Hjælp ang henvelse på annonce? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg har nogen alu fælge til en bil tilsalg inde på dba.
jeg fik så en personlig mail fra en, der skriver, efter en pris.
(der står en pris på annoncen)
Jeg skriver så, hvad vedkommen vil giv (bud)
Jeg får så dette svar:
Tak for e-mail, jeg er ok med din pris og jeg vil elske at foretage betaling straks. Jeg laver køb til min datter, der skal giftes snart.
betalingen vil komme til dig via Bekræft bank check fra min chef fordi i oliefelt lige nu arbejder jeg som en entreprenør. Når du får checken fra min chef, tage det til din bank til exchange. det vil tage 2 dage at få pengene på din konto.
Når du får pengene fra banken, vil jeg kontakte et rederi for at komme til din placering for pick up. min chef vil tilføje ekstra penge til check til at dække shipping omkostninger og afgifter at udveksle checken. Når du får penge fra checken, vil du fradrage dine penge + bankomkostninger anvendes. og du vil hjælpe mig betale rederi med resten af pengene.
Hvis det er ok med dig. Send mig din adresse og navn til at være på checken, så du kan få din betaling i nogle dage. også omfatte dit telefonnummer for direkte kontakt.
håbe at læse fra dig snart med navn og adresse for betaling.
omgående reaktion vil være højlig værdsat.
Hav en god dag.
Annie.
annoncen som det handler om:
http://www.dba.dk/alufaelge-17-raze-205--45/id-1003495976/
Er det bar mig, eller lugter det her lidt af fusk?
mar 2006
Følger: 53 Følgere: 48 RC-enheder: 3 Emner: 24 Svar: 336
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 4
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 20 RC-enheder: 5 Emner: 149 Svar: 328
kunne ikke lad vær med at gine lidt, da jeg tænkte, at en mor vil giv sin datter et sæt alufælge, hvor af den ene er skæv i bryllupsgave
mar 2011
Følger: 16 Følgere: 25 Emner: 91 Svar: 322
aug 2008
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 6 RC-enheder: 14 Svar: 13
dec 2008
Følger: 12 Følgere: 29 RC-enheder: 5 Emner: 63 Svar: 1.338
aug 2008
Hej Ivan Lavrsen
Mange tak for din henvendelse.
Der er her desværre tale om en svindelhenvendelse.
Disse henvendelser kalder man typisk 'Nigeria'-henvendelser - Hvis man indleder en dialog med dem, ender det som regel med, at man modtager et falsk bevis for, at de har overført pengene til ens konto via en anerkendt bank ell. Western Union. Hvis man afsender varen, modtager man aldrig efterfølgende betalingen. Dette er alt sammen lavet meget professionelt og cirkulerer desværre mange steder på nettet.
Du kan læse mere om disse falske PayPal-kvitteringer i vores Sikkerhedscenter: http://sikkerhed.dba.dk/artikler/falske-paypal-kvitteringer/
Heldigvis er det kun en meget lille del af henvendelserne som når igennem til vores site. Når dette sker, bliver vi dog straks alarmeret og disse henvendelser stoppes hurtigt herfra. Dette er også allerede sket for personen, som har kontaktet dig.
Så der blevet klarhed over det nu
tak til alle der har deltaget med inputs.
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 16 Emner: 26 Svar: 340
Der fik jeg tilsendt adskillige udenlandske checks på beløb der var meget højere end bilens salgspris på 12.000 Euro.
Så skrev de efterfølgende at de havde lavet en fejl, og hvis jeg lige ville overføre halvdelen af det for meget betalte beløb til dem, så kunne jeg bare beholde resten
Jeg vidste jo heldigvis godt hvad de var ude på, der var selvfølgelig ingen dækning på checken, og det tager banken op til 4 uger at cleare den.
Så håber de bare at folk når at overføre nogle tusind euro til dem inden banken
svarer på checken.
jun 2013
Følger: 12 Følgere: 50 RC-enheder: 4 Emner: 56 Svar: 148
feb 2013
Følger: 59 Følgere: 209 RC-enheder: 59 Annoncer: 5 Emner: 24 Svar: 1.126
http://www.youtube.com/watch?v=ID4VCBNXkVo
Hjælp ang henvelse på annonce?