898 visninger
|
Oprettet:
Nimh -> Li-po {{forumTopicSubject}}
Hejsa..
Jeg har et fly, der flyver med en 7,2v 650 mah batteripakke..
Jeg kunne godt tænke mig en del mere kraft. Men indtil videre har jeg kun kunne finde en 850 mah, og det er jo ikke synderlig meget mere. Batteriet må ikke veje mere end 80g da det originale vejer godt 82g.
Kan man tilslutte et lipo 7,4v batteri til anlægget? eller skal det være et NiMh? Lipo vejer en del mindre, og har mange flere mah jo..
okt 2007
Følger: 29 Følgere: 43 RC-enheder: 5 Emner: 55 Svar: 894
Du skal bare have en buzzer
sep 2009
Emner: 14 Svar: 49
Super.. det prøver jeg så.
okt 2007
Følger: 29 Følgere: 43 RC-enheder: 5 Emner: 55 Svar: 894
Du får mere power, samt længere flyve tid
sep 2009
Emner: 14 Svar: 49
Ville de 8,4 kunne skade anlægget? eller er det det samme med NiMh?
Og hvad med celler? jeg kan få 7,4 i både 1, 2 og 3 cellet. hvad skal man vælge?
okt 2007
Følger: 29 Følgere: 43 RC-enheder: 5 Emner: 55 Svar: 894
du skal bare have det der siger 7,4v
ja der er vidst nogle der hedder p1 og p2, det er hvis pakker er samlet af flere mindre celler.
Du skal bare være sikker på det er 7,4v 2s
Og ikke 11,1v 3s
sep 2009
Emner: 14 Svar: 49
Når nu, jeg har fløjet med 650 mah, hvor meget ekstra tid, kan man så regne med, ved et 1000 mah, hvis man siger 5 min, ved 650mah.
Og er det en fordel at vægten på batteriet er næsten 20- 30 gr. mindre? Flyet vejer 280 g uden batteri. Eller kan det også være en bagdel?
Mvh Daniel
okt 2007
Følger: 29 Følgere: 43 RC-enheder: 5 Emner: 55 Svar: 894
men uden du må hænge mig op på det vil jeg næsten sige du måske kunne have 10-15min måske enda 20min flyve tid.
Vægt messigt ved jeg ikke hva der er en fordel, køre selv kun offroad.
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 19 RC-enheder: 8 Emner: 3 Svar: 181
Jeg ville nok vælge et LiPo med ca. samme vægt som dit gamle NiMH netop af samme årsag. På den måde får du større batterikapacitet og dermed længere flyvetid uden at skulle tænke på tyngdepunkt etc.
sep 2009
Emner: 14 Svar: 49
Hvis jeg nu kan placere batteriet korrekt, lidt længere fremme kunne jeg forestille mig, grundet den lavere vægt. Kan jeg så regne med en større respons fra flyet? Større acceleration? hvad kan jeg forvente mig?
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 19 RC-enheder: 8 Emner: 3 Svar: 181
Da planbelastningen er lavere, kan det også flyves langsommere uden at tipstalle.
sep 2009
Emner: 14 Svar: 49
Sammenlagt kunne jeg med nyt batteri spare ca. 50g.. er det for meget?
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 19 RC-enheder: 8 Emner: 3 Svar: 181
Hvis tyngdepunktet kommer til at ligge for langt bagud, vil du få et fly, der er MEGET levende og svært at styre...
sep 2009
Emner: 14 Svar: 49
Nimh -> Li-po