Hjælp til korrekt håndtering af en sag hos Hobbyfly {{forumTopicSubject}}
Jeg stod nede i deres butik og ville købe en kraftig 1w fpv sender til min fotodrone (Dji F550)
Jeg spørger efter en vejledning til senderen da jeg kan se farverne på kablerne der går ind i stikket ikke er magen (video stik/audio/strøm) til som på mit Fatshark sender, men han forklarer at der ingen følger med, og han derfor er lidt i tvivl omkring dette.. Jeg siger så har jeg jo lidt svært ved at købe den og samle den i frygt for at jeg får sat de forkerte ledninger forkert til min Zenmuse pmu, han siger om det ikke er de samme type stik der sidder på min fatshark sender som der sidder på deres, jeg siger at jeg har min drone med så det kunne han kigge på, og det vil han gerne. Så langt, så godt, fin service indtil videre..
Jeg henter så dronen og han kigger selv på min fatshark sender og sammenligner stik og ledninger med hinanden og fortæller at det hele er plug'n play da stik og ledninger trods andre farver sidder som de skal i stikket så det var bare at sætte det til også ville det virke, det jo super godt så jeg køber produktet uden vejledning alligevel da han jo gav mig den vejledning jeg havde brug for.
Da jeg kommer hjem sætter jeg strøm kabel +/- i og se den lyser og alt er fint, da signalksblet som vi snakkede om bliver sat i siger det et KNALD og en dims i sendern brænder over (så ledningerne i stikket var så ikke korrekt alligevel og video ud må have fået 12v og omvendt) det har så muligvis brændt noget af i min Zenmuse H3-3D da der nu ikke kommer signal fra gimball mere
Jeg pakker det hele sammen og kører straks retur til hobbyfly og fortæller hvad der er sket, men pludselig kan han intet huske om vi har snakket om ledninger, kun at stikket passede sammen med deres sender selvom han flere gange i vores samtale får byttet rundt på ordet stik og ledninger. Jeg fortæller manden at jeg udemærket godt kunne se at stikkene var ens, og at det jo var derfor jeg havde bedt om en vejledning med om det produkt de ville sælge mig så jeg kunne se hvilken funktion farverne på deres sender betød, hvor han jo så forklarede at det var parat lige til at sætte i min nye modtager, men jeg kunne godt mærke på ham at han godt vidste den ikke var hel god.. Han ville nu tage hele dronen ind og få en tekniker til at se på hvad der er brændt af (hvilket er 100% iorden) hvilket de så har gjort nu.. Nu går jeg bare med en lumsk tanke uden om jeg overhovedet ved om den er rigtig at de vil prøve at snige sig udenom. Det kan være der ingen problem bliver, men jeg ville gerne være forberedt på det værste, og jeg føler virkelig ikke jeg kunne have gjort noget anderledes da jeg kun havde hans ord for alt ville passe til den nye sender og INGEN vejledning fik med om produktet på papir. Jeg ville være så ked at at stå med en lækker ny Zenmuse gimball der er brændt af pga det der er sket, den er jo i direkte kontakt med fpv senderen der brændte af.
Hvad havde i gjort i min situation..??
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 109 RC-enheder: 18 Emner: 16 Svar: 1.459
Jeg kan ikke forestille mig, du har en sag ved forbrugerklagenævnet, hvis ikke hobbyfly håndterer det til din tilfredshed. Derfor kan du stadig true dem med en dårlig anmeldelse på trustpilot, hvis du får brug for at skrue bissen på
Men det lyder til du har været ærlig over for dem, og det tror jeg sådan set bare du skal fortsætte med.
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 11 RC-enheder: 9 Emner: 31 Svar: 285
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 109 RC-enheder: 18 Emner: 16 Svar: 1.459
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 11 RC-enheder: 9 Emner: 31 Svar: 285
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 11 RC-enheder: 9 Emner: 31 Svar: 285
nov 2006
Følger: 107 Følgere: 200 RC-enheder: 46 Annoncer: 16 Emner: 107 Svar: 3.284
Hjælp til korrekt håndtering af en sag hos Hobbyfly