{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brushless-motor til min Tamiya?
  • #1   21. sep 2005 Okay

• #2   21. sep 2005 Hvad for en motor kan du så anbefale?
    Så kunne det jo være jeg skulle investere i en ny bil. (:
    For det går lidt sløvt for sig.

• #3   21. sep 2005 Selv en 12 turns motor vil splitte en normal tamiya bil af, dog ikke hvis det er en seriøs onroader, men f.eks. en Tamiya TT-01, Blitzer beetle eller lign, heller ikke din Stadium Blitzer. Kan fortælle at vi satte en 12x1 motor i min kammerats Blitzer Beetle, topfarten var vel 60 km/t, og den lavede wheelie konstant.

• #4   21. sep 2005 En CS 17x2 vil ca. være passende til en Stadium Blitzer. da den ikke har feks slipperkobling vil det være ekstremt hårdt for tandhjulene med det massive træk tunmotorer ofte giver, og da Blitzer-serien langtfra har de mest holdbare gearkasser i verden, kan det hurtigt gå helt galt. Men prøv med en CS 17x2.. De kører ganske fornuftigt og er billige at købe også.
    Mvh. Michael

• #5   21. sep 2005 Okay..

• #6   21. sep 2005 Det var min Blitzer Beetle vi satte 12 turns motor i og kan sige at den ikke lavede wheelie da den bare gled rundt på asfaldten. For et stykke tid siden havde jeg en 22 turn truck motor i og da kunne jeg sagtens få den til at lave wheelie da dæggene var helt nye og næsten ikke slidte.

• #7   21. sep 2005 Nu er de meget slidte så den er ret svær at styre med en 16 turns motor i

• #8   21. sep 2005 Peter j---Du skriver at du ikke engang vil anbefale at saette den mindste boersteloese motor i, da det vil rive bilen fra hindanden....!!!!

BUT WHY???

Man kan koebe boersteloese motore der svare til stock motore (27 turns), og de er jo ikke for vilde til den bil.

Saa kan man jo spoerge sig selv hvorfor man dog skulle koebe den milde boersteloese motor, naar man kan koebe en traditionel kul motor meget biligere....???
    Tja hvis man ikke gider alt det der veligeholdeses p.. saa boer man vaelge en boersteloes motor.

min 25 oere

• #9   21. sep 2005 Jeg citere lige mig selv----Man kan koebe boersteloese motore der svare til stock motore (27 turns), og de er jo ikke for vilde til den bil.---

De svare IRL til en 27 turn motor baade mht til traek og omdrejninger.

Du anbefaler ham at koebe en modified motor. Den er der med garanti MEGET mere spark i end end den boersteloese motor jeg snakker om.

Lige en sidste ting---Boersteloese motore ER vilde, men slet ikke saa vilde som folk siger og tror...!!!
    Der er fordi at boersteloese motore kan tage mange flere volt end alm. motore, dette undnytter folk selvfoelgelig og det goer boersteloese motore MEGET vlide, saa vlide som folk siger og tror...

• #10   22. sep 2005 Jeg har 2 tamiya buggyer, jeg har sat en 27 turns motor i og et 11,1 volt LiPo batteri i.
    ADVARSEL motoren holder ikke længe til det, da den kun er bygget til 7,2 vol, men de fartregulatore der føger med standard klare det fint (indtil vidre da) smiley

• #11   22. sep 2005 Hej

Jeg har haft en 13 turns orionmotor i min Blitzer Beetle. Det har den klaret uden problemer.

Den bliver godt nok lidt sværere at styre, men med lidt træning kan det nu sagtens læres.

Det bedste er dog at underholdningsværdien stiger betydeligt, da den kører pænt stærkt, og har masser af træk.

Selvfølgelig ikke ideel opsætning som løbsbil, men perfekt til baghaven.

Mvh.
    Jesper

Kommentér på:
Brushless-motor til min Tamiya?

Annonce