... En god idé er også at have boret huller til støtterne, samt have klippet skærmene ud, INDEN du begynder at male... Til at klippe skærme og buer i det hele taget, er en neglesaks fra Matas til ca. en 50`er en rigtig god investering.. Og husk så, når du skal til at m,ale.. IKKE sætte fedtede fingre inden i karossen, efter den er vasket, og KUN tynde lag, med tørretid imellem lagene, da et for tykt lag både kan gøre lexanen svagere, og har nemmere ved at krakelere og falde af..
    God fornøjelse, og hel og lykke..
    Mvh. Michael

Kommentér på:
Maling af karosse..

Annonce