Status angående indelingen 8/3 Status angående indelingen 8/3
Hej alle..
Gennem det seneste år er vi gået fra at være en god håndfuld til at være omkring 15 personer tilknyttet vores onroad bane. Yderligere har vi også fået et større antal F1'ere ud at køre, og flere af os kommer derfor ofte med flere biler. Det er jo alt sammen vældig godt.
Indrettet korrekt giver flere biler selvfølgelig mulighed for mere køretid for den enkelte kører, hvilket som udgangspunkt også lyder som noget godt. Det mindre gode har dog været at mange har måtte vente længe på at komme til at køre på banen, endda med god chance for at det bliver blandt flere biltyper og kørerer på vidt forskellige niveauer når det endelig sker.
Så hvad kan vi gøre, så alle kan få så meget ud af banen som muligt? Der skal stadig være plads til både F1 og TC men også til kørerer på alle niveauer.
Vi afprøvede i søndags en opdeling som skulle tilgodese alle ovennævnte faktorer. En tidsopdeling der kører på time-basis, i stil med det man ser til træning ved løbsafvikling.
fra 00-10min er det begynder og F1
10-20min er det stock (altså TC - blinky 17.5)
20-30min er det superstock (altså 17.5 boosted)
Herefter starter programmet forfra og kører derved 2 gange i timen.
Reaktionerne jeg, personligt, har modtaget har været enormt positive. Fra alle 3 grupper er der melt tilbage om rigeligt af køretid og gode omgange med godt ræs. I hvertfald blev folk ikke forhindret i at få kørt en masse omgange, selvom tiden var delt op.
Men hvad så fremover... ?
Personligt har jeg, som så mange andre, været tilhænger af et system "hvor vi bare fik tingene til at fungere". Efterhånden er ulemperne ved sådan et system desværre også blevet mere og mere tydelige i takt med vi er blevet flere på banen. Fortsætter vi ud af den tangent vil vi hverken tilgodese begynderen eller den øvede kører, men kun de der kan være kørende næsten non-stop med flere forskellige biler, og det har selvfølgelig aldrig været hensigten.
Jeg synes opdelingen skal afprøves yderligere inden vi afgør noget. Måske skal der tilpasses noget her og der, før vi har noget der passer alle.
- En mulighed kunne eksempelvis være at der aftales på dagen om der køres inddelt eller ej - afhængigt af fremmødet.
Jeg foreslår vi afprøver det igen søndag 15/3 og 29/3 og tilpasser efter behov. Herefter stemmer vi om det er noget der skal blive eller ej.
Håber I alle sammen vil være med til at komme med ideer til hvordan det kan komme til at fungere bedst.
vh TKS
feb 2014
Følger: 15 Følgere: 15 RC-enheder: 1 Emner: 8 Svar: 49
Blogger
Følger: 9 Følgere: 51 RC-enheder: 9 Emner: 6 Svar: 207
Tommy, du snakkede noget om, at man burde gå banen efter, når man har kørt; hvordan er stemningen omkring dét?
Giv jeres mening til kende folkens! -lad os snakke om det..
Og nu vi har fat i det at være mange... Er jeg den eneste der synes vi mangler bordplads?! -og hva gør vi ved dét..?
feb 2014
feb 2015
Følger: 1 Svar: 8
okt 2010
Følger: 20 Følgere: 20 RC-enheder: 4 Emner: 20 Svar: 216
Jeg synes klart det er noget vi skal arbejde videre med, og evt lave små justeringer hvis der er behov for det. Men det kræver at alle melder ind med deres holdninger, så vi ikke ender med noget som potentielt holder folk væk.
Der hvor jeg synes det måske haltede lidt i søndags, var det med at man lige gik banen efter når man var færdig med at køre. Jeg synes det ville være god stil hvis man lige sørgede for kegler og tape var tip top, så de næste ikke skulle starte med at ligge bane på plads.
Det vil være super med 2 ekstra borde, eller 4 hvis de nu er billige
feb 2014
Blogger
Følger: 9 Følgere: 51 RC-enheder: 9 Emner: 6 Svar: 207
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 14 RC-enheder: 6 Emner: 70 Svar: 528
Det kom aldrig helt op at køre, sådan som det først blev udlagt. For mit eget vedkommende kan jeg kun sige at jeg havde væsentligt mere travlt med at gøre bilen klar end jeg først havde troet, og jeg synes hele tiden jeg opdagede et par småting der skulle klares for jeg skulle altid køre "lige om et øjeblik"
Synes dog at banen var i god stand det meste af tiden, så eet eller andet må vi jo have gjort alligevel.
- Det handler vel også i høj grad om at vi får prøvet det af et par gange mere- så finder vi nok hver især en slags rytme og får tid til at hjælpe lidt til her og der så tingene glider let.
feb 2015
Følger: 1 Svar: 8
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 14 RC-enheder: 6 Emner: 70 Svar: 528
I bund og grund handler det jo bare om at alle tager sin tørn med vedligehold af bane.
Jeg er sikker på der med tiden opstår en god rytme omkring det. Det har vi haft før..
okt 2010
Følger: 20 Følgere: 20 RC-enheder: 4 Emner: 20 Svar: 216
Det handler bare om at få opbygget en "kultur" omkring at man lige sørger for banen er god til de næste.
Det kræver lidt tid og selvdiciplin at få indkørt, men det er med til at alle for en god oplevelse forhåbentlig.
Status angående indelingen 8/3
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside