1.528 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

karrose maling med 2 farver svært/ nybegynder karrose maling med 2 farver svært/ nybegynder

Hej smiley

jeg skal måske igang med at lave et drift karosse en bmw m3 gt2 med en del detaljer regner jeg med.

Den skal ligne den her http://www.rcdrift.nl/forum/resized_backup.php?http%3A//i105.photobucket.com/albums/m240/Sadiek2002/Meeting%2520-%2520Demo/Steenwijk%252010-2010/IMG_8978-border.jpg

altså enden blå eller dark candy rød eller hvilke mørkerøde farverman kan få hvor kølerhjelmen og taget skal være sort, men!

tror i det er svært for en ny begynder at afdække taget og kølerhjelmen og så male blå/rød efter uden der kommer fejl hvor malingen skifter farve osv?

og lige en anden ting
http://www.rcdrift.nl/forum/resized_backup.php?http%3A//i77.photobucket.com/albums/j68/Lheet/BMW%2520M3%2520GT2/DSC_5847.jpg

hvilken maling er der brugt til at male de her lygtehuse?

ja lige en sidste ting så får i lov at svare hvis i kan smiley
jeg regner med at skære detaljer i karossen og så sætte sådan en vandkøler i smiley og gitter osv nogen specielle metoder til at skære det ud uden at kniven hopper fra en og man skære 5 cm ind i karossen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  karrose maling med 2 farver svært/ nybegynder
  • #1   7. nov 2011 Jeg kender en del af folkene på rcdriftNL, så det med husene kan jeg nemt forklare. Gør det samme selv også. Tricket består i at lygtehusene jo er med crome plating fra fabrikken. Jeg maler udenover med en gennemsigtig rød og orange penselmaling for at få den effekt der.

Mht afdækning, så er det vigtigt ikke at gøre det for kompliceret de første gange man maler, men det skulle være opnåeligt. Brug god malertape, helst den blå fra 3M eller Tamiyas malertape, sørg for at kanterne er skarpe og trykket godt fast. Plejer at bruge en negl til det formål.

Hvis du vil køre med det samme tema som den blå M3, så er det at afdække de dele du vil have sorte, og så starter du med at male candy plus sølv som backing (for at give effekt). Dernæst fjerner du tapen fra det der skal være sort og maler et lag eller to med sort.

Men candy farver kan være lidt tricky fra starten, da der skal males mange tynde lag efter hinanden før det bliver godt, Du risikerer løbere hvis du giver det i for tykke lag, og det dur ikke smiley

• #2   7. nov 2011 men det skulle være muligt at male det så det bliver et godt resultat? smiley er jo kun ude i at det er taget og hooden der skal males og så der på frontet som m3'eren på billedet smiley
    så god tid og omhyggelighed så skulle det nok lykkedes??

og det gennemsigtig maling er det noget man køber i hobby butikker bog og ide osv?

• #3   7. nov 2011 Til at starte med så skal du skaffe noget virkeligt godt malertape. Og her tænker jeg ikke på det almindelige papirs-lignende tape som man normalt køber ved en farvehandler.

Tamiya har lavet noget som er utroligt godt. Og det kan klart anbefales. Dog er det også lavet af en slags papir. Så desværre er det ikke så flexibelt.
    Men hvis du er heldig så kan du finde noget blåt malertape fra 3M ved udvalgte farvehandlere. Det er plastic og giver en rigtig skarp kant. Og det kan vi godt lide! smiley

Og nej, det vil ikke være svært hvis du bare tager dig god tid og er kritisk. hvis du er i tvivl om noget sidder rigtigt så hiv det af og start forfra. Det kan nogle gange være et helvede og tage mange timer. Men det er altså det værd!

Et hurtigt råd når du skal male med flere farver: Start altid med den mørkeste farve først. Starter du f.eks med en hvis og derefter en sort, så vil den sorte gå ind og ødelægge den hvide farve. Så start ALTID med den mørke farve først. Så afdæk alt bortset fra motorhjelmen, taget og hvad du ellers vil male sort.

Til malingen: (Her kan anbefales Pactra og Tamiya. IKKE Ultimative color)
    Tag malingen og varm den op ved f.eks at smide det i en balje med varmt vand eller en tur på en varm radiator. den skal gerne være godt lun. Derefter ryster du den i omkring 5 minutter eller mere.
    Når alt tape sidder 100% som det skal så giver du den et tyndt lag maling. Lader det tørre ved stuetemperatur, og ser igen efter om alt afdækningstape sidder som det skal.
    Derefter giver du den de lag maling den skal have. Eventuel hold karossen oppe mod noget lys for at se hvor gennemsigtig malingen er.

Når du er færdig med første farve skal det tørre helt. Så lad karossen ligge nogle timer. Derefter kan du hive afdækningen af og give næste lag. selvfølgelig med samme fremgangsmåde som jeg nævnte tidligere.
    Hvis du bruger candyfarver så skal de grundes med en sølv. Dette gør jeg ved alle farver for at få lidt effekt ud af det.

Hvis du vil lave huller til intercooler, osv osv. Så gør det med en helt ny skalpel. Og gør det inden du tager den gennemsigtige folie af karossen.
    Bare pas på. For sådan en skalpel er meget skarp. Der skal kun ridses i karossen nogle gange med let hånd og du kan derefter knække lexanen.

Mht dit spørgsmål ang de lygtehuse, så ligner det noget pensel maling. Dog kan jeg ikke lige pt. komme i tanke om hvilket det kan være.

Men håber det jeg har skrevet, giver dig lidt hjælp smiley Ellers må du spørge igen.

• #4   7. nov 2011 Karosseriet og malingen køber du det sted du køber rc. Malingen er en speciel type som er lidt mere fleksibel, så den ikke bare falder af hver gang du kører galt smiley

Det skulle nok kunne lade sig gøre, så længe man tager sig god tid og er omhyggelig med afdækningen smiley

• #5   7. nov 2011 har haft ultimate color smiley maling skallede af på en flade af 5,3 cm da den faldt ned fra min seng! og den er altså maks 50cm høj, og det her karros bliver pynte karosse, men altså skal den kun have 1 lag sort? og hvor mange lag skal man give? er det forskælligt?

havde nemlig tænk sådan 2 lag ca med sort og så 2-3 lag med blå smiley

• #6   7. nov 2011 Emil K J
    Det kommer an på hvor tykke dine lag er. Så derfor jeg skriver at du skal holde den op mod noget lys så du kan se hvor meget den har fået.

Og husk at grund din blå med noget sølv. Ellers bliver det en kedelig karosse.
    (kommer til at ligne noget ala denne: http://www.r2hobbies.com/images/rcvp334310038/01s.jpg )

• #7   7. nov 2011 okay så jeg skal have købt sort, noget metallic blå og sølv :)? fra tamiya og så skal jeg i farve handleren og købe blå m3 tape til afdækning

• #8   7. nov 2011 Tamiya maling findes ikke i Danmark grundet miljøregler, men Pactra virker 100% lige så godt. Det kan findes ved de fleste, morfars har det i hvert fald smiley

• #9   7. nov 2011 iorden mange tak, nu har jeg så fundet en farve (BLÅ) der er sådan en lille visning af farven og jeg synes den er en smule for lys, og der er ringen mørkere blå, skal jeg så male et lag sort over? smiley

Kommentér på:
karrose maling med 2 farver svært/ nybegynder

Annonce