1.410 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Auktion på rcg Auktion på rcg

Nu er det lidt svært i forvejen på rcg at have en auktion. Så der er ikke noget rigtig eller forkert.
Men hvornår vil i mene en auktion slutter for bud, når intet andet er skrevet.
Hvis auktionen slutter kl 20, vil et bud kl 20.00 være gyldig, eller er det 1959 som skal noteres som sidste bud.

Ja, i har gættet rigtig. Jeg har været indblandet i en sådan auktion.
Sælger har nok allerede solgt til budet kl 20.00, så selvom jeg måske får ret, er varen væk.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Auktion på rcg
  • #1   13. nov 2014 Det kommer jo an på om der står til og med klokken 20:00

• #2   13. nov 2014 jeg ville personlig sælge til den sidste byder, og her mener jeg ham kl 20.
    havde den være lidt over havde det været noget andet.... smiley

• #3   13. nov 2014 Auktion slutter kl 20, så i mine øjne er auktionen lukket kl 20:00:00. Jeg mener ikke auktionen lukker kl 20:00:59
    Derfor jeg opretter emnet, for at høre andres fortolkning.

• #4   13. nov 2014 jamen det syntes jeg er at gå i små sko.. du må da bare græde dig i søvn i aften hvis det er så forfærdeligt.. smiley

• #5   13. nov 2014 Mystisk kommentar Mikkel.
    At det er at gå i i små sko kan jeg slet ikke genkende. Når man opretter en annonce forventer jeg at man overholder regler og principper.
    Jeg overlever nok, jeg har jo ikke tabt penge, men det er mere for at lære noget til en anden gang.

• #6   13. nov 2014 Jamen så vil jeg nok give dig ret.
    Har selv haft et par auktioner på nettet ( dog ikke her på rcg )
    Hvor jeg har sidet klar med en solgt kommentar og holdt øje med klokken og slået på send tasten i det sec klokken skiftede, hvilket har låst budet lige før solgt skiltet...
    Men hvis ikke man kan side der ved sluttidspunktet. Så må auktionarius afgøre hvem der får budet??

Min måde og holdning??

• #7   13. nov 2014 For at smide lidt benzin på bålet, så er jeg overbevist om at rcg's ur faktisk er lidt bagefter, så buddet kom efter 20. Prøv selv at se på uret i Frankfurt, poste en kommentar, og så se klokkeslet imorgen smiley

• #8   13. nov 2014 Det kører efter Jens Olsens verdens ur!
    Det har Hyggen sagt ... Så det passer

• #9   13. nov 2014 jeg syntes da at sælgeren selv må bestemme hvem han sælger til..

• #10   13. nov 2014 Hyggen har altid ret!

• #11   13. nov 2014 kl 20.00.59 vil mit bud være . hvis det er kl 20 der er skrevet.

• #12   13. nov 2014 Det må være kl 20.00.00, koster en vare 5kr skal manjo heller ikke betale 5,50kr eller noget...

• #13   14. nov 2014 Altså hvis en dør er lukket kl 20.00 kan man ikke gå ind af den, det kunne man klokken 19.59.59 derimod.
    Lukker døren klokken 20.00 kan man derimod gå ind af den hvis man er hurtig og døren ikke smækker for kraftigt.

Et skønt emne som man ville kunne ordkløve om i timer.

profilbillede
  • #14   14. nov 2014 Har man et bud, så syntes jeg det er fair at man ligger 5 minutter til så ham som netop er blevet overbudt, kan nå at evt byde igen.

• #15   14. nov 2014 Sælger bestemmer hvem der skal købe hans vare

• #16   14. nov 2014 Ja, sælger bestemmer selv, men hvis der er flere dårlige oplevelser ødelægger det jo mere end det gavner, hvis man er grådig, og hellere vil tjene 25kr mere end at holde sig til reglerne.

• #17   14. nov 2014 Ja det er også helt rigtig.

