1.615 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Thomas J
Thomas J
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15

Traxxas Stampede vs Rustler? Traxxas Stampede vs Rustler?

Hej RG.
Jeg har fået lidt blod på tanden hvad rc biler angår. Jeg prøvede igår en Traxxas stampede vxl 4x4 med S2 Lipo batterier og var meget hurtigt imponeret og tænkte jeg måtte eje en smiley Jeg har kigget lidt i dag og fundet en brugt Traxxas Rustler til salg til ok fornuftige penge. Men er det noget helt andet at køre en med baghjulstrækker kontra 4x4? Er det bedre at smide det sidste og købe en ny stampede kontra en brugt Rustler? Er forholdsvis ny på området så håber i kan fortælle mig hvorfor det ene mere det andet smiley
På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Traxxas Stampede vs Rustler?
  • #1   5. okt 2014 En rustler er svær at styre og vil gerne på baghjul. Men rustleren kan også være sjovere når man har lært at styre den.
    Stampeden derimod er holdbar, hurtig og nemmere at styre. Stampede 4x4 og slash 4x4 er oplagte begynder biler.
    Men du kan også sagtens vælge en rustler, men der er altså en tydelig forskel på de to biler. smiley

• #2   5. okt 2014 Jeg har haft begge biler og de er meget forskellige. Det er selvfølgelig smag og behag, hvad man foretrækker.
    Jeg endte med at sælge rustleren. Årsagerne var

- at den gik alt for let på baghjulene. Ved høj fart bliver den nærmest løftet om på skjoldet.
    - det er meget sjovt med baghjlstræk, men så er det heller ikke sjovere. Jeg synes køreegenskaberne med 4wd er langt bedre.
    - fremkommeligheden er meget lavere. I græs og sand kører den fast langt hurtigere, og så sjovt er det heller ikke at skulle gå hen og løfte sin bil fri.

Af fordele i mine øjne ved rustleren er at det er simplere og billigere med baghjulstræk. Det er også som om velineon systemet har det lidt bedre med 2wd end 4wd.

I øverigt mener jeg begge biler snildt kan købes brugt. Reservedele er nemt tilgængelige og billige, og med traxxas' gode exploded views kan alle reparere en traxxas.

Min subjektive mening er derfor at købe en brugt stampede 4wd.

Mvh Nicolai

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    nov 2012

#3   5. okt 2014 Lyder til at i hælder lidt til en stampede. Men så bliver det nok en ny, for brugte er der da ingen til salg af?

• #4   5. okt 2014 Her får du det bedste fra begge verdener

http://www.rcgalleri.dk/marked/rc-enhed/126686-off-roader-traxxas-rustler-4x4-brushless

• #5   5. okt 2014 Jeg har også haft/har begge biler. Rustleren har jeg haft i 8 år og det bliver den sidste af mine biler jeg sælger. Stampeden havde jeg i 6 måneder så var den videre, den var simpelt hen for nem at køre og den duede alligevel heller ikke i en grusgrav.
    Rustleren er klart den bil jeg har haft det sjovest med gennem tiden (den og en MT4G3), den er også meget mere stabil end en vælte-pede.

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    nov 2012

#6   6. okt 2014 Tak for jeres svar. Tror jeg tager chancen og prøver en Rustler smiley

• #7   6. okt 2014 Det kan jo også blive lidt kedeligt med 4x4 smiley

• #8   6. okt 2014 Hvorfor syntes i det er kedeligt med 4x4? Jeg er glad for min stampede. Den kan køre alle steder:)

Jeg har ikke erfaringer med andre biler så kan ikke sige noget for og imod..

• #9   6. okt 2014 Jeg syntes ikke det er kedeligt, det er bare ikke udfordrende. Men jeg foretrækker også selv 4x4

• #10   6. okt 2014 når du er nybegynder vil det n ok være en stampede, du skal gå efter, den er også lidt mere all arond, end en Rusler.
    en Rusler er svær at køre på bane, da den kun er 2wd, og derfor vil skride enormt meget ud på løs eller vådt underlag.
    men når det er sagt, er det begge gode fornuftige biler..
    meeen skal du være med i toppen, når du har fået lidt træning, skal du sku nok bare se dig om efter en Slash, den bliver aldrig for kedelig.
    en Stampede kommer du nok til at mestre til dens fulde inden for en kortere periode,hvor dette ikke kommer til at ske med en slash i samme omfang

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    nov 2012

#11   6. okt 2014 Tænker du så en slash 4x4? Syntes generelt ikke der er mange traxxas biler til salg nogen steder?

