2.325 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
ang køb ag Rc bil ang køb ag Rc bil
Hey alle sammen, jeg er forholdvis ny her inde på siden og kender helller ikk så meget til rc biler:)
Men da jeg står og skal købe min først Rc bil vil jeg hører hvad i syntes om denne her?
(link fjernet)
er det er okay bil som start bil?
Der står nede i bunden af siden at der skal bruges brændstof og glødestarter for at den er kørerklar? hvad er det helt præcis for noget brændstof der skal til. For går ikk ud fra at det er alm benzin? (link) Hvad er en glødestarter?(link) og hvad skal den bruges til
På forhånd tak
Daniel mp
0 synes godt om
dec 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12
jul 2005
Følger: 17 Følgere: 16 RC-enheder: 9 Emner: 41 Svar: 712
Du skal bruge noget nitromethan (brændstof) og en glødestarter kan du søge efter inde på siden.
Jeg vil anbefale dig at du læser en hel del omkring nitromotorer så du ved hvad du går ind til, for der er noget arbejde med indstilling af motoren, da den er så lille er den ret følsom overfor forskellige faktorer.
Jeg ville nok vælge en el bil hvis jeg var dig, men det er selvfølgelig dit eget valg
okt 2007
Følger: 29 Følgere: 43 RC-enheder: 5 Emner: 55 Svar: 894
vælg en bil der er til at få reservedele til.....
dec 2004
Følger: 9 Følgere: 10 RC-enheder: 9 Emner: 48 Svar: 265
har prøvet nitro selv, bin there done that, og skal aldrig mere køre det...
Syntes motorne er alt for svære at sætte sig ind i, ihvertfald for mig, så købte en FG i stedet og har aldrig fortrudt...
Den er jo en del dyre, men der er langt flere sjove timer i en FG syntes jeg...
apr 2004
Følger: 44 Følgere: 43 RC-enheder: 55 Emner: 61 Svar: 5.504
En Nitrobil kan være lige så god en begynder som benzin eller el.. Køber du en Nitro, så køb evt Nitrobogen med, der er rigtig meget hjælp og hente for en begynder..
Karsten
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.206
Det handler blot om at sætte sig ind i tingene, og evt. være medlem i en klub og få gode råd og hjælp.
Og først og fremmest om at købe kvalitet frem for alt.
dec 2004
Følger: 9 Følgere: 10 RC-enheder: 9 Emner: 48 Svar: 265
Nææ, tændrør, det ved man hvad er...
Og det at sætte sig ind i det, ja måske, jeg købte da også nitrobogen og fik gode råd osv fra andre med nitro biler og jeg syntes ikke det nyttede en meter...
Jeg satte mig ikke rigtig ind i det da jeg startede med min benziner og den køre sku bare...
Tror der er store delte meninger om det her men jeg ved godt hvad jeg ville vælge hvis jeg skulle starte forfra igen...
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 16 RC-enheder: 27 Emner: 10 Svar: 58
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 37 RC-enheder: 4 Emner: 34 Svar: 730
en glødestarter er en du sætter ned oven på motoren som så forvarmer gløderøret og af brændstof skal du nitro mener vidst det er 16% til sådan en motor du kan se et par billeder af en glødestarter ved min bazooka i min profil håber du kan bruge noget af dette
apr 2004
Hvor er du fra i Nordjylland ?
Karsten
jun 2007
Følger: 1 RC-enheder: 2 Emner: 40 Svar: 197
der har offroad'en en fordel den kan også køre på asfalt det slider dog enormt på koblingbakkerne....
dec 2008
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Når først den er grund indstillet og kørt tll, skal man som udgangs punkt kun skrue på en skrue HSN og her snakker vi meget lidt.. Her lytter man bare lige på den og finder det punkt hvor den brænder ud og ikke "4" takter mere så er den indstillet, men nogen nye skruer og skruer løs til det hele er noget lort og så fare de rund på div forums og advare mod det...
Du kan roligt starte med nitro der er ikke tale om raket videnskab :O)
Men læs om hvordan man gør og forstå det..
Personligt ville jeg aldrig gide en LS "FG" grundet den lyder som en busk ryder og køre som en slæde og minder mig mest af alt om biler fra da jeg startede.. Nææ race med 40.000 omdr på motoren og hop på over en meter så er det sku noget ved... Men dette er jo e smags sag heldigvis og jeg har som stor respekt for demder heller vil have benzin... Så hop endelig på nitro hvis det er det du ønsker.. Men find en bedre bil så du ikke ender i statestikken over dem der hader nitro biler :O)
dec 2008
apr 2004
Karsten
ang køb ag Rc bil