• #18   14. nov 2014 Det er mig, som er sælger.

Søren, jeg er bedøvende ligeglad med at få 25,- kr mere for min vare.
    Set i bakspejlet skulle jeg har formuleret auktionen anderledes og lagt 5 min til fra sidste bud. Carsten som endte med vindene bud bød klokken 20.00, og om det var på sekundet eller 20.00.59 er der ingen, som ved. Men jeg godtager budet, da det er det højeste, og da jeg ser 20.00.59 som slut tidspunkt.

Jeg giver dig ret i, at det selvfølgeligt var ærgerligt, men jeg havde slet ikke tænkt dette scenarie igennem, og lige meget hvordan jeg havde ageret var en af jer endt uden sender smiley

Fortsat god dag.

• #19   14. nov 2014 Som jeg også skriver så er det for at lære noget til en anden gang. Jeg har jo ikke tabt penge. Kun ærgerlig da det var en billig sender jeg godt kunne bruge.
    Der er ingen rigtig og forkert måde at tolke det på, og det kan man se i de forskellige svar.
    Hvis alle var enig om det ene, var det lige til.

• #20   16. nov 2014 Umiddelbart kunne det være en god service fra RCG´s side at tilbyde auktion som salgs mulighed.

• #21   16. nov 2014 havde det været en onlineauktion havde budet lukket 20.00.00. MEN derudover giver de altid 5 min til at byde igen. så bliver der budt 19.59 kan der bydes til 20.04. og sådan forlænger de indtil der er 5 min uden bud. så efter den måde ville buddet til 300 vinde.
    der er mange måder at gøre det på. og jeg har ingen mening i denne sag smiley

• #22   16. nov 2014 Troels, det har jeg endnu aldrig oplevet på ebay...

• #23   16. nov 2014 ok det er også et par år siden jeg sidst har købt noget der, der var i budrunde. men mener det var sådan på qxl. det er vel egentligt også fair nok at man ikke kan blive overbudt i sidste øjeblik uden at kunne forsvare dig.

• #24   16. nov 2014 ja qxl kørte med det. nu er det sku også mange år siden jeg har købt på auktion(online) , men det plejer da at forlænge med 5 min efter bud. så må man jo værer på stikkerne , hvis det er den vare man vil ha.

• #25   16. nov 2014 det første sted jeg lige kunne finde var lauritz.com

De skriver:
    BUD I SIDSTE ØJEBLIK – Hvornår bliver en auktion forlænget?
    Hvis der bliver budt på en vare, og der er mindre end 2 minutter til, at aktionen slutter, bliver auktionen automatisk forlænget, så den slutter 2 minutter efter sidste bud. På den måde sikrer vi, at alle der ønsker at byde har mulighed for det. Der vil derfor altid være mindst 2 minutter til at overbyde i. Hvis der i denne tidsperiode igen bliver budt på varen, forlænges auktionen yderligere.

• #27   16. nov 2014 Ja, gu er det flueknepperi, men vi har kneppet mindre fluer end denne smiley

Jeg tror også at Søren overlever, efter hans eget udsagn, men blot er lidt ærgelig.

Hvis auktionen er annonceret til at slutte klokken 20.00, bør et bud afgivet klokken 20.00.59 godtages, men ikke et bud afgivet klokken 20.01.

Er auktionen fastsat til at slutte klokken 20.00.00, burde sidste antagelige bud være afgivet 20.00.00 eller før.

Generelt er jeg af den opfattelse at auktioner på rcg er en useriøs ting og bør holdes til sites der tilbyder auktioner som salgsmulighed. Såsom QXL, Ebay, Osv.

• #28   16. nov 2014 Jeg byder stor set aldrig på auktioner på rcg, men nu var det et rimelig fristende emne, og til en god pris.

Men, når reglerne er så uklare som de er, skal man passe på med hvad man byder på. Man kan som mig blive skuffet.

Kommentér på:
Auktion på rcg

Annonce