• #12   6. okt 2014 Noget af det fede ved slash og stampede er at de er næsten ens. Jeg startede med en stampede 4x4 og byggede den om til en slash 4x4 for en 500-mand. Derefter er iøvrigt motorsystem udskiftet, slipper clutch og differ er opgraderet til revo spec... disse biler har et hav af muligheder...

Mvh Nicolai

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    nov 2012

#13   6. okt 2014 Det gør mig ikke mindre splittet ??Men jeg må vist bare gøre op med mig selv hvad jeg vil ??

• #14   6. okt 2014 Lige præcis thomas.

Jeg er sikker på, at du bliver glad, ligegyldig hvilken een du vælger. Der er fordele og ulemper ved alle biler. Køb den du hælde mest til og gør dig dine egne erfaringer... smiley

Mvh Nicolai

• #15   6. okt 2014 Slash er den perfekte allround bil til nybegyndere, men kan stadig være med i toppen.

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    nov 2012

#16   6. okt 2014 Tak for alle jeres inputs! Jeg vil undersøge det hele lidt nærmere og finde ud af hvad jeg vil ??

• #17   6. okt 2014 Jeg brugte youtube rigtig meget da jeg skulle vælge bil:).

Held og lykke med det;)

• #18   6. okt 2014 kig her før du beslutter dig for at handle...

www.Trisdan.dk

go forbindelse at ha også... smiley

• #19   6. okt 2014 Jeg sætter et par Traxxas Monster Jam til salg når jeg har fået taget billeder en af de næste par dage. Det er 2WD Brushed Stampede med lidt bedre affjedring og til billige penge. https://www.youtube.com/watch?v=PUuI406rwBQ

Du kan jo lige holde øje på markedet hvis du er interesseret.

• BM
    BM Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #20   15. okt 2014 Jeg købte for ca 1mdr siden en Slash 4x4, min første rc car. Ugen efter havde knægten fødselsdag og han ville gerne have en bil også, han kunne bare bedre lide udseendet på rustleren (han er 8 smiley ) så han fik en Rustler. Vi har de sidste 3 uger kørt en del med begge biler og har haft det vildt sjovt. Selv fruen i huset dynes nu det er sjovt. Wuhuuu!

De steder vi har kørt, skov, græsplane, grus, offroad osv har rustleren fint kunne følge med, selvfølgelig kommer Slashen nemmere frem visse steder, men rustleren kommer også med. På asfalt og løst inderlag fungere begge også fint.

Især på,asfalt og løst underlag er rustleren dog langt sjovere at kører, netop fordi den er baghjulstrukken. (som at kører en god vinterdag i en baghjulstrukken bil på en stor parkeringsplads = sjoooovt smiley )

Offroad : Slash vinder men rustleren skal nok komme med de fleste steder
    Asfalt/løst underlag : Rustleren vinder klart
    Bashing/jumping : begge biler er sjove, rustleren ligger bedre i luften virker det til? Slashen virker klart til at kunne holde til mest.
    Wife factor : hun vælger klar rustleren fordi den kan lave alle mulige udskridninger og nem at lave hop med

Mht. at rustleren gerne vil på baghjul så er det et spørgsmål om teknik, når jeg kører den er den mest på baghjul, men knægten har nu helt styr på den og laver kun wheelies hvis han vil. Rustleren er sværer at styre end Slashen og derved også mere udfordrende.

Anyway, jeg er stadig helt nybegynder så tingene kan ændre sig smiley

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    nov 2012

#21   15. okt 2014 Virkelig godt beskrevet! Brugbart! Thumbs up! ??

• #22   15. okt 2014 En af mine første rc biler, var en Traxxas Stampede vxl 2wd, den valgte jeg efter formålet som var bashing, jeg har en kammerat som på det tidspunkt havde en Rustler, og den synes jeg også så rigtig fed ud og kørte godt men den manglede noget frihøjde og det havde Stampeden, Rustleren kunne ikke hoppe på samme måde da den ofte landede på motoren og slog den løs, det problem havde Stampeden ikke, jeg har ikke fortrudt mit køb.

Kommentér på:
Traxxas Stampede vs Rustler?

Annonce