ROOKIE needs help. {{forumTopicSubject}}
Hej alle . jeg er HELT "frisk" indenfor RC biler ,den sidste jeg havde var da jeg var 12 år , nu jeg 31.
Jeg var ude og se nogle kammerater køre for en lille uges tid siden , og fik lov at prøve en firesorm t10 tror jeg den hedder . så var jeg jo total hooked. og et par dage senere købte jeg selv en brugt (vær rar og spar mig for kommentarer om man aldrig skal købe brugt , og heller ik den model) jeg kender ham der havde den , han havde en del i forvejen men var nu startet på benzin biler ..
Har kørt en masse de sidste 2 dage , og må konstantere den bliver varm hvis jeg skal gå efter de 80-120 grader den må ligge inde for . har fakatisk målt den skal vi ik bare sige et pænt stykke over. For mig virker det som om den går KANON , og den går rent på toppen lyder det til, men den har lidt problemer de første 5-10 meter i optræk. den går IKKE ud ved hårde opbremsninger.
Den ser fin ud og ryger svagt blå ved acceleration,
Motoren er en vertex 21 sidder på en bazooka.
ps..slap da af de kan sgu også flyve de biler....
apr 2004
Følger: 44 Følgere: 43 RC-enheder: 55 Emner: 61 Svar: 5.504
Karsten
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 15 RC-enheder: 4 Emner: 45 Svar: 155
men det lyder som om at du (selv om du har venner og har sat dig ind i det) skal prøve at indstille den igen.
for hvis den bliver så varm som du beskriver kan der vel være tale om at den får for lidt på toppen altså at den er ved at dø.... husk mht nitro skal du indstille efter vind og vejr og temp.
igen er jeg ikke helt sikker da jeg også hurtigt gik over til benno biler.
good luck, og husk at rc ikke kun er for de unge
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 7 RC-enheder: 1 Emner: 13 Svar: 95
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 44 Svar: 847
Hvis du skruer LSN 1/8 ud og HSN ½ omgang ud så burde du være på sikkert område igen, så kan du ellers justerer HSN 1/8 ind igen hver gang du har målt temp.
Hvis du som ham ovenover skriver slet ikke kan få den ned i grader, så er motoren sikkert utæt, og så skal du gøre op med dig selv om du vil skille den ad og tætne og skifte de dele som er slidt pga. varmen, eller istedet købe en ny istedet.
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 7 RC-enheder: 1 Emner: 13 Svar: 95
jeg vil prøve at skrue videre på den ifølge råd fra denne tråd
går den i stykker ja så må jeg jo have en anden motor men lige nu kører jeg på "billigt" budget.
ps. hvis der er nogle i københavnsområdet som kører engang imellem og ikke ville have et problem med at have en nybegynder på sidelinjen kunne jeg godt tænke mig at prøve at køre med jer .(lære fra jer)
jul 2007
prøv at gå ind på racerc.dk hvis du vil køre på bane sammen med andre fra en klub evt.
Mener der er en del på Sjælland også, selvom Jylland nok fører lidt an med offroad baner
jul 2007
Og nej har ikke haft sådan en Vertex motor, men har haft et par andre.
Jeg ved bare at hvis en motor bliver for varm så får den for lidt brændstof, eller suger falsk luft et sted, og så skal man da ikke smide sin motor ud bare for det. Hvis man altid skulle skifte tingene ud, så finder man jo aldrig fejlen. men du er da velkommen til at skrive på pb til mig hvis der er mere. Jeg kan kun komme med egne erfaringer jo.
ROOKIE needs help.