689 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Brushless 370 type motor? Brushless 370 type motor?

Hej Gutter

Jeg har lige fået mig en ny bil. Den er i skala 1/12, og kører med en 370 motor (i stedet for 540).

Der sidder en standard kulmotor i den, men jeg kunne godt tænke mig at skifte til brushless - mest bare for princippets skyld, men også fordi jeg har en esc jeg så kan bruge, plus de øvrige fordele ved brushless.

Jeg har fundet et par interessante motorer på hobbyking, men jeg ved dels ikke om de er gode, og dels er jeg i tvivl om hvor mange kv man skal gå efter.

Er der nogen af jer der har erfaring med denne størrelse motorer, og kan give mig noget input - før jeg bare bestiller i blinde?

Det er denne motor jeg har kig på http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__22302__XK2430_4500KV_Brushless_Inrunner.html - som også findes i en 5800 kv version.

Min bil er en Tamiya GT-01, og den er stadig næsten usamlet, så jeg ved intet om den (andet end at den er utrolig lækker at arbejde med, og den kommer til at se virkelig fed ud).

Råd, tips, tricks, ideer mm.?

Hilsner
Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brushless 370 type motor?
  • #1   3. dec 2014 Chassiet ser sådan ud:

profilbillede
  • #2   3. dec 2014 Og her er så langt jeg er kommet (min 4-årige søn hjælper mig, så det tager sin tid, når man nærmest kun har 20 minutter hver lørdag og søndag)

profilbillede
  • #3   3. dec 2014 Nogle bruger denne motor og andre i samme/større størrelse i Losi Mini 8ight truggies. De skulle yde ret godt i forhold til prisen og når de nu også er 4pols, er det ikke en minus.

Skriv evt til turbo t - han har netop haft en til salg så han ved nok om hvordan den klarer sig, rent perfomancemæssigt. Uden videre erfaring med disse specifikke motorer, vil jeg vælge 4500kv og evt geare op fremfor 5800kv som måske bliver varmere pga bilens vægt.

Jeg bruger selv en lille outrunner men denne kan ikke købes igennem EU varehus. Den kører ekstrem køligt i forhold til en tilsvarende inrunner. http://hobbyking.com/hobbyking/store/__42950__Turnigy_450_500_H2223_Brushless_outrunner_4400KV_UK_Warehouse_.html

Ps. lækkert projekt du har i gang i med sønnike.

• #4   3. dec 2014 Tak for svaret.

Hvis det er samme slags motor i en Losi mini 8ight, er det så også samme i en Losi Mini-T? (Har en Mini-T, men har ikke lige adgang til den her).

Er den outrunner du linker til ikke alt for stor? Den er 6 mm længere, og akslen er i hvert fald noget større kan jeg se. Men det er måske ikke et problem i Losi'en?

Peter

• #5   3. dec 2014 Har ikke tjekket Mini-T'en men sikkert deromkring. Motoren her er fra buggy'en og er samme størrelse som i truggy'en. http://losi.com/Products/Features.aspx?ProdId=LOSB9457

Outrunneren kan lige være i min truggy uden slibning af bundpladen pga evt for stor omkreds. Mht længden, så har folk sågar fået en Leo 2850 klemt ned i bilen, men hvor de så har måtte trimme lidt af servomount delene. For en VXL (3.17mm skaft) skal der slibbes ca. 1½mm af bundpladen pga den større omkreds og der skal bruges f.eks en 1/16 VXL airvent dims for at holde motoren på plads.

Akslen på outrunner motoren er ikke et problem, snarere at finde MOD0.5 pinion'er med 3.17mm hul er et problem smiley Men det løsnes nu ved at lave en traxxas spur mod så der bruges standard 3.17mm 48dp pinion'er, alternativt har Hot Racing en stål 48dp spur til Mini 8ight biler spm så også kræver hærdet stål pinion'er. Men...nu skriver jeg om noget helt andet og ikke betydelig relevant for dig!

Jeg har en VXL liggende du er velkommen til at hente i Farum og låne hvis du vil teste både størrelsen samt om en brushless med den slags kræfter er vejen frem for bilen. Specs på VXL'en: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXXKM1&P=7

Kommentér på:
Brushless 370 type motor?

Annonce