479 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Større benzinbil Større benzinbil

Jeg går lidt og leger med tanken om at indkøbe en større benzinbil. (1:15 eller sådan noget). Jeg har set på HPI Baja, men de er liiige over mit budget. Så hvad findes der af modeller, der er lidt billigere? Det må gerne være lidt Kina-skrammel, bare det selvfølgelig virker.
Det er bare til at lege lidt rundt med, ikke noget vildt banekørsel.

Jeg har i forvejen en kina-båd (vil jeg tro) med benzinmotor og jeg ville egentlig hellere have noget, jeg kunne bruge på land.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Større benzinbil
  • #1   15. jun 2012 Jeg roder da vist rundt i størrelsesforholdet. Jeg mente 1:5 smiley

• #2   15. jun 2012 Vil du købe brugt?

For så er der ofte en god handel at gøre på opgraderede HPI Baja, og du får altså ikke meget der kan måle sig med den.

En FG Beetle/Monster Beetle er også super sjov at køre med, når det "bare" gælder hyggekørsel. Køreegenskaberne er ikke overbevisende, men fun-factoren kan man ikke pille af dem!

• #3   15. jun 2012 Ja, jeg regner klart med at købe brugt. Tak, dem vil jeg da lige se på smiley

• #6   15. jun 2012 Der er en Baja 5b herinde til salg til 3500 pt?

Det er da billigt smiley

• #7   15. jun 2012 Hvis jeg nu har et budget på et par tusinde kroner, skal jeg så satse lidt mindre? Måske nitro og så en mindre bil? Jeg vil nemlig ikke ofre vildt meget, før jeg ved, om det er noget jeg kommer til at bruge. Og som "fattig studerende" vælter jeg jo ikke ligefrem i penge smiley

• #8   15. jun 2012 Hvorfor ikke el ? Der får man mest for dit budget. 1:5 biler er rigtig dyre at vedligeholde. Og nitro koster også en del mere end el.

Og så er der som tilgift til de sparede kontanter, mulighed for at køre overalt, da de ikke støjer og lugter smiley

• #9   15. jun 2012 Jeg har, måske uden grund, ikke specielt meget tilovers for el. Jeg har altid været træt af, at de Nikko-biler jeg har haft fra Bilka, da jeg var mindre, altid skulle lades op. Hvis de fik lidt modstand, sagde de også bare "brrrrrrrr" uden rigtigt at køre. Jeg ved godt, at de lidt mere "rigtige" elbiler har rigeligt kraft og sikkert også er hurtigere end benzin eller nitro. Men der er bare noget ved en "rigtig" motor, især benzin, synes jeg smiley Jeg er meget ved at overveje at gå mere over til nitro, men el tror jeg aldrig, jeg kommer til at købe. Jeg har dog også sat næsen lidt mere ned efter mindre biler. 1:5 bliver nok for dyre, ja smiley

• #11   15. jun 2012 Hvorfor det? smiley Min far har faktisk et nitro fly, de få gange vi har haft gang i det, har det egentlig virket fint.

• #13   15. jun 2012 Jeg har ikke noget imod lidt indstilling, båden skal sku også indstilles hele tiden smiley

• #14   15. jun 2012 Jeg tror du bliver klogere på elbiler hvis du ser en med en ordentlig motor i. Der kan ikke sammenlignes med bilka skrammel. Der er heller ikke mange nitro eller benzin biler der kan rykke som en ordentlig el bil.

• #16   15. jun 2012 Brushless el er hurtigere end nitro og langt hurtigere end benzin......

Jeg kan også bedre lide benzinbiler. Men har også et noget større budget, og det er pinedød nødvendig hvis man vil køre på flydende brændstof.

Tá ud i den lokale rc klub og se hvad der røre sig, for med en erfaring bygget på Bilka nikko biler så kan du let tage en ikke alt for hensigtsmæssigt beslutning smiley

//Brian

• #17   15. jun 2012 Ronny: Jeg er ikke i tvivl om elbiler er hurtigere, sådan er det jo egentlig også med rigtige biler. smiley

Magnus: Jeg indstiller ca. hver gang jeg sejler. Når så motoren er varm, skal den indstilles lidt igen, ellers dør den ved fuld gas. Og når det er båd, betyder det jo, at den skal ind til broen hver gang. Går skidtet ud på fjorden, har jeg lidt et problem. Det vil være lettere med en bil.

Brian: Jeg har faktisk fået linket til en ny Kyosho Inferno til 2000 kr. Jeg er blevet fortalt, at det er en meget holdbar og god model. Kyosho har jeg da også set før. Det er vist en model, der før har kostet over det dobbelte. Så der passer budgettet smiley

Det kunne godt være jeg skulle se forbi en klub. Det er jo også netop grundet den meget lille bil-erfaring, jeg skriver herinde inden jeg finder dankortet frem smiley

• #18   15. jun 2012 Jeg kan da lige sende linket med:
    http://www.modelsport.co.uk/kyosho-inferno-neo-2.4ghz-readyset-blue-/rc-car-products/40036

• #19   15. jun 2012 En inferno er en fin bil. Der er også lavet nogle temmelig fine kopier af netop den. Hsp bazooka. Ens for dem er at de ikke er gode på græs ( faktisk rigtig dårlige)og generelt dårlige bashere. Rtr servoer er elendige.

Der skal jo også gerne være luft i budgettet til de stumper som det koster at køre ( og her kan de godt spise lidt ;-))

Men rigtig gode på bane med lidt modifikationer.

Har du ikke 100% styr på nitromotoren så gør dig selv den tjeneste at læs lidt (det hele) på. Www.nitromekanikkeren.dk

• #20   15. jun 2012 lige en tanke...

hvad blev der egentligt af kyosho's 1:10 benzin bil..? (ret mig hvis det er forkert producent)

• #22   16. jun 2012 Magnus - ja det er rigtigt...

• #23   16. jun 2012 tjek min annonce

• #24   17. jun 2012 Brian: Har nu læst hele siden. Har lært en masse om indstilling og tilkøring, tak for linket. Bliver stadig mere og mere lun på sådan en nitrobil, det virker lidt mere overkommeligt. Jeg har skam også til reservedele, brændstof osv., jeg vil bare ikke ofre mere end 2000 kr på selve bilen, jeg har også andet legetøj at bruge penge på smiley

Johnni: Billigt, men jeg tror hellere jeg vil give 300 kr for en helt ny - lidt mindre - bil smiley

• #25   18. jun 2012 Køb du dig en fg baja eller en fg marder dem kan du få til et par tusser

Kommentér på:
Større benzinbil

Annonce