{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.525 visninger | Oprettet:

Problemer med HobbyKing 120A ESC {{forumTopicSubject}}

Hej Rcgalleri


Så blev det tid til min første elbil.!! Har købt mig en E-revo der er lavet om til Brushless med 4S lipo. GAL hvor går det stærkt i forhold til nitro!!

Men problemet er at min ESC driller. Den starter perfekt op og der er fuld drøn på, men køre jeg mere end ca 5 sek med enten lidt eller fuld gas går ESC'en i en form for nødprogram. Bilen kan så kun køre en slags hastighed og en rød lampe blinker på esc. Ifølge instruktion betyder dette lov voltage. slukker jeg ESC'EN og tænder den igen kan jeg starte forfra igen, sjatgasser jeg bare med bilen (stopper bilen inden ca 5 sek) kan jeg blive ved med at køre rundt, og der er virkelig power på. Jeg har købt en ny fin Digital Lipo lader med Balance og batterierne er begge perfekt ladet op 4,2 volt pr celle max.

Det er denne her esc: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17235__Hobby_King_120A_Sensored_Sensorless_Car_ESC_1_8_1_5_.html

Dette er min motor: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4937

Er der nogle der kender til dette problem.??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med HobbyKing 120A ESC
  • #1   3. aug 2012 Har du prøvet med andet batteri.?
    Hvilken gearing kører du med.?

    Kan Lyde som om din motor trækker mere end din esc kan levere


  • #3   3. aug 2012 Tænker lidt det samme som Frank, hvis lipo cut off er sat forkert, så kan den godt finde på at lave det "nummer".

  • #4   3. aug 2012 Okay. Men jeg har prøvet kun at køre med det ene batteri altså 2S Lipo i stedet for 4S og der gør den det samme. Jeg kan tage bilen op i hånden og lade motoren trille ligeså stille rundt som muligt dvs så minimal belastning som muligt og den slår fra efter nogle sek.

    Jeg har ikke testet den med andre batterier men jeg går ud fra når laderen siger 4.20volt pr celle at batterier er ladet op og læreren skriver batterier er fuldt oplagt. Man skal vidst have et programmering kort fra Hobby King for at kode ESC'en om. Ville være ærgeligt at bruge 150 kr på det hvis den er i stykker. Med ja det lyder sandsynligt med Lipo Cut.


  • #5   3. aug 2012 Det er jo tydeligvis noget cut off ja. Men, hvis esc er sat til 6 celler, og du kører med 4, ville den så ikke slå fra i samme øjeblik du sætter den til?? så er du jo teknisk set allerede der 33% under fuld volt i forhold til hvis det var 6 celler der sku være sat på. Tror enten du kører for høj gearing så motor trækker for højt output i firhold til hvad batteri kan tåle. Eller dine batterier bare ikke er dimensioneret til at kunne lever nok "C" power.. Du ved, der på batteriet hvor mange C det kan kan aflade, det skal jo passe med hvad motor og esc kræver ved max belastning. Det forklarer at du kan slukke og tænde og så køre videre, indtil du gir den fuld juice igen smiley
    Håber det hjalp lidt


  • #6   3. aug 2012 Tror du skulle prøve oprette emne med program kort lånes - så kunne du ihvertfald få tjekket om lipo cut off stod forkert.

    Har du prøvet at høre vedkommende du har købt den af om dette?


  • #8   3. aug 2012 Esc'en kan max klare 4s Lipo så begge ting er afprøvet der. Det ikke kun ved max belastning den slår fra, den gør det også med 1km/t. Bare det esc'en konstant skal levere lidt strøm. Den slår ikke hurtigere fra ved man giver den max gas. Jeg har ikke tænkt over at prøve at låne et programeringskort. Ham jeg har købt den af kan ikke forstå det, han siger den har kørt perfekt, han tager den tilbage dag og kigger på den. Men jeg var bare ligeså opsat på at få den til at køre, da jeg syntes bilen er fed og utrolig beholdt. Jeg gav 2300 kr for den med batterier og helt nyt Traaxas HQ 2,4 mhz anlæg. Er det ikke okay billigt? Selv ikke hvis den ikke virker. Men ellers smiley

  • #9   3. aug 2012 Prisen lyder fin hvis den altså kører som den skal jow.

    Håber i får den til at køre - skriv gerne resultatet her


  • #10   3. aug 2012 Hey. Muligvis er det en motor fra mig af. Jeg har haft kørt med sådan en motor i revo på 4 celler lipo med en hk100A esc uden problemer, så hvis motoren stadig er iorden skulle den esc fint fint kunne håndtere den.
    I bedste tilfælde kan det være et programmerings spørgsmål, i værste tilfælde har motoren været for varm for længe og er på vej i graven (halvejs demagnetiseret rotor)
    og det er esc termal protection som træder i kraft.

    Håber sælger får det til at spille og motoren er ok smiley
    Hvis du ikke har motorkøler på motoren så har jeg nogle stks der passer smiley

    god weekend
    mvh k


  • #11   3. aug 2012 Hej Kristian. Jeg kunne meget godt tænke mig en motorkøler til den.!! Kørte lidt rundt med den her til eftermiddag og sørgede at slippe gassen inden 4-5 sek. Gal det går stærkt, den har ufatteligt meget moment. Motoren bliver inden for 10 min så varm så man lige knap kan holde fingeren på den. Det meget når den ikke rigtig laver det vildeste. Men det måske meget normalt? Hvis ikke andet vil jeg meget gerne købe den af dig.

  • #12   3. aug 2012 Ja jeg plejer at insistere på at kunne holde fingrene på motoren, men de kan jo godt tåle mellem 80-120grader og det kan man jo ikke holde nallerne på smiley
    Jeg har lige gæster, men smid mig en pm så svarer jeg lige senere ang pris osv.

    mvh k


  • #13   3. aug 2012 Jeg tror ikke at din motor må blive så varm.
    Har selv haft en motor der blev MEGET varm og det holdte den kun til ca 10 køreture så stod den af.
    Den jeg har nu kan køre i 1 time og bliver kun håndlun.

    Måske er din Revo for hårdt gearet.
    Hvor mange tænder er dit spur og pinion på.?


  • #14   3. aug 2012 Måske kan Kristian fortælle om forkert timeing af motoren kan skyldes at motoren bliver så varm.

  • #15   14. aug 2012 Så blev problemet løst. Jeg fik programerings kort fra Hobbyking og det virker!! Den var gået i reset efter at have stået stille længe uden strøm på, lipo cut off var slået fra og derfor ville den ikke lukke op i andet i 3-4 sek. Satte den på 3,2V pr celle og nu spinder den som den skal. Fedt...!

Kommentér på:
Problemer med HobbyKing 120A ESC

Annonce