{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.079 visninger | Oprettet:

Thue Nissen ny team kører for RC KONGEN {{forumTopicSubject}}

RC KONGEN præsenterer de næste dage sit nye team for 2013-sæsonen.

RC KONGEN satser bredt og får i den forbindelse teamkørere i både buggy, touringcar og drifting.

Så glæd dig til at møde det nye team her og på banen. Her kan du altid få hjælp og vejledning, samt se de nyeste produkter fra RC KONGEN!

Næste nye kører er:

Navn: Thue Nissen

Klasse: Drifting

Turneringer: Dot1Drift og europamesterskabet D1:10 (Holland)

Thue vandt Dot1Drift turneringen i 2012 og er derfor favorit til at titlen igen i år, så det er et stærkt team som vi sender ud på de danske baner i 2013!

Man ser sjældent en RC kører, som ikke også er bilfanatiker. Hvor gammel var du da din bilinteresse tog fart?

Thue: Det startede vel dengang jeg var seks-syv år..

Hvorfor startede du med RC som din hobby?

Thue: Det var i starten et ungdomsskole-tilbud. Det var noget Ole Strandlyst stod bag, jeg var vel 10-11 år gammel der. Vi lærte at bygge og køre en Tamiya TA03 i en gymnastiksal. Det er helt vildt at det allerede er 15 år siden!

Hvad er dit bedste tip til nye kørere?

Thue: ”Kør en masse, bræk en masse – lær en masse!”

Til løb spiser man altid junkfood hele weekenden – hvad er dit foretrukne valg?

Thue: ”Gi mig så den toast!!!!!” – jeg har spist virkelig mange toasts… Lund og jeg har vel spist nok cowboytoasts på Gjølbanen alene til at mætte en mindre afrikansk landsby!

Hvad er det mest primitive du har spist i forbindelse med et løb?

Thue: Jonas og jeg i Bramming, hvor vi spiste torskerogn direkte af dåsen.. Med en ske. Nøj det var klamt!

Hvilken RC bil var din første?

Thue: Yokomo YR-4, det var en spand med 1:12 dæmpere.. Jeg havde den i tre måneder og skiftede til en anden Yokomo….

Mange af os har ejet mange RC biler, men hvilken af dine biler var du gladest for?

Thue: Min Tamiya TB Evolution V, fordi den bare var lækker hele vejen igennem. En bil man ser på og tænker: ”Når der bliver produceret noget som det her, så er der stadig håb!”

Hvad er den sjoveste ikke-RC-relaterede oplevelse du har haft ved et RC løb?

Thue: Englandsfærgen….. Bølger og bajere dur ikke!

Hvilken sejr er din største?

Thue: Det der har betydet mest for mig, er faktisk mesterskaberne i drift. Det er lidt vildt, for det var også meget fedt at vinde DRCMU mesterskabet dengang..

Hvad laver du mest til RC løb?

Thue: Andres biler!

Hvilken oplevelse med RC har været din største?

Thue: D1RC Worlds 2010 på Snetterton Park i England, det var en fed weekend fordi jeg boede på værelse med John Løvkvist/ Angry Monkey!

Hvilken bane er efter din mening den fedeste?

Thue: Gjøl. Det er lige så meget på grund af folkene der kom der, ikke så meget banen.

Hvad er din fremtidige ambition for din RC karriere?

Thue: At vinde DM.. Igen igen!

Velkommen til team RC Kongen!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Thue Nissen ny team kører for RC KONGEN
Kommentér på:
Thue Nissen ny team kører for RC KONGEN

Annonce