Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brushless i Tamiya Lunch Box
  • #1   7. feb 2010 Det tror jeg ikke den vil have så godt af.

• #2   7. feb 2010 Hvad ville der ske hvis man satte Brushless i den.

Jeppe

• #3   7. feb 2010 Den gearkasse der er brugt på Lunch Box og Midnight Pumpkin er ca den samme som på Grasshopper og Hornet, og nok en af de til dato mest holdbare gearkasser overhovedet.

Selvfølgelig kan alt ødelægges hvis man prøver hårdt nok, men som udgangspunkt ville jeg ikke have nogle problemer med at montere kulløst i sådan en fætter.. Udover at den naturligvis bliver HELT umulig at køre med, LOL.. Den er i forvejen ikke specielt stabilt kørende, og kulløst hjælper garanteret ikke på dens køregenskaber, men med hensyn til gearkassen, så ville jeg ikke være særligt bekymret, og når den så går i stykker, så er delene næsten gratis at skifte ud, hvilket jo også er et plus..

Husk dog at montere kuglelejer overalt i gearkassen inden motoren. smiley

God fornøjelse..

Mvh. Michael

• #4   7. feb 2010 Tak for hjælpe Michael, men hvor kan man købe kuglelejer til den?

Jeppe

• #5   7. feb 2010 Alle forsøg jeg har set med BL i de gamle Tamiyaer har sådan cirka været total fail!

Vil svare til at smide V12 i en Citroen 2CV.

• #6   7. feb 2010 Forresten: Vil tro 13,5T BL eller deromkring vil være nogenlunde men ikke under. 9T æder bilen op indefra smiley

• #7   7. feb 2010 Jeg vil give Michael >Skødstrup< B helt ret i det han siger, den gearkasse er temmelig solidt bygget.
    Så det er ikke et spørgsmål om bilen kan holde til en meget stor motor, men om du kan holde den på hjulene.
    For det der vil gå i stykker på den bil, vil gå i stykker fordi du vælter med bilen, ikke fordi du kører med en stor motor ;-).

• #8   7. feb 2010 lækkert at høre det fra nogen der rent faktisk har prøvet det,
    istedet for nogen som bare skriver hvad de TROR vil ske

• #9   7. feb 2010 Losi Tosi> Jeg mener at kunne huske at de kuglelejer der skal bruges i sådan en gearkasse er de, i Tamiya-biler, allestedsnærværende 1150 kuglelejer, altså 5x11x4 mm..

Mvh. Michael

• #10   7. feb 2010 Ejjjjj Michael >Skødstrup< B
    Plus et enkelt 850 kuglelejer, altså 5x8x2,5 mm..

• #11   7. feb 2010 Jeps - Michael har ret.
    Der er i alt 9 stk. 5x11x4 lejer og 1 stk. 5x8x2,5 leje i en Lunchbox.

Mit bud er også at der er rigtigt meget andet, der går i stykker før gearkassen gør det! smiley

• #12   7. feb 2010 Damn it - Sauron kom først. Jeg skal lade være med at læse andre tråde, mens jeg skriver et svar...

• #13   8. feb 2010 Mange tak for hjælpe, men det skal nok blive sjovt med noget brushless i en Lunch Box

Jeppe

• Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #14   24. apr 2013 Min lunchbox kører pt med noget LRP Stock Tuned 21 turns motor. Og det er vildt nok. Den er endvidere moddet for bedre at tøjle den større effekt.
    Komplet kugleleje-setup.
    3. dæmper i bag.
    Momentarm på anti roll bar for at undgå den knækker gearkassen ved wheelie.
    Tårnstiver foran(karossen flexer rigtig meget uden dette).
    Ydermere er den en anelse sænket foran for at mindske lysten til at løfte fronten. Men alligevel er der rigeligt med wheelies, også ved mellem accelleration.

Selv med relativt begrænset effekt er der RIGELIGT der går i stykker, gearene holder, men hjulophæng, selve hjulenavene, fjederfæste i bag, body mounts, osv.

Så jeg tror at brushless er "for vildt", men sikkert fantastisk underholdende. smiley

Kommentér på:
Brushless i Tamiya Lunch Box

Annonce