{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.609 visninger | Oprettet:

Begynder heli {{forumTopicSubject}}

Hej RC

Jeg står og vil til at investere i en god begynder heli... den skal ikke kunne alt muligt akrobatik.. bare flyve stille og roligt rundt:D

Jeg står lidt og hælder mellem to forskellige modeller:
E-Sky LAMA 4
E-Sky Big Lama

Men hvilken ville være bedst?
Jeg har ingen tidligere erfaring med RC heli og meget begrænset erfaring med RCfly...

på forhånd tak for hjælpen

Anders

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begynder heli
  • #1   14. mar 2011 Tja, jeg vil anbefale dig en Blade Msr eller en Blade 120SR, det er for mig noget af det bedste inden for begynder helikoptere.

Og de er begge 2 ret nemme at komme igang med.

• #2   14. mar 2011 til en begynder skal du have en blade MCX fåes ikke bedre
    Ikke msr eller 120SR disse er ikke begynder helikopter
    Når man kan flyve en Blade mcx kan man gå videre til de 2 andre

• #3   14. mar 2011 I mine øjne lærer du intet ved at flyve med en blade mcx, de er alt for nemme.

Hellere starte med en rigtig helikopter, og så sim.

• #4   14. mar 2011 Som jeg kan se så er en Blade MCX en micro heli...
    Jeg leder mere efter en "rigtig" heli og netop derfor ville jeg vælge en af de to jeg nævnte i tidligere posts... De står også til begge at have sim med hvilket jeg tror vil være en fordel så jeg ikke pludselig skal ud og bruge 20000000 på reservedele:D

• #5   14. mar 2011 Anders Langhoff N

Jeg ville kigge efter en Blade 120SR, den sim der sikkert følger med de er andre er nok noget FMS som kan hentes gratis på nettet, den er kort sagt elendig til at lære at flyve helikopter med.

• #6   14. mar 2011 interessant Valg The D...
    Den ser spændende ud, men tror i ikke det ville være en idé at have en simulator nu hvor jeg kun har fløjet med min lille micro apache fra gadgets.dk?
    Ville jo nødig ende med at smadre min heli før den kom op og flyve:D

• #7   14. mar 2011 Jeg kan sige dig en Blade 120SR er ret solid, min har efterhånden ramt diverse ting, og det har ikke kostet en formue at reppe den, og den går bestemt ikke i stykker hver eneste gang smiley

Jeg vil anbefale dig en god simulator, noget ala Realflight.

• #8   14. mar 2011 Men jeg synes da at Realflight koster temmelig meget...
    er der ikke nogle lidt billigere alternativer som stadig er brugbare til træning?

• #9   14. mar 2011 At flyve helikopter koster generelt, hellere smadre 2000 modeller på maskinen end at smadre sin egen helikopter 2000 gange smiley

Se evt om du kan finde realflight brugt, jeg mener der er en herinde der sælger en realflight g5.

• #10   14. mar 2011 oki...
    Har fundet et sted hvor jeg kan få Realflight billigt, men det er uden controller...
    nogle der ved om denne kan bruges?
    http://www.esky-heli.com/esky-transmitter-4ch-24g-et4-ek20404h-001725-000987-p-7982.html?cPath=340_352_71

ellers hvis andre kan finde realflight brugt med controller er jeg også klar på det...

• #11   14. mar 2011 Controlleren skal du have, den fungerer som en dongle, og programmet virker ikke uden den smiley

Du kan prøve med en billig controller og så FMS, men jeg synes ikke om den, det er alt for let at flyve helikopter i den, og slet ikke så nemt som i det virkelige liv.

• #12   14. mar 2011 Har du nogen erfaringer med Easy Fly 4 ?
    for det ligger i en lidt mindre prisklasse og ser som sådan flot ud...
    http://www.avionic.dk/_dk/ProduktListe/Lists;84/Simulatorer/spil/p/JAM065165?shop.product.id=JAM065165

• #13   14. mar 2011 Ingen overhovedet, men jeg er sikker på hvis du spørger google efter et review er der noget spændende.

• #14   14. mar 2011 Tror jeg giver Easyfly en chance og så køber en af de to lamaer

• #15   14. mar 2011 Køb phoenix sim, det er langt den bedste sim, og så kan man bruge sin egen betjæning, og lære den at kende rigtigt.

Ang helikopter køb, så ville jeg starte med MCX, den er let at bruge, lille indørs helikopter, så kan du lære det basale, hvordan man stiger, snurer rundt, og flyver med næsen imod sig selv.

Når du kan det, så er de vildere modeller det næste skridt, og først der.
    Jeg har efterhånden set alt for mange begynde med for vilde helikoptere, og derved ikke fået noget flyvetid pga de hele tiden har haft skadet den, så vælg noget du vil kunne flyve, og så få flyve erfarring frem for bekymringer om priser på dele og opsætninger.

• #16   14. mar 2011 Jeg vil bare gerne have en rigtig heli og ikke en mikro... har som tidligere nævnt en Apache fra Gagdets.dk som jeg sagtens kan styre....
    Jeg har adgang til en stor sportshal så en Lama ville ikke være for stor til at flyve med indendørs for mig...

ud over at lamaerne er større er de så ikke lige så begynder venlige som MCX?

• #17   14. mar 2011 Hvis du virkelig vil have en af de fedeste begynder helier som ikke er micro, men stadig til indendørs, så er en Hirobo quark helt sikkert det fedeste inden for hover helikoptere, de er det mest stabile der findes af den slags.

• #18   14. mar 2011 køb en simulator og øv der.
    også husk på jo støre hili du køber jeg nemmere at have med at gøre. nu bliver det jo osse snart godt vejr så køb en brædstoft heli du har meget mere flyve tid = med øve tid. og en 50er eller en 30er de er rigtig god heli og rigtig stabil heli. de der små er meget følsom over for en lille smule vind.
    men meld din ind i en flyveklub der er nogen der helt sikkert godt ville hjælp dig med at sætte en op. også snub lige et par månder på en simulator ver aften så duer det smiley

• #19   14. mar 2011 takker for svarene, men tror jeg holder mig til en lama i første omgang.
    og så kører jeg Easyfly ved siden af som simulator.

• #20   21. mar 2011 En Big Lama ! Har selv en, den er fantastisk! Især for begyndere smiley

Kommentér på:
Begynder heli

Annonce