2.013 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

kasper h
kasper h
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 132

Problemer med traxxas revo 3.3 nitro.. Problemer med traxxas revo 3.3 nitro..

Var lige ude og kører med min revo 3.3 idag. har haft lidt problemer tidligere med den brændte gløderør af.

Jjeg var ret sikker på den blev for varm(glødetråden trukket op i røret), men havde ikke noget temometer, nu fik jeg så købt mig et venom smart temp, og motoren blev rigtig nok for varm, op til 145 grader.
Problemet er så at jeg kan ikke justere den ned i temp.. prøvede at give den mere nitro på HSN, men drejede den næsten en omgang af 1/8 del per gang, uden noget resultat, også slukkede den efter lidt tid, som den plejer, den er vel for varm.

Nogen der har en god ide til hvad jeg skal gøre, har læst lidt rundt omkring, og det kunne være falsk luft, men kunne det være andre ting, der gør det?

Skal lige siges den kørte faktisk meget godt da den stod på standard indstillinger..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med traxxas revo 3.3 nitro..
  • kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

#1   22. jan 2009 Skal lige siges, at jeg har købt bilen brugt, og den har ikke rigtig fungeret, Jeg ved ikke hvor meget den har kørt(kan jo ikke rigtig stole på det folk siger), men der er fin kompression på..

• #2   22. jan 2009 Okey. Lyder rigtigt irriterende.

Men du kan gøre disse ting:
    1. Anskaf dig et NOVA køletårn
    2. Du kan skrue blandingsskruen, så den bliver federe og federe, så du skruer bare indtil den går ud.
    3. Du kan justere tomgangsskruen, den er også tit med til, at den bliver alt for varm..

Bilen kan nemlig sagtens køre med en fed blanding, men samtidig have en høj tomgang, så den bliver varm.

• kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

#3   22. jan 2009 Hmm men lyder det ikke underligt at den bliver varm når der er +3 grader udenfor?, hvadså når der er 30 grader udenfor??

• #4   22. jan 2009 Ja, men det kommer an på om du køre med karos. Gør du det?? Men prøv nu, at gør de ting jeg siger. Den kan jo stadig blive utrolig varm, om det så var minus grader.

• kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

#5   22. jan 2009 Lyder åndsvagt at alle folk der har en Revo skal købe et andet køletårn, det tvivler jeg på folk har gjort, også burde det heller ikke være nødvendigt for mig, gør blandingen federe, den vil jeg gerne købe, det vil jeg prøve næste gang, altså at gøre den endnu federe, jeg drejede jo HSN næsten 1 omgang ud (altså fra standard indstillingerne)

tomgang synes jeg ikke var for høj... bliver den lavere går den bare ud..

• kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

#6   22. jan 2009 kørte uden karos, skulle jo indstille den..

• #7   23. jan 2009 Okey, så lyder det meget mærkeligt.

• #8   23. jan 2009 Lsn har også en lille indflydelse på din temp.
    er din udstødning eller tank utæt
    den skal kunne køre med laver temp også med standart køletårn

• kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

#9   23. jan 2009 Hmm den ene strips, som sidder på det der skum overgang til udstødningen var væk da jeg kom hjem, kan ikke huske om den var der da jeg startede med at kører, men der har den være utæt...

tanken tror jeg ikke er utæt, kan da vende den på hoved og det hele med brændstof i uden problemer..

Kan godt være jeg skal kigge på LSN, men før jeg sartede med at indstille prøvede jeg kan slukke den med klemmen, det tog de 3 sek som instruksbogen sagde, så ifølge den stå den vist rigtigt. den står indstillet til standard..

• #10   23. jan 2009 vil foreslå at du for din udstødning lavet
    Lsn skal du ikke røre når den går ud ved de 3 sek. så plejer det at passe

• kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

#11   24. jan 2009 Det er noget rigtigt skod, idag gider den slet ikke starte, okay det er koldt i vejret, men alligevel, synes ikke det ez start er det smarteste i verden,

Da jeg skildte motoren ad forleden dag for at se hvad der kunne være galt, lagde jeg mærke til´nogen meget små ridser i cylinder, altså de var meget små... der er okau kompression på, så mon de har noget at sige..

en anden ting til dem der har ez start, jeg synes min motor drejer lidt for langsomt når jeg prøver at stárte den, men der er 7,6V på batteri i ez starter batteriet, efter jeg har prøvet at starte med den, men motoren gider bare kun dreje 2 omgange så er det ligesom ez starteren ikke gider dreje mere, så kan man slippe knappen, og trykke igen og 2 omgange igen osv. Lige nu vil jeg klart hellere have en pullstart istedet for..

Nå skod man ikke kan kører med sin bil...

• #12   24. jan 2009 har haft samme problem med min ez starter , jeg skulle vrikke/ vippe den lidt det er ikke verdens bedste stik.

ridser må der ikke være nogen af hvis de går lige op og ned,
    ridser der ligesom drejer rundt er fra honingen og de skal være der.

prøv evt. at varme motoren forsigtig op med en føntørre 50-60 grader ,
    så skal den nok starte

• kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

#13   24. jan 2009 Ridserne er op og ned, så der har været et eller andet i motoren som har lavet de ridser, men så længe der er kompression på, tror jeg nu ikke det er noget problem..

Hmm havde vist lavet en bommert, tog lige gløderøret ud, og da jeg satte det i igen bagefter lød motoren meget mere start villig, tror den lille kobberpakning havde siddet forkert da jeg satte det i første gang.. ikke videre smart... Så nu kan den sikkert godt starte, men gider ikke indenfor..

• kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

#14   30. jan 2009 Hmm bliver stadig varm, tempmåleren svinger lidt mellem 130-145 grader før jeg slukkede den, men uden tvivl for varm..
    Det var da lige godt utroligt jeg ikke kan finde ud af hvad der er galt med den..
    Læste et sted noget med at nitro brændstof ikke kan lide lave temperature(der stod det blev tykkere som en gel), og de gange jeg har været ude og kører har der ikke været over 4 grader, mon det kunne have noget at sige, så det er derfor den kører mager og bliver for varm.

Lyder meget mystisk, når andre godt kan kører rundt i snevejr uden problemer..

• morten h
    morten h Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #15   6. mar 2009 hvor varm-kold skal en bil være?

• Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #16   7. apr 2013 hej ez start er slet ikke dårligt måske batteriet ikke er så godt elller også blir den bare ikke ladet orderenlig

Kommentér på:
Problemer med traxxas revo 3.3 nitro..

Annonce