603 visninger
|
Oprettet:
Maling af karosse.. {{forumTopicSubject}}
Jeg kunne godt tænke mig en anden karosse, så min bil ligesom kan skille sig lidt ud fra de andre....
Men jeg har lagt mærke til at stortset alle karosser desværre leveres ulakerede.! ( desværre for mig, da mine kreativetalenter er lige omkring 0-punket! )
Men hva faen tænker jeg... Jeg kan vel lige finde ud af at male karossen en farve, og så bare nøjes med at sætte klistermærker på... Jeg har set at de har spraydåser hos Odense, og det burde jeg da kunne finde ud af....
(link fjernet)
Men kan de bruges til en almindelig Karosse??
apr 2004
Følger: 10 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 80 Svar: 2.233
okt 2004
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 9 Svar: 108
apr 2004
Følger: 10 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 80 Svar: 2.233
feb 2004
Følger: 95 Følgere: 112 RC-enheder: 34 Emner: 80 Svar: 1.675
Også selvom man kun maler i én farve...
Mvh. Michael
okt 2004
Følger: 16 Følgere: 15 RC-enheder: 8 Emner: 105 Svar: 1.234
dec 2004
Følger: 16 Følgere: 15 RC-enheder: 5 Emner: 24 Svar: 304
feb 2004
Følger: 95 Følgere: 112 RC-enheder: 34 Emner: 80 Svar: 1.675
Langt de fleste karosser i dag, bla. fra Protoform / Proline er lavet af Lexan, (Polykarbonat) og kan kun males med den specielle Lexan-maling, da alle andre alm. typer maling vil krakelere og falde af, første gang du ramer noget eller vælter.. Husk, inden du maler at vaske karossen i lunkent sæbevand, (f.eks opvaskemiddel), og skyl det grundigt, hvorefter du tører det FULDSTÆNDIGT tørt, eller lader det lufttørre... En god idé er også at have boret huller til støtterne, samt have klippet skærmene ud, INDEN du begynder at male... Til at klippe skærme og buer i det hele taget, er en neglesaks fra Matas til ca. en 50`er en rigtig god investering.. Og husk så, når du skal til at m,ale.. IKKE sætte fedtede fingre inden i karossen, efter den er vasket, og KUN tynde lag, med tørretid imellem lagene, da et for tykt lag både kan gøre lexanen svagere, og har nemmere ved at krakelere og falde af..
God fornøjelse, og hel og lykke..
Mvh. Michael
Maling af karosse..