529 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

BRUGT BRUGT

Nu har jeg shoppet brugt bil for sidste gang! Sad og kiggede på dba den anden dag og faldt over en hpi bullet mt til en fornuftig pris jeg gav ham et bud og vi blev enige om prisen forsendelsen osv (den stod på Sjælland) 2 dage efter ankommer dyret den er noget mere slidt end på billederne. hmmmm pyt den skal alligevel have tæsk så det går nok. Eller gør det efter ikke engang 2min kørsel i værkstedet på glatte klinker trækker bagenden ikke rigtig med længere den knaser bare fra bagerste diff. Det er self slidt op. Så kommer spørgsmålet til millionen hvordan forholder man sig han sagde den kørte perfekt det er godt nok ikke lige den opfattelse jeg har. Har i prøvet noget lignende og hvad gjorde i? Har sku mest af alt lyst til at ringe over og gi ham en ordentlig sviner men det løser jo ingen ting tværtimod.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BRUGT
  • #1   6. maj 2020 Jeg havde nok kontaktet ham og prøvet at få handlen tilbage og sagt jeg ville anmelde ham til dba for at sælge på falsk grundlag. Ikke sikkert det vil hjælpe men det havde jeg gjort

• #2   6. maj 2020 kontakt sælger. jeg køber altid brugt RC da nyt ikke betaler sig når man er 15.

• #4   6. maj 2020 Er det ikk sådan hver gang man køber brugt, har selv købt brugt her inde på rc galleri hvor tingene var gået i stykker, så jeg køber ikk brugt her inde, folk vil jo næsten os have ny pris for deres gamle lort.

• #5   6. maj 2020 Jo sådan er det sku tit. Folk glemmer bare tit hvem de sælger til bare handlen går igennem, sælger sku ikke noget jeg ikke kan stå inden for. Det er sku synd hvis det er en lille gut på 7 der skal ha sin første rc og så det brækker ned inden det overhovedet er begyndt.

• #6   6. maj 2020 Jeg har lavet masser af fornuftige brugt-handler både herinde og på DBA. Men ja indimellem kommer der en smutter, og så prøver man at få penge tilbage. De kan vel opdeles i to kategorier: dem der er velmenende og ikke var klar over fejlen. Der plejer man at kunne finde en mindelig løsning, især hvis de ønsker fortsat at sælge ting/holde et vist ry for vederhæftighed. Og så er der dem der godt ved de sælger noget l...

Man afgør altid med sig selv, dels om man gider risikoen, dels om man gider bøvlet. Det er ikke anderledes end at købe kød i Fakta vs hos slagteren. Pøj-pøj med at få lidt kompensation eller anden oprettelse fra sælger.

• #7   6. maj 2020 Ja nogen folk er født uden skam

• #8   6. maj 2020 Det er en svær balancegang at købe brugt. Istedet for at give sælger en sviner, havde jeg nok prøvet med en stille og rolig fornuftig snak - ihvertfald i første forsøg. Og ja Tommy, der er en del ting til salg til fjollede priser. Det kunne være rart med en grænse for, hvor længe man kan have en annonce stående, uanset hvor helligt et samleobjekt det gamle lort er smiley OG TAG SÅ NOGET ORDENLIGE BILLEDER FOR HEL ...... !

profilbillede
  • #9   6. maj 2020 Hey hey Pelle, ingen tidsgrænse. Jeg har ledt efter en arm i et års tid og leder stadig... smiley

• #10   6. maj 2020 Jakob du kan bare tage ud og lede efter den "arm" den er faktisk tabt ude hvor Pelle bor.
    Pelle holdt fødselsdags RC fest og vi havde have rææs med Wild One og min gamle FAV.
    Da jeg kom hjem havde manden lagt en arm. Armen er sikkert spist af naboens plæneklipper eller hunde.
    At købe brugt RC ubeset er jo altid et sats hvis man ikke kender sælgeren indadgående.
    Rigtig mange kører jo deres grej til det går i hegnet eller dør helt, andre vedligeholder løbende, inspicerer, fylder og smørrer differ og gear. Det er jo ved den slags vedligehold at man opdager hvis noget er løst, skævt eller noget har en mislyd. Har solgt rigtigt rigtigt meget brugt RC både her, Facebook, Gul og gratis samt DBA. Har aldrig fået nogen form for klager tværtimod. Sørger altid for at tage nye billeder, beskrive stand og eventuelle defekter grundigt.
    Har også selv købt en del brugt RC, dog primært af folk jeg "kender lidt". har også prøvet at blive "snydt" et par gange. Har i DBA købt et par Tamiya klassikere der bare skulle være 100%, men nej her var stumper der var limet sammen, de fleste skruer skruet over osv. øv! Har også herinde købt en 1/8 buggy der bare skulle være så fin, ved første inspektion var den med skæve stænger i dæmpere, skæv center træk aksel, skæve træk akslet samt de fleste skruer var voldtaget i kærven. Det blev en yderst dyr fornøjelse at få den kørende. Valgte at bruge "pyt knappen" og tro at sælger slet ikke anede at bilen var bedre tjent med at komme i en skraldespand.

