954 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

En af de svære. Hvad skal man vælge... En af de svære. Hvad skal man vælge...

Står og overvejer en ny basher,

Og lige pt står valget mellem en Savage FLux 2350 eller en Traxxas Summit. Ved godt det er to HELT forskellige biler, men anyway... Skal bruges til bash og sjov i have, skov og på mark...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En af de svære. Hvad skal man vælge...
  • #1   5. okt 2010 ville nok aldrig vælge en summit. Den er en mellemting mellem en kravler og en offroader og er ikke særlig god til nogen af tingene.

Kender ikke savage flux'en. men hvis det er valget mellem de to ville jeg tage savage'en.

• #2   5. okt 2010 Ja, der er jo lidt delte meninger om det. Jeg synes begge biler fede! Kan bare ikke bestemme mig...

Summit'en er jo god her når det bliver vinter og vådt og koldt...

(Hvad angår Savagen Flux, er jeg helt ikker på at jeg ikke skal have HP (2200 kv), det har jeg ingen grund til. Men det er ikke det dette indlæg handler om:-))

• #3   5. okt 2010 Har aldrig selv haft en summit mellem hænderne (endnu) men som det kan ses i min profil er jeg vild med traxxas, de er til at betale, de holder godt og kører kanon og intet problem at skaffe dele til dem, traxxas ER bare kanon !

Tror bestemt ikke at du bliver skuffet for en summit ! smiley

• #4   5. okt 2010 Jeg har så haft begge biler, og til bash er der slet ingen tvivl, savage..

Summit er da sjov, men som Hickey siger lever den imellem 2 verdener, og er ikke god til nogen af delene. Desuden er den røv langsom, har forholdsvis svage aksler, alt for blød affjedring.
    Summiten skal købes til roligt hygge, kravle over store sten, milde hop etc.

Savagen er uhyre stærk bygget, og 2350 har masser af kraft at gøre godt med, meget store hop griner den bare af (forudsat chaufføren kan styre den)

Men ja, selvfølgelig er der forskel på hvad folk syntes om bilerne. Men når der kun skal bashes, og aldrig kravles syntes jeg ikke der er noget at rafle om smiley

• #5   5. okt 2010 woops, det er flux HP jeg har, ikke 2350. Men leger sammen med den ret ofte, og på 4s lipo er der ik nogen mærkbar forskel på de 2.

• #7   5. okt 2010 Tass skriver: "Men når der kun skal bashes, og aldrig kravles syntes jeg ikke der er noget at rafle om ;-)" HELT sikkert! Så er det Savage'en! Men jeg tror jeg lige for tiden er fanget af ideen om alsidighed, frem for high speed smadder bash...

Så jeg tror egentlig Summit'en fører lige pt... smiley

Fede video'er af Summit'en dér! Det ser sgu blæret ud!

• #8   5. okt 2010 ...men man kan ikke få en rød Summit lige nu i Rccentret... smiley ikke på lager that is...

• #9   5. okt 2010 palle

køb den hos traxxas.dk de har pris garanti så når du skal bestille skriver du bare i bestillingen "er billigere hos rcsiden" så retter de selv prisen og har en betjening der slår rcsiden´s 500 gange !

• #10   5. okt 2010 + der er fri levering !

• #11   5. okt 2010 prøv holte hobby.? jeg har selv en flux 2200kw,den er voldsom og holder. en 2350kw er rigeligt. skal du have gejl så som skifte high low gear, lys,vandtæt osv.så vælg traxxas ellers anbefaler jeg en savage flux med min 7,4v lipo batt.
    mvh. kc

• #12   5. okt 2010 Der er da en rød Summit til salg herinde lige nu og billig er den også

http://rcgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=62660

• #13   5. okt 2010 Ja, har set den, men denne gang vil jeg gerne have en ny, som jeg selv breaker in. Og desuden har den en flænge i dækket og er ikke med 2,4 ghz, og det trækker lidt ned for mig...

