{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.327 visninger | Oprettet:

Thomas S
Thomas S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17

Hjælp: ny el off-road {{forumTopicSubject}}

Hey
Jeg er ved at overvejer at købe en el offroad, men jeg ved stort set ingenting, kun det google og lidt forum søgninger har kunne give. Jeg synes folk er mest til traxxas eller hpi, så det er der jeg har kigget efter noget. Men mangler lidt råd og vejledning.
Hvor mange og hvilke batterier skal jeg have + oplader?
Det er vel lipo der er "the shit" lige nu? Jeg vil gerne have så der er til et par timers sjov i hvert fald. Går ud fra det tager ca 4 timer at oplade de små sataner.
"Krav"
Top fart omkring de 60-70km/t (gerne mere men ikke et must)
Forholdsvis vandtæt.
Holdbar: gider ikke kina bras, så heller bruge lidt flere penge.
4WD
Budget ca 5000

Håber i kan hjælpe lidt her smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp: ny el off-road
  • #1   21. jun 2010 traxxas slash brushless er et godt valg så. for med et 3S 11.1V LIPO batteri kan den godt rende de små 90 stykkerOBS er vandtæt

• #2   21. jun 2010 Der er også LRP's 1/8 bl modeller.
    Du kan se truggyen i min profil...

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2008

#4   21. jun 2010 Jeg bryder mig ikke så meget om slash modellen. Jeg er mere til revo eller e-maxx. Glemte at det enten skal være 1:10 eller 1:8, men det var slashen jo også smiley Oliver jeg skal bruge et lidt mere direkte link. Der er jo flere hundrede forskellige, eller et mærke eller noget jeg kan gå efter. Og hvor længe er køretiden i gennemsnit på de gode lipo, vil jo som sagt gerne have til et par timer.

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2008

#5   21. jun 2010 Og hvad er forskellen mellem børste løs og med eller hvordan det skal forstås.

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2008

#7   21. jun 2010 Den lader er det en god en, men ikke en lynlader?
    Ja hvis jeg tager 6 batts så er der til en del sjov smiley det bliver så 2400 + 260 for lader. Så er der 2000 til bil. Så det er da ikke så slemt bortset fra at bilen koster mere en 2k smiley

• #8   21. jun 2010 Altså det hele kommer an på hvad du vil bruge bilen til..

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2008

#9   21. jun 2010 Mig og nogle gutter skal køre lidt. Så måske kan mindre også gøre det. Jeg skal ikke være proff. Kan også se at til nogen følger der to batts med, godt nok ikke lippo, men så kan man da spare et sæt lippo væk.

Skal man bruge nogle andre stik eller noget når det er lippo som jeg også skal have?

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2008

#10   21. jun 2010 Så Rene hvis du har et godt forslag modtages det gerne.

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2008

#11   22. jun 2010 Ville denne ikke også kunne klare jobbet?
    http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=36652[/url]

• #13   22. jun 2010 Hvis du ALDRIG har haft en fjernstyret el bil før, ville jeg ikke råde dig til at du springer ud i noget Savage Flux, eller den stil.

Hvis jeg var dig ville jeg gå efter en 1:10 bil, alla slash osv. Da den er nemmere og køre med da den ikke er så stor, også er den også nemmere at skrue på.... Og det er noget du IKKE kommer til at fortryde smiley 0

Hvis jeg var dig ville jeg se hvilken 1:10 bil du lige pt syntes er fedest, også skrive herinde når du har fundet den. Det er den måde du ikke køber noget lort på smiley

Så skriv når du har gjort op med dig selv, helt præcist hvad det skal være...

Tobias.

• #14   22. jun 2010 imax b6 lader virker fint nok fra hobbyking, men start med at kigge efter 2s lipo's i første omgang da du er ny inden for el. der er rigelig fart i en slash eller den størelse rc med 2s lipo's,

skal du op i en 1/8 rc er 4s rigelig feks E-revo , og køb batterier fra hobbykings tyske butik, de er lidt dyrer ,men så skal man ikke betale told og moms. jeg købte 8 lipo batterier til lige knap 1200 med det hele.
    http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10724

min flux kører ca en halv time på sådan et sæt og de tager lige lidt over en time at lade op, for et batteri.

kig forbi modelsport http://modelsport.co.uk/ der for man god service

rc valg skal du selv bestemme. men savage flux og E-revo bl er ikke for begynder, de har rigtig mange kræfter. men slash 4x4 tror jeg ikke du bliver ked af at købe, har selv en 2wd slash og den for smilet frem når den for klø i grusgraven.

• #15   22. jun 2010 hvad med en e-savage det er en 1/10 . det er en rigtig god begynder evt. med en brushless men med en 1/8 hobbywing bl.
    ellers vælg en e-maxx 1/8 som er billig i reservedele.
    er int. i at høre om dit valg.
    råd. køb hellere noget brugt til en god pris end at købe noget der er for billigt.?