Så køber man brugt ubesat er det jo en tillidssag, men det er meget dårlig stil at annoncere med gamle billeder hvor det hele er i bedre stand.

• #11   6. maj 2020 Indtil videre er jeg sluppet nådigt, har købt en del brugt (herinde og DBA) og det har altid været helt i orden. Kun en gang købte jeg en bil til reservedele hvor sælger ikke lagde skjul på at den ikke kunne køre - da jeg kom hjem kunne jeg se at det var en sprit ny bil hvor halvdelen af delene bare manglede - nå den var billig og skulle alligevel bruges til dele og motor + esc var der stadig. Men havde jeg skullet bygge den op havde det været for dyrt

• #12   6. maj 2020 Jeg har lavet helt åndssvagt mange brugt-handler og har kun være uheldig 2 gange og begge gange var sælgerne enten ikke klar over defekterne eller bare uvidene om hvornår det var for slidt. Begge gange blev vi enige om en lille refundering og så var problemet ude af verden. Dog vil jeg mene at hvis prisen matcher standen så må man ikke klage ;). Jeg køber næsten kun brugt og det bliver jeg ved med! smiley

• #13   6. maj 2020 Det koster vel ikke mange ører for et sæt nye tandhjul gør det?
    Men ja det er desværre svært i privat handel at gøre så meget.

• #14   6. maj 2020 @Jakob: Kender du ikke en som har en 3D printer? Alternativt kunne du måske file en af et stykke træ - det er en meget undervurderet fritidsbeskæftigelse smiley

• #15   6. maj 2020 Det er sku ikke prisen det er mere princippet i det. Det sidste han siger er at den køre perfekt og han virkede sku ellers meget troværdig, men snakkede med gutten i dag han var self ked af at det var sket men det var jo en del af gamet som han sagde så der var ikke noget at hente. Men tror jeg har fixet den sådan da rykkede differer hjulene ud det var der der var knas med det hele fandt så ud af at det var udgangs akselerne der kunne gi sig for meget ud af så kunne tænderne ikke nå sammen så lidt tykke sims ind under her og der så ruller vi igen indtil de nye tandhjul kommer.

• #16   6. maj 2020 Gjorde faktisk det samme for ikke så længe siden købte 2 en mini revo og en mini summit og der var sku også knas med de forreste diff men han var heller ikke til hverken at hugge eller stikke i de var iorden da han sendte dem men der blev pyt knappet sku også brugt revoen fik renoveret diff og brugt latrax sender sæt så kan man sku godt sælge med go samvittighed og det blev den med skindet på næsen og summit køre lidt endnu med lidt shims hist og her. Men det er sku mere måden på det spil og med åbne kort og sæt så prisen efter hvad man har og hvad de fejler. Og det koster som regel ikke så meget at få det at spille igen ikke desto mindre en lille pris for at undgå skuffelsen i juniors øjne når grejet ikke virker smiley

• #17   6. maj 2020 Well, hvis du forventer en bil der virker som da den var ny, så køb en ny...

Hvis bilen kørte 4 min, kan sælgeren jo som sådan godt have haft den opfattelse af der var noget galt?

Nu kender jeg ikke sælgeren eller køberen i denne sag.
    MEN hvis det er vigtigt at undgå skuffelsen i juniors øjne når grejet ikke virker, så køb noget du ved der gør.

• #18   6. maj 2020 Simon du skal da bare lige skrive til Klaus, han kan hooke dig op med noget der holder ?? det var jo det du foreslog mig i stedet for de mærkevarer der ??

• #19   6. maj 2020 Det er også rigtig det bliver det næste gang smiley

• #20   6. maj 2020 Overvejer selv at købe en mere. Ved dog ikke lige helt hvad det skal være smiley

• #21   6. maj 2020 Har en billig hpi bullet smiley smiley

Kommentér på:
BRUGT

Annonce