• #14   5. okt 2010 Har fundet en løsning!! Jeg køber sgu en Summit nu. Så er der lidt til vinterhaven... og så en 2350'er til foråret, og så skal der eller bashes, sommer og vinter...

Tak for inputs til alle!

• #15   10. okt 2010 Så fik jeg den! FUCK, den er fed! Den er ikke "røc langsom" som en tidligere i tråden skrev. I hvertfald ikke med to lipo'er. Mega fed basher! Og den crawler sgu fint!

Fed fed øse!

• #16   10. okt 2010 nu er det selvfølgelig op til den enkelte at afgøre. personligt mener jeg dog ikke at ca. 30 km/t er hurtigt smiley
    det er den fart du rammer med 2x2s lipo smiley

• #17   10. okt 2010 Jeg tror den render mere end 30... Men ja, det er individuelt. 30 (eller 40) er jo også relativt. I en have med forhindringer, eller en skov uden for stierne er 90 jo måske også FOR meget. Jeg går heller ikke så meget op i hastighed, men mere bundtræk, torqe, og acceleration, og på de punkter leverer Summit'en fint. Jeg synes den er genial!

Men det hele ender jo med... At det er en smagssag! smiley

• #18   10. okt 2010 ved godt at det ikke er samme bil men syntes det lyder mærkeligt at en ny summit kun skulle gå 30 med 2 x lipo når en gammel sur e-maxx med 2 x titan motorer render 40 km/t (målt med gps) med 2 gamle sure nimh batt smiley

• #19   10. okt 2010 Jeg tror også den render mere end 30... Skal lige have målt det når det bliver lyst... Nå nej! Det behøver jeg jo ikke at vente til! Geniale med lys! He he he...

Jeg vil også vædde med at den kører lide mere end 30...

Måske... smiley

• #20   10. okt 2010 det var somænd med GPS.
    og årsagen til det er ret simpel, for svag en motor. Den bliver brændvarm efter kort tid (ligesom alle andre TRX kul motore) takket stor tung bil med meget store hjul.
    Summiten er gearet lavt da den skal kunne kravle.
    Det skal e-max ikke, og derfor er den gearet højere.

• #21   10. okt 2010 Hmmm, det er altså lidt pudsigt. Jeg bashede til den, i haven i dag, og hverken batterier, motor eller esc var nævneværdigt varme...

Nå, men lad det nu ligge. Jeg får målt den og så må vi se hvad den siger. Men det er egentligt ikke så vigtigt... Jeg synes det er en mega fed bil!

Og jeg er IKKE enig i at motorer en svag. Den er kæmpe stærk!

• #22   10. okt 2010 Når jeg siger den er for svag er det fordi den bliver/blev for varm. At bilen kan flytte sig er ikke ensbetydende med den har kraft nok til opgaven smiley
    Men de kan sagtens ha lavet ændringer ved motoren i mellemtiden.

Uanset hvad er det vigtige jo at du er glad for den, jeg kan jo kun udtale mig om de erfaringer jeg gjorde med den da den udkom.

• #23   10. okt 2010 Jep! Og lad det så være det sidste ord her. Emnet bliver slettet om kort tid!

Tak for inputs. smiley

• #24   11. okt 2010 Hvad skulle det helt præcise formål være med og slette emnet. Må andre i samme dilemma ikke kunne finde hjælp i forummet eller hvad?

• #25   11. okt 2010 Bevares... smiley

• #26   11. okt 2010 I rest my case!

Den render 32,5 km/t i følge min GPS...

Men motor, batterier og ESC BLIVER altså ikke særligt varme...

• #27   11. okt 2010 lige en tilføjelse smiley har lige set en anden summit herinde han havde målt den til 47 km/t med 2s såå de 30 km/t var måske lige en underdrivelse smiley

• #28   11. okt 2010 Min er målt med GPS, og den sagde 32,5...

Tror du ikke han havde et BL-sæt i?

• #29   11. okt 2010 var din også med lipo?? og ja den var standard !