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2008

#16   22. jun 2010 http://modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=36653
    http://modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=36652
    http://modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=35757
    http://modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=35699

De to første er vidst med børsteløs motor hvor dem fra traxxas er uden, er det en fordel at have børsteløs? Kan se at hvis man skal det hos traxxas skal man jo af med mindst 4500. Jeg kan ikke finde noget om topfart, men de køre vel mindst 50.

Thomas R: Er det med imax b6 det tager lidt over en time at lade?

Er de virkelig så vilde som i får dem til at lyde?? Jeg har jo kørt lidt med nitro så helt rookie er jeg vel ikke.

• #17   22. jun 2010 Ja har selv imax b6 og til mit forbrug er den fin, og ang hvor vild de er, gik jeg selv fra nitro revo 3.3 til en savage flux, og må nok sige at jeg fik mig
    en overraskelse over hvor mange kræfter de har.

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2008

#18   22. jun 2010 Hvordan er den her i forhold til de andre? http://www.morfars.dk/rc/stealth-truggy-brushless-p-4486.html

• #19   22. jun 2010 Stealth er ikke noget jeg vil anbefale, det er for billigt lavet og holder ikke til særlig meget.
    Taxxas eller hpi laver biler der kan holde til
    At blive brugt.

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2008

#20   22. jun 2010 Hvad er så bedst af de fire jeg linker til, hpi som vidst kun kan klare et batteri eller traxxas som kan klare 2 batterier og kan upgraderes med en bruchless motor uden andet skal skiftes?

• #21   22. jun 2010 E-revo eller E-maxx , traxxas er meget nem at få reservedele til her hjemme da næsten alle rc forhandler sælger dem. Så det ville
    jeg vælge, men køb en Brushless edition, og find de sidste penge til at købe lader og lipo's ved hobbyking.

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2008

#22   22. jun 2010 Laderen imax b6. Den kan kun tage et batteri ad gangen ikke? Og skal der bruges noget specielt, tænker på adapter eller andet den kan vel ikke bare sættes til stikkontakten. Skal der bruges nogle adaptere til bilen eller passer alle batterier på? I det hele taget hvad skal der bruges for at være 100% go. Gider ikke stå og mangle stumper når jeg skal til og igang.

• #23   22. jun 2010 du kan købe min ruster vxl det er en god el- offroad bil ellers en traxxas slash eller e-revo =)

• #24   22. jun 2010 imax b6 lader et batteri ad gangen og du skal bruge en strøm forsyning.
    hvis du har en strømforsyning fra en bærebarcomp på 5Amp kan den
    os bruges

Jeg bruger de her stik da de sider på de batterier man køber ved hobbyking, og de kan trække flere Amp ind deans stik.
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9283

men det er lidt nemmere at svare når man ved hvad bil du vil ha.

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2008

#25   22. jun 2010 Ok så vender jeg tilbage når jeg har fundet ud af det.

• #26   22. jun 2010 http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=35704

Så har du det hele... smiley
    Ved ikke om det var noget.

Har lige selv købt den, og er super glad for den..,

• #27   22. jun 2010 Køb ikke en slash 4x4. den er simpelthen så kedelig.
    Jeg vil anbefale en e-revo eller e-maxx brushless edition. De er begge Traxxas. og hvis du har en fin lader tager det omkring en time at lade et batteri op smiley Men ja. tjek hobbyking.com og køb fra tyskland (DE Warehouse) smiley

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2008

#28   22. jun 2010 Jeg vil også helst have en e-revo bl, men de er f***ing dyre så jeg skal være sikker på at få den brugt.

• #29   22. jun 2010 hmm... jamen køb en normal e-revo, sælg motorerne og esc'en og batterierne og køb xerun 150A 2000kv og nogle 6s lipos. Hvis du køber det hele i udlandet er det meget billigere smiley

• #30   22. jun 2010 Jesper, han er ny indefor faget?

• #31   22. jun 2010 ja. det er jeg sådan set godt klar over. men han siger at han gerne vil have erbe... så foreslog jeg ham bare xerun... og 6s lipo hvis han ville have noget vildt..

• #32   22. jun 2010 Ja hvis du vil ha en E-revo bl edition så skal der nok spares lidt
    mere op. og 4s er mere end rigelig i en E-revo BL. Med 6s er det ikke
    sjovt mere, da den ikke er til at styrer.
    men du har jo penge til bilen, så der skal bare spares sammen til
    lader og batterier

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2008

#33   22. jun 2010 Det er ikke fordi jeg ikke kan ligge lidt flere penge ud, det er mere et spørgsmål om at bruge så mange på det her.

