{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.439 visninger | Oprettet:

indstilling af nitro motor {{forumTopicSubject}}

Hey...

Lige et spørgsmål eller 3 til experterne smiley
Grundindstilling af nitro motor, er det 1,5 omgang drejet ud fra bunden? har bare fået det fortalt, men aner det ikke selv 100%

og generel max ydelse af motoren, hvordan indstiller man det nemmest? tænkte på om bilen skal være under belastning eller om man lettest bare justere det ind med bilen løftet, og så fuld gas mens man indstiller den, til den kører bedst?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  indstilling af nitro motor
  • #1   6. maj 2010 Man siger som tommelfingeregel, at skruerne skal ca 2 omgange ud
    fra bunden.
    Bundskruen (den der sidder i enden af gasspjældet) skal ca være glat med enden af det "rør" den sidder i.
    Så kan det aldrig gå helt galt......
    Mht. maxydelsen! hvia du bruger den fremgangsmåde, du beskriver holder din motor næppe særligt længe.
    Man skruer nålen lidt ind af gangen.
    Mellem hver gang man skruer kører man en tur med bilen.
    Når man synes at den lyder rigtigt, så er den ved at være der.
    HUSK ALTID AT HOLDE ØJE MED TEMPERATUREN PÅ MOTOREN!!!!!!!!!!

    Motoren skal altid ryge lidt, hvis den ikke gør det, får den for lidt og så dør den ret hurtigt, da den så ingen smøring / køling får.........


  • #2   6. maj 2010 Det er forskelligt fra motor til motor..

    Indstilling..Der er mange måder. Den nemmeste er at stillebilen på jorden, fede motoren så den 4 takter på toppen = den prutter og er langsom.. Her efter giver du fuldgas så den kommer helt op at ringe så meget den nu kan mens den 4 takter der ud af.. Bilen køre på rurden mens dette gøres.
    Nu skruer du HSN skruen ca 1/8 omgang ind hver gang du har kørt en tur med fuld gas, indtil den motoren køre rent og ikke 4 takter mere og ikke for mere power ud af at du mager den, nu skruer du den så ind til der hvor den lige 1/8 omgang ind igen til det sted hvor den lige gik rent...
    På denne måde er du sikker på at du har godt med power uden at du brænder den af..

    Bunden(LSN) kan justeres på mange måder men først efter toppen er justeret.. giv fuld gas i et par sec mens den holdes i luften og brems. motoren skal nu falde ned i tomgang medet samme. falder den ned i step, så er den for fed, falder den ned for derefter at stige igen så er den for mager.
    en der er mange forskellige måder at gøre dette på..Når du bliver mere erfaen vil du kunne mærke om bund og top står som de skal...

    Det bedste er at komme ned i en klub og få fat på en virkelig dugt motor mand og lære det ordenligt fra start dette gør nemlig det at køre nitor MEGET MEGET nemmer... :O)


  • #3   6. maj 2010 Ja det burde jeg vist llige have læst igennem inden jeg trykkede opret, Håber du forstår..

    rurden = rundt på jorden....


  • #4   6. maj 2010 jeg takker for jeres hjælp... vil prøve de ting i har beskrevet smiley

  • #5   10. maj 2010 anders B> det var en rigtig god side smiley

Kommentér på:
indstilling af nitro motor

Annonce