• #30   11. okt 2010 Ja, min måling var med 2x 7,4, 20C, 5400mah lipo...

Så jeg ved ikke lige hvor forskellen ligger...

• #31   11. okt 2010 jeg målte min til 30,x på 4s så vidt jeg husker.
    Palles måling på 32,5 antyder jo lidt at det ligger lige deromkring (der er altid forskel på performance af brushed motore)
    Så der må være lavet ændringer af en eller anden art. Og det kunne faktisk godt lyde somom der blev brugt motore fra kershaw, så havner den nemlig deromkring med korrekt gearing.

Med NiMH kan man godt opnå en lidt højer topfart (kortvarigt) men der er temmeligt langt op til de 47 km/t.. (50% ekstra får man ikke bare sådan lige)

Et link til bilen evt?

• #32   11. okt 2010 sorry 42 med stock motor

http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=27640

• #33   11. okt 2010 se det passer bedre, bortset fra han har byttet rundt på lipo og Nimh smiley

• #34   11. okt 2010 Jeg kan nu ikke se at han har byttet rundt på nimh og lipo?'

Men så kan man jo blive ved. Selvfølgelig kan man få højere fart med en motor der kører hurtigere. Det er jo logisk. Hvis man høvler et BL-motorsæt i render den jo endnu stærkere, osv osv...

32,5 passer fint til mig og mit terræn lige pt! smiley

• #35   11. okt 2010 2s lipo har en maks spænding på 7,4 volt. at han rammer 34 km/t med det kan have mange årsager, upræcis måling, måske en meget effektiv motor etc.
    8,4v nimh har en maks spænding på over 10 volt, og vil derfor kortvarigt give en højere topfart.

Så jo, han har byttet rundt på lipo og NiMH målingerne.

• #36   11. okt 2010 woops, maks spænding på 2s lipo er selvfølgelig 8,4 volt.

• #37   11. okt 2010 Ja, det kommer vel an på hvordan man skriver det op; 7,4-lipo har - som du siger- max spænding på 8,4V... Men man kalder det jo vist bare 7,4 v-lipo'er i daglig tale. Er det ikke noget med den nominelle spænding. Her jeg lidt usikker.

Men hvordan han rammer 42 km/t med 2 x 7,4 lipo, det ved sgu ikke. Min måling sagde 32,5 smiley

Måske han selv kommer på banen? smiley

• #38   11. okt 2010 Det er jo netop derfor jeg tror han har byttet rundt på nimh og lipo i teksten smiley

Det er altid nominel spændingen der omtales ved batterier.
    et 12v bil batteri har jo os en højere spænding fuldt opladet, 12,66v og 14,x hvis det sidder i en startet bil.
    11,1v lipo (3s) har os en maks spænding på 12,6v

Man bruger nominel spænding for at opgive en teoretisk gennemsnits spænding.. årsagen er sikkert at nogle gale amerikanere ellers ville ligge sag an, dunno, men det var da en mulighed smiley

• #39   11. okt 2010 Så du tror hans fart er højere med nimh? Altså SÅ meget højere? De biler jeg har prøvet får da mere skud med lipo...

• #40   11. okt 2010 skulle da også til at sige at jeg har da også altid fået et par km/t mere og meget forbedret optræk på et 7,4v lipo frem for 7,2v nimh

• #41   11. okt 2010 nu er det ikke 7,2v nimh, men 8,4v nimh. Den rammer som sagt 10v+ fuldt opladet, 1,6v betyder altså meget for omdrejningerne. og som sagt vil den øgede topfart kun være der kortvarigt før NiMH har tabt pusten, og kun ved biler der er lavt gearet som summiten er.

Optræk er en HELT anden side af sagen, og den har jeg ikke nævnt nogen steder smiley

Desuden trækker summiten ikke synderligt mange amperre, hvilket netop gør at NiMH har en chance :o)

Kommentér på:
En af de svære. Hvad skal man vælge...

Annonce