{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.598 visninger | Oprettet:

Brushles. Brug for go hjælp!! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens. Jeg har lige købt mig sådan en carson dirt atack xxl 6s. Har kun kørt med den 2 opladninger. Men idag da jeg var ude og køre stoppede bilen pludseligt med at virke, da jeg tog skjoldet af for at kigge, kunne jeg se stikket mellem det ene batteri og bilen var fuldstændig brændt, da jeg prøver at trække de to stik fra hinanden, står der en stor blå gnist fra stikket. Jeg har tænkt mig at købe deans stik til den imorgen, og få det skiftet. Men nu kommer problemet, jeg har selvfølgelig klippet de to stik som der var brændt, og prøvet at holde polerne på bilen for at sikre mig at elektronikken ikke er brændt af i bilen. Men bilen er helt død nu, ved ikke om det kan være batteriet der er stået af, har prøvet at sætte batteriet til ladning på min maxam Pro 5000 lader. Batteriet kan fint lade uden af lederen melder fejl. Så jeg er lidt bange for at bilen har taget skade. Hvad kan der være sket? Og hvad kan være brændt af? Kan se det batteri hvor skaden skete, har været varm i det ene hjørne, der er en lille plet hvor man kan ane en brun plet og starten på smeltet plastic. Batteriet er et lipo-akku 11,1 v 3600 mah. Der står også carson på batteriet. Bilen er købt sprit ny, tager selvfølgelig kontakt til forhandleren, men vil gerne høre de kloge inde for emnet om hvad der kan være sket, og kunne godt bruge hjælp fra Århus området til evt. At få det lavet. Vil selvfølgelig gerne betale. Håber i kan hjælpe en nybegynder inden for el bil.:) mvh. Thomas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brushles. Brug for go hjælp!!
  • #1   10. aug 2013 Der er intet at se på regulater eller den køler, som sidder ovenpå, og ledninger omkring elektronikken fejler intet. Altså mener der er intet der ser smeltet ud.

• #3   10. aug 2013 Øhh tak for din mega gode hjælp Magnus! Stikkene skulle skiftes under alle omstændigheder, og havde ikke regnet med at elektronikken havde taget skade. Og det er heldigvis ikke værre end jeg kan købe en ny af det det er gået i stykker. Håber nogen kan komme med et lidt bedre input:)

• #4   10. aug 2013 Tror der har været en løs forbindelse i stikket, og så har det siddet og gnistret mens jeg har kørt, derfor er det brændt. De stik der sidder på standard er rigtig dårlige.

• #5   10. aug 2013 Hej Thomas...
    Skal lige forstå det rigtigt....Har du klippet stik på både esc og batteri....Og hva mener du med at holde polerne ?

• #6   10. aug 2013 hvis du evt. har andre batterier så smid dem i og se, eller hvis du like kender en der har et par smiley

• #7   10. aug 2013 Brian. Ja klippede stikkene på både esc og batteri, da de var helt smeltet sammen og ikke kunne skilles ad på anden vis. Så satte jeg polerne sammen med gode solide krokodillenæp altså så bilen skulle få strøm igen, men den er helt død. Ja skal have fat i et nyt batteri idag, og loder andre bedre stik på, så må jeg se om der er liv.:) men er der stor sandsynlighed for at bilen har taget skade?

• #8   10. aug 2013 Det tror jeg ik....
    Du ska evt nulstille din esc...

• #9   10. aug 2013 Håber du har ret Brian:) hvad med batteriet? Tror du det er færdig? Og hvordan nulstiller jeg min esc? Beklager de simple spørgsmål, men er helt ny inden el bil.

