{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
889 visninger | Oprettet:

Besidelse af kniv ved RC-Træf? {{forumTopicSubject}}

Hej RCG.

Læste lige en artikel i avisen, og et indslag på TV omkring knive.
Må nokindrømme at der gør tingene noget mere besværlige.
Fx på mit arbejde bruger vi tit sådan en lille "skub-op"-kniv, og det er ikke altid jeg husker at tage den ud af lommerne inden jeg forlader pladsen.

Men hvad med fx RC-Træf og lignene?
Der må man da enlig heller ikke bære kniv, eller have den i værktøjskassen som vi fleste nok har?

Link til en arktikel: http://nyheder.dk.msn.com/nyheder.aspx?cp-documentid=151376606

Hvad er jeres mening om at man teknisk set ikke kan anvende en kniv til sit RC arbejde på baner osv?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Besidelse af kniv ved RC-Træf?
  • #1   15. dec 2009 hej.

jeg mener jeg har hørt eller set et sted at så lange du har den i værktøjs kaassen og du kommer lige fra et træf eller et race og du evt har dine biler med så tror jeg godt man må men hæng mig ikke op på det
    MVH Jesper G

• #2   15. dec 2009 (link fjernet)

Der står bl.a at det ikke er lovligt at have kniv offentlige steder med en klinge på ca 7cm smiley

• #3   15. dec 2009 Du må self gerne have hobbykniv osv med frem og tilbage fra træf, alt andet er der da ingen hold i.. Du må osse gerne havde en kniv med på fisketur, bare husk og tag den af bilen når du kommer hjem smiley

Men har du den i din værktøjskasse, og du ellers har bilerne med i bilen, så så er der ingen problem.. Men ligger den feks i dørlommen, så kan der blive problemer..

Karsten

• #4   15. dec 2009 Den knivlov rammer de forkerte mennesker det kan vi vist ikke blive ret meget uenig om... Som Jesper G skriver kommer du direkte fra et træf/arrangement kan de ikke gøre ret noget ved dig hvis kniven ligger i din værktøjskasse. Men sku fanden da at man glemmer den i lommen og du bliver stoppet så ska det nok lige passe hammeren falder.
    Det er sq da også noget plader man ikk må ha et multiværktøj liggende i bilens handskerum eller nede ved reservehjulet uden man kan blive knaldet for det. Nå men sådan er det jo bare, træls er det ihvert fald.

• #6   15. dec 2009 Ja, det er ret nitte at en lille ting man ikke tænker over, kan koste 3000 i bøde.

Men vi har fx førhen ALTID haft en kniv i bilen til fx ved biluheld hvor det er nødvendigt at skære sikkerheds sele over.
    Men at nogle folk med forkrympede hjerner ikke kan holde knivene enten i lommen eller der hjemme når de går i byen, fatter jeg ikke.
    Men fair nok enlig at man ikke må have en kniv med i offentligheden med en klinge på 7cm +. Men hvorfor må man så have skruetrækkere, save, osv med? Det er da mindst lige så farligt.

Phillip. Hvorfor har du enlig en kniv på dig hele tiden? smiley

• #8   15. dec 2009 Det er jo rent hysteri. Enhver betjent med bare en anelse IQ må kunne se behovet for anvendelse af kniv hvis du alligevel render eller kører rundt med RC i en kæmpe taske..

• #9   15. dec 2009 Phillip Har også den Kniv som du linker til smiley Den fungere bare smiley

• #11   15. dec 2009 Søren P... fik han virkelig en bøde for at have en fiskekniv med sig på fisketur?????
    jeg går på jagt og har en rigtig fin håndlavet dolk på 11cm med mig hver gang. det har jeg da aldrig skænket en tanke at det ville være forbudt!!!
    mit jagtgevær er da lidt mere farligt;-)
    ang. det at have en hobbykniv i tasken til træf og løb, det kan jeg ikke se det forkerte i, og tror heller ikke at politiet kan...

• #12   15. dec 2009 Nej, men tænkte at det jo enlig var det samme. Da man jo har den et offentlig sted. Dog godt nok til sin hobby smiley

• #13   15. dec 2009 Det kan da aldrig forbyde folk og have den slags knive med på fisketur, jagt hobbybrug som os osv..

Det tror jeg simpelhen ikke på før jeg ser et bevis.. Er du sikker på der ikke har været andre ting inde over..

Karsten

• #14   15. dec 2009 Karsten: Var det nederste svar til mig eller en anden? smiley

• #15   15. dec 2009 SmashBash -

Den var sådan set til Søren P, men jeg kan se jeg misforstod lidt det han skrev.. alligevel syntes jeg det lyder meget mærkeligt han ikke må have knov med ud og fiske som er mere end 7 cm.

Karsten

• #16   15. dec 2009 Som du skriver det så er der tale om en kniv der ligger i en RC værktøjskasse. Sådan en har de fleste i bagagerummet hvis den er i bilen. Og efter hvad jeg ved så er loven vidst at den ikke må ligge inde for grebsvide da man ikke må kunne tage den frem under kørsel.

Og hvis man har den i en værktøjskasse der står sammen med en RC bil og kassen fx har nogle stickers med RC ting så burde politiet kunne se at den er der fordi man har været ude og køre.
    Og man kan jo også være så heldig at betjenten man bliver stoppet af selv kører RC smiley

• #17   16. dec 2009 Du må godt have længere kniv end 7cm, hvis det skal bruges til anerkendelsesværdige formål.

Det er f.eks. stadig tilladt at bruge en Brødkniv på mere end 7cm...
    Du må som fisker og Jæger også have kniv på over 7cm, enda uden blankvåbentilladelse.
    MEN Du må kun have kniven på vej til/fra fisketur/jagttur. Den må ikke ligge i lommen, når de lige skal have en pils, med vennerne, efter fiske eller jagtturen...

• #18   17. dec 2009 Søren P så på vej hjem fra Imerco kan man lige slagte nogle mennesker...
    Ja vi lever i et land med nogle noller love... Love som burde gøre os mere trygge men som til tider rammer de forkerte eller ikke er blevet overvejet til bunds FØR de ophøjede det til lov.

Kommentér på:
Besidelse af kniv ved RC-Træf?

Annonce