553 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

John J
John J
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 52

MTA4 der har stået nogen tid MTA4 der har stået nogen tid

Hej,

Jeg købte for ca. 4-5 måneder siden en Thunder Tider MTA4. Jeg fik den faktisk aldrig startet da træksnoren gik i stykker. Nu har jeg monteret en ny - og den starter ved første ryk. Så vidt så godt...

A) Men den går ud efter 5 sek. hvis jeg så lige pumper engang på pumpen der sidder på slangen - kører den igen 5 sek. Det er somom den ikke får noget at leve af - af sig selv. Forslag??

smiley Da jeg har nogle andre Nitro biler begynder jeg at få en smule erfaring med hvordan de er at starte og sådan. Motoren på denne her er virker ikke som den er så sej at trække i gang. Hvilket jeg tolker som kompressionen ikke er helt i top.

Hvis det ender med, eller jeg bare får lyst. Hvilken motor skal jeg så købe? Kunne man forstille sig at sætte en større på? smiley

Mvh
John

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MTA4 der har stået nogen tid
  • #1   21. okt 2005 Prøv et nyt og varmere gløderør. Den får sikkert så fed blanding, at den drukner sig selv efter så kort tid.
    la evt gløderørsstarteren sidde på indtil den bliver go lun.

• John J
    John J Tilmeldt:
    okt 2004

#2   21. okt 2005 Lidt pinligt: men hvad betyder det at et gløderør er varmere?

Kommentarer til en evt. ny/større motor?

• #3   21. okt 2005 Kig lidt på denne side kan være du bliver klogere
    (link fjernet)

• John J
    John J Tilmeldt:
    okt 2004

#4   21. okt 2005 Oki - tak for linket. Der er lidt læsestof smiley

Jeg fik den faktisk igang nu - men når jeg gir gas går den ud - jeg tror den måske blot skal stilles i motoren? Når den ikke kan tage gas, skal luftskruen ud, ikke?

Jeg spørger måske lidt dumt igen. Kan man sætte stort set hvilken som helst .21 motor på den - og .25 for den sags skyld - hvis blot blokken er den samme?

• #5   21. okt 2005 Du skriver at du har erfaring med nitro motorer ???

Men der er ingen luft skruer på en motor der er blande skruer, begge skruer giver mindre brændstof hvis du drejer dem indad, og selvf. mere brændstof når de skrues ud. den ene er til bunden den stiller du på når du skal have den til at tage gassen, den anden er til midt og top omdr. den stiller du på for at få motoren til at gå rigtigt når den får lidt omdrejninger.

En motor du ikke kender, så start med at stille den i grundstilling og juster derfra.

• #6   21. okt 2005 ca. fordeling er første 1/3 gas er den i enden af gasspjældet. tomgang osv.
    ca. de øverste 2/3 er den der sidder hvor slangen går på karburatoren.

Husk for meget brændstof kan også give for varm motor lige som for lidt brændstof.

• John J
    John J Tilmeldt:
    okt 2004

#7   21. okt 2005 Hej Flemming.

Nej, hvor i mine indlæg læser du det?

Det jeg har skrevet, hvoraf man kan udlede mere omkring min erfaring er:

"...en smule erfaring med hvordan de er at starte..."
    "...Lidt pinligt: men hvad betyder det at et gløderør er varmere?..."
    "...Jeg spørger måske lidt dumt igen..."

Men nok om det. Jeg er glad for enhver input jeg får. Og du giver nogle gode råd til sidst. Det var nok blande skruen jeg fik forvekslet.

Hvordan finder jeg den nøjagtige grundstilling? Jeg har en mistanke om der har været skruet på den nemlig...

• John J
    John J Tilmeldt:
    okt 2004

#8   21. okt 2005 Jeg fik fyret mit indlæg af lige efter dit kan jeg se...

Men mange tak for vejledningen - det skal forsøges i morgen!

Har nogen meninger om det med selve motoren - hvis det var den skulle skiftes senere?

• #9   21. okt 2005 Har du ikke fået en manual med til bilen/motoren ? ellers må du se om du kan finde det på nettet. prøv eventuelt www.rc10.com det skulle jo være den samme som Associated MGT.

husk når du stiller motoren ind så stil kun på en skrue af gangen. og hvis du deler en omgang på skruen op i 12 timer skal du ikke justere mere end 1 til 2 timer af gangen.

Det med erfaringen var ikke en hån blot en ironisk konstatering... smiley

• #10   21. okt 2005 Jeg mener at den har standart SG aksel så de fleste 21 og 25 motorer skulle kunne bruges. tjek dog lige det med akslen først.

• John J
    John J Tilmeldt:
    okt 2004

#11   21. okt 2005 Mange tak for rådene.

Er der stor forskel på kvaliteten af de forskellige motorer, nogle man bør købe - andre man bør undgå?

Eller er de stort set ens?

• #12   22. okt 2005 Er der forskel på kvaliteten hvis du skal købe en ny Ford eller Opel.

Ja / nej - jo men der er også meget religion i det.
    Tommelfinger regel du får hvad du betaler for.

Kommentér på:
MTA4 der har stået nogen tid

Annonce