Problemer med traxxas revo 3.3 nitro.. Problemer med traxxas revo 3.3 nitro..
Var lige ude og kører med min revo 3.3 idag. har haft lidt problemer tidligere med den brændte gløderør af.
Jjeg var ret sikker på den blev for varm(glødetråden trukket op i røret), men havde ikke noget temometer, nu fik jeg så købt mig et venom smart temp, og motoren blev rigtig nok for varm, op til 145 grader.
Problemet er så at jeg kan ikke justere den ned i temp.. prøvede at give den mere nitro på HSN, men drejede den næsten en omgang af 1/8 del per gang, uden noget resultat, også slukkede den efter lidt tid, som den plejer, den er vel for varm.
Nogen der har en god ide til hvad jeg skal gøre, har læst lidt rundt omkring, og det kunne være falsk luft, men kunne det være andre ting, der gør det?
Skal lige siges den kørte faktisk meget godt da den stod på standard indstillinger..
dec 2008
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 132
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 10 RC-enheder: 1 Emner: 46 Svar: 197
Men du kan gøre disse ting:
1. Anskaf dig et NOVA køletårn
2. Du kan skrue blandingsskruen, så den bliver federe og federe, så du skruer bare indtil den går ud.
3. Du kan justere tomgangsskruen, den er også tit med til, at den bliver alt for varm..
Bilen kan nemlig sagtens køre med en fed blanding, men samtidig have en høj tomgang, så den bliver varm.
dec 2008
nov 2007
dec 2008
tomgang synes jeg ikke var for høj... bliver den lavere går den bare ud..
dec 2008
nov 2007
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 10 RC-enheder: 7 Emner: 15 Svar: 328
er din udstødning eller tank utæt
den skal kunne køre med laver temp også med standart køletårn
dec 2008
tanken tror jeg ikke er utæt, kan da vende den på hoved og det hele med brændstof i uden problemer..
Kan godt være jeg skal kigge på LSN, men før jeg sartede med at indstille prøvede jeg kan slukke den med klemmen, det tog de 3 sek som instruksbogen sagde, så ifølge den stå den vist rigtigt. den står indstillet til standard..
sep 2008
Lsn skal du ikke røre når den går ud ved de 3 sek. så plejer det at passe
dec 2008
Da jeg skildte motoren ad forleden dag for at se hvad der kunne være galt, lagde jeg mærke til´nogen meget små ridser i cylinder, altså de var meget små... der er okau kompression på, så mon de har noget at sige..
en anden ting til dem der har ez start, jeg synes min motor drejer lidt for langsomt når jeg prøver at stárte den, men der er 7,6V på batteri i ez starter batteriet, efter jeg har prøvet at starte med den, men motoren gider bare kun dreje 2 omgange så er det ligesom ez starteren ikke gider dreje mere, så kan man slippe knappen, og trykke igen og 2 omgange igen osv. Lige nu vil jeg klart hellere have en pullstart istedet for..
Nå skod man ikke kan kører med sin bil...
sep 2008
ridser må der ikke være nogen af hvis de går lige op og ned,
ridser der ligesom drejer rundt er fra honingen og de skal være der.
prøv evt. at varme motoren forsigtig op med en føntørre 50-60 grader ,
så skal den nok starte
dec 2008
Hmm havde vist lavet en bommert, tog lige gløderøret ud, og da jeg satte det i igen bagefter lød motoren meget mere start villig, tror den lille kobberpakning havde siddet forkert da jeg satte det i første gang.. ikke videre smart... Så nu kan den sikkert godt starte, men gider ikke indenfor..
dec 2008
Det var da lige godt utroligt jeg ikke kan finde ud af hvad der er galt med den..
Læste et sted noget med at nitro brændstof ikke kan lide lave temperature(der stod det blev tykkere som en gel), og de gange jeg har været ude og kører har der ikke været over 4 grader, mon det kunne have noget at sige, så det er derfor den kører mager og bliver for varm.
Lyder meget mystisk, når andre godt kan kører rundt i snevejr uden problemer..
feb 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
apr 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
Problemer med traxxas revo 3.3 nitro..