• #10   10. aug 2013 Hvis du stadig har det gamle stik kunne det nu godt være at forhandleren vil hjælpe dig med at lade garantien æde den!
    Men køre selv med Dean T plug og har så lært de heller ikke er de bedste så jeg overvejer at skifte alle mine stik til TX60 eller TX90 stik
    Med størst sandsynlighed er det desværre din esc som har taget skade men kan jo ikke sige det med sikkerhed håber sku for dig du kan få den på garantien men som der tidligere er skrevet er det ikke sikkert:-(

• #11   10. aug 2013 Nej er godt klar over at det ikke var smart at have klippet de stik, men tænkte de skulle udskiftes alligevel, og troede bare jeg kunne skifte de stik, og så var den klar igen.:) men det må jo koste lærepenge hvis skaden er sket. Må lige prøve at snakke med forhandleren, hvad koster en ny esc til sådan en bil?

• #12   10. aug 2013 Det sku gerne stå i din manual, hvordan du nulstiller esc`en....
    Ved ik mht batteri...
    Der er ik andet og gøre end få købt nyt batteri, og så prøve dig frem....
    Ellers må du komme til Silkeborg en tur ,så prøver vi og kigge på det

• #13   10. aug 2013 Prøv og lugt til Esc'en? smiley lugter den brændt?

Umiddelbart plejer lipoer ikke at tage voldsom skade af en meget kort kortslutning, det kan dog godt gøre sådan at lodningerne har sluppet inde i batteriet og hvis det er tilfældet så skal du have et nyt smiley

Hvis stikkene har været smeltet sammen vil jeg mene at der var en kortslutning i Esc'en, hvilket så nu er brændt over, ellers ville batteriet da ende med at bryde i brænd, hvis kortslutningen skulle have siddet i stikket,

Tag bilen, batteri og stik med ind til forhandlere og be om en ny, med mindre du har byttet om på plus og minus, så er Esc'en død også skal du selv købe en ny smiley

Hvor er du fra?

• #14   10. aug 2013 Det står nederst i det oprindelige indlæg, Århus området smiley

• #15   10. aug 2013 Men som blækvard også skrive Tag det komplete set med til forhandleren da bilen bliver leveret rtr med alt skulle det gerne holen mere end 3 ture;-)

• #16   10. aug 2013 Blækvard og comp. Tak for de gode svar, er lige kommet hjem fra mid hobby, de har taget bilen ind, og se på det, tog de udbrændte stik med derned, og de syns også det så meget mærkeligt ud:) det var den 3. Opladning det skete på, så mon ikke det bliver en bytter:) det håber jeg da, har da kun hørt de yder super service, og heller ikke selv erfaret andet. Og nej der er ikke byttet om på plus og minus;) de testede batteriet dernede, og det fejlede ikke noget, og esc lugter ikke det mindste brændt.

• #17   10. aug 2013 Blækvard. Jeg er fra Århus, hvor er du fra i Østjylland?

• #18   10. aug 2013 Og Brian a, tak for hjælpen også. Hvis de nu beslutter sig for at jeg selv skal stå for at få bilen lavet, så kunne det godt tænkes jeg vil benytte mig af tilbudet og komme til Silkeborg en smut;)

• #19   10. aug 2013 Jeg kommer fra Hadsten smiley vi er to tosser her der kører meget rundt. Der osse mange andre men de kører mere bane og det ikke lige vores stil smiley

Det lyder ihvertfald som en bytter smiley og jeg har heller ingen klager til midhobby smiley fin service.

• #20   4. sep 2013 Hejsa, så fik jeg min dirt attack tilbage, fik den lavet omkostningsfrit selvom jeg havde klippet to ledninger, super service.

• #21   5. sep 2013 Det var sq da dejligt, fik du nogen forklaring på hvad der kunne have været galt?

• #22   5. sep 2013 Nej der stod bare den var repareret, men tror fart regulator er skiftet, da der er er nogen ledninger fra den som har fået nye farver, men den virker som den skal:)

• #23   5. sep 2013 Det kan ske godt at høre
    Og kanon god service

Kommentér på:
Brushles. Brug for go hjælp!!

Annonce