Hjælp til airbrush fabrikat valg ..... Hjælp til airbrush fabrikat valg .....
Hejsa, jeg kunne godt bruge lidt hjælp til hvilket airbrush maling jeg evt skal vælge, køre pt med Faskolor, som egentligt også køre oki, men har lidt svært ved at finde en lak som kan gøre farverne blanke hvis man skal male på noget metal/hjelm for at få dybden frem og gøre den modstands dygtig så man kan vaske emnet bagefter,...
Bliver også i tvivl når jeg kigger rundt på nettet efter farver fra Createx, Faskolor og Auto air, er de nævnte alle på vandbasis eller hvordan.....er de alle i familie med hinanden bare under forskellige navne, for hvis man kigger efter Autoair kommer Createx navnet også frem.....???
Hvis de nævnte malinger er vandbaseret, kan jeg så bruge en "top coat lak" fra Autoair eller Createx på mine Faskolor varver, eller vil dette koge op (nogen som har prøvet) ved godt man helst skal holde sig inden for samme fabrikat men alligevel,........
Sidst men ikke mindst:
Er Faspearl det samme som "Candy farver" fra andre fabrikater....??
/Mikael
jul 2005
Følger: 28 Følgere: 29 RC-enheder: 4 Emner: 1 Svar: 138
http://www.airbrushforum.dk/
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Det kommer an på hvad du skal bruge den til.
Jeg mener selv at en airbrush er for lidt hvis man vil male motiver, de fine kan ikke farve et helt karrosseri op uden man falder i søvn, og de store er meget svære at styre på de tynde streger.
Det kommer også an på hvilken type maling man vil bruge.
Jeg selv bruger kunstner akryl farver som er rimeligt tykt flydende
Derfor er den airbrush jeg bruger mest en meget primitiv airbrush med stor dysse som kan æde farven uden at stoppe til.
Det er denne her.
http://www.morfars.dk/rc/airbrush-dual-action-p-3015.html
MEN denne airbrush skal bruge kompresser backup, og kan ikke fungere fuld ud med de små billige legetøjs kompresser.
Til gengæld når den er lukket helt op, kan den give lige så meget farve som en spraydåse og kan dække et 1/10 karrosseri på godt 10 sek.
jul 2005
Følger: 32 Følgere: 34 RC-enheder: 14 Emner: 62 Svar: 759
Det er til hvilket fabrikat "MALING" jeg skal vælge ikke pistol som iøvrigt er en Badger 175 med 3 forskellige nål/dyser,......
/Mikael
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
maj 2005
Følger: 134 Følgere: 128 RC-enheder: 21 Emner: 277 Svar: 1.565
jul 2005
Følger: 32 Følgere: 34 RC-enheder: 14 Emner: 62 Svar: 759
Takker for de mange brugbar svar også dem på mail TAK
/Mikael
Hjælp til airbrush fabrikat valg .....