{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

brushless motor str {{forumTopicSubject}}

Hej ville købe et brushless kit til min ene buggy, det er en 1/8 og mit spørgsmål er hvor stor forskel er der på den fysiske størrelse på motorerne? altså om de er ligesom en 540motor eller har de forskellige størrelser? og så er der noget specielt jeg skal gå efter med hensyn til motoren? turns eller hvad man beskriver motor effekten med.
Min bil kan købes som brushless så holdere og den slags skulle ikke være noget problem. Det er kun i forhold til er den motor man kan købe originalt kraftig nok og har man frit valg ellers.

Mvh

Michael

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  brushless motor str
  • #1   25. apr 2012 Hej Michael
    En 540 motor, er en 540 motor.
    Dog findes der en L som er lidt længere

Hvilken bil er der tale om?
    Som regel, så smider man noget der ligger under 3000KV i en 1/8 bil.
    Evt sådan et sæt som jeg har min Pulse, der er sku knald på smiley

• #2   26. apr 2012 Du skal smide en motor mellem 1700KV og 2500 KV i din bil. Det afhænger også af gearingen. KV er antal omdrejninger pr. volt pr. min. Så det kommer også an på hvor mange celler du kører på.

Jo højere KV jo hurtigere en bil, dog kan du ricikere, at din motor hurtig bliver varm og brænder af, hvis din gearing er forkert og anstrænger motoren.

Find en andne der har samme bil og forhør dig hos dem. Det kan også være der står noget i manualen om hvad de anbefaler.

• #3   26. apr 2012 Okay. Har lige tjekket og standard motoren er på 2100kv og der står 11.1v på, så vil gå ud fra den kan køre på alt op til 11.1v er det ikke rigtigt?
    Der er et stykke op til 2700kv men det kan vel godt bruges som et udgangspunkt.
    Det her er specs på esc er den god nok? den skal helst kunne tage så mange celler som muligt ikke?
    Dimensioner ca 58x42x42 mm
    BEC 5.3 / 3 V / A
    Driftsspænding 7,4 til 8,14 V
    Kontinuerlig strøm 120 En
    EMF bremse programmerbar
    Anbefalet motorer 90170,1
    Omvendt ja
    Blød start programmerbar
    Overtemperaturbeskyttelse ja
    Celler LiPo, Lilo 2-4
    Antallet af NiCd, NiMH 6-12

Tak for svarene

• #4   26. apr 2012 Hvis du har en på 2100KV, så skal du ikke skifte OP til 2700KV

Men du kan skaffe dig en anden ESC, en der kan tage 4-6 Celler

Du skal under 2100KV hvis den skal være vildere.
    Men du kan måske geare den smiley

• #5   26. apr 2012 En buggy skal vel ikke bruge trækkraft som en Truck skal - typisk ligger buggyer da mellem 2200 og 2600 i kv. - eller det er min erfaring.

Kommentér på:
brushless motor str

Annonce