Jeg er begyndt at kigge på en rustler vxl. Den har godt nok ikke 4wd, men hvor stor er forskellen? Tænker på om den meget nemmere sidder fast? Vi snakker nemlig om at køre i skov og ved stranden og selvfølgelig lidt grus og græs så måske kunne baghjulstræk klare det? Der står den kan klare omkring de 90 på et lipo 3s 11.1v 4000mAh. Er køretiden stadig ca en halv time selvom man kun har et batteri.

• #34   23. jun 2010 2wd sidder nemmere fast ind 4wd det er helt sikker.
    kender ikke noget til rustler, men jeg ser den mere som en speed run
    bil end en god off-road bil.

køretid kommer helt an på motor system og batterier.

• #35   23. jun 2010 Hvad med bare at købe en standard E-maxx, den går godt nok kun 45, men så kan man da se om det er noget værd. Så kan man jo altid bruge de sidste 2000 - salgsprisen af det eksisterende motorsæt som senere opgradering hvis man bliver bidt af det. En standard E-maxx fra modelsport.co.uk koster 2800 + fragt, har selv købt en, og er vildt glad for den.

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2008

#36   23. jun 2010 Så har jeg lige to spørgsmål
    Så den eneste forskel der er på e-revo vs e-revo bl er motoren og esc'en?
    Hvis jeg bliver bidt af det, er det nemt at skifte til brushless?

• #37   23. jun 2010 Ja og E-revo BL edition har også 17mm hex og kommer med 2.4 GHz anlæg. Kan Ikke huske om
    E-revo også har det med

• #38   23. jun 2010 Det har det hvis du køber en 2010 model... Hvilken er den modelsport.co.uk sælger.

• #39   23. jun 2010 Den nyligt opdaterede udgave af E-revoen har også 2,4 ghz.

Men som Morten skiver, køb en standard E-maxx eller E-revo, og opgrader til brushless senere, hvis du blive bidt af det. 45 km/t. er rigeligt til noget underholdende offroad med en monstertruck.

Personligt er jeg mest til E-maxx'en, men det er en smagssag.

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2008

#40   23. jun 2010 Så tror jeg det bliver en standard revo, den kan jeg bedst lide.

Til den lader fra hobbyking har jeg to strømforsyninger fra en bærbar en der lever 4,74amp og en med 6amp Kan en af de to bruges eller skal jeg have en der giver præcis 5amp?

Morten I jeg kan se du er ved at lave en lader der kan tage to lipoer på engang. Når det nu tager ca en time for et vil det så tage to timer når man sætter to til?

• #41   23. jun 2010 Du kan max lade med 50 Watt, så det kommer helt an på hvor stort dit batteri er.

I mit tilfælde vil jeg lade 2x2 celler Lipo. altså 14,8V.

50 Watt / 14,8 Volt = 3,38 A

Mit batteri er på 5800 mAh eller 5.8 A --> 5.8/3.38 = 1,71 time eller cirka 1 time og 45 minutter for 2 batterier. Et batteri kan du så lade med 6A, som typisk er laderens max, og det vil så tage godt en time at lade det op. Fordelen ved det andet, er at man ikke skal huske at skifte batteri når det ene er ladet færdigt.

• #42   23. jun 2010 Eller min lader kan max lade med 50 W, derfor jeg tager udgangspunkt i det, det kan godt være du finder en med andre specifikationer.

• #43   23. jun 2010 imax b6 kan max lade med 5A bare hvis du ikke
    lige viste det

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2008

#44   23. jun 2010 Thomas R jo har set det. Men kan du svare på om jeg kan sætte en strømforsyning på der giver 6A eller 4,74A eller skal den give præcis 5A?

• #45   23. jun 2010 Jeg vil mene du kan bruge dem begge, Bruger du den på 6A er du sikker på at kan lade med 5A
    På laderen , og husk os lige at du skal kig efter
    om e-revo standart motor system kan klare lipo
    Batterier. Og hvis den kan skal du ha en lipo cutoff
    , da der ikke er nogen i standart esc'en

• #46   23. jun 2010 Det er vel ikke forskel på Lipo og almindelige nihm ud over at du ikke må aflade dem mere end til 3 volt? Så esc og motor kan vel altid tage dem, så længe man bruger en lipo Cut off?

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2008

#47   23. jun 2010 Godt du skrev det med en cut off.

Morten, hvis du gider må du meget gerne sende en pm hvor du skriver hvilke stumper du har tænkt dig eller har købt for at få laderen til at tage to batterier ad gangen.

• #48   24. jun 2010 Købt ved modelsport.co.uk

FPVHR3S-JSTXH TrakPower Highrate 3S - JST-XH Adaptor
    BA2/3XHTP Logic RC Dual Pack Balance Board (XH/TP)
    3063 Traxxas Wire Harness Battery Series Connection

Kommentér på:
Hjælp: ny el off-road

Annonce