869 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Defekt legetøj Defekt legetøj
Har købt (brugt) fjernstyret bil, billigt legetøj.den virker men kun når senderens antenne er helt tæt på printpladen eller bilensantenne. Batterierne er helt friske, er der nogen der har en ide hvad jeg stiller op alle lodninger ser gode ud.
0 synes godt om
jun 2009
Følger: 96 Følgere: 75 RC-enheder: 1 Svar: 91
lige lidt friske ide'er herfra...
men lidt billeder kunne måske hjælpe på sagen ???
god arbejdslyst ;-)... håber du får den igang..
M.V.H. LarsP
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 8 RC-enheder: 2 Emner: 12 Svar: 353
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 109 RC-enheder: 18 Emner: 16 Svar: 1.457
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 124 Svar: 5.203
Hvis producenten skriver man kan gøre det med deres system så er det fint nok, men kan man ikke finde dokumentation for, at producenten åbent har sagt god for det er det bedst at kontakte producenten direkte og få klar besked før man gør det.
apr 2013
Det bør selvfølgelig være sidste udvej, men min filosofi er, det ikke koster noget at ødelægge noget, der alligevel ikke virker.
Producenten vil i 99.99% af tilfældene sige, de meget hellere vil sælge dig en ny.
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 124 Svar: 5.203
Nej jeg tænker skam på 2,4GHz systemer. Hvis du ændre længden på antennen, kan der være stor risiko for en markant nedsættelse i rækkevidde. Det afhænger af hvilken type antenne som modtageren har. Har den en Co-Axial type antenne, er det ikke anbefalet, at der ændres på den generelle længde. Eller længden på den blottede del af antennen, men med f.eks Spektrums gamle SR3000 DSM modtagere. Der kunne man afkorte antenne længden ned fra. 8,5" til 3,6" (215,9mm til 91,44mm) Uden det store tab af rækkevidde og idag er antennerne på Spektrums modtagere så korte, at de skriver man ikke længere under nogen omstændigheder må afkorte antennen. Antennen på Spektrums modtagere er heller ikke co-axiale. Jeg vil skynde mig at sige, jeg ved kun at det er Spektrums modtagere til brug i bil og båd som ikke er co-axiale, hvad deres modtagere til brug i luften har af antennetype ved jeg ikke.
Hvis man søger om emnet på google, finder man mange forskellige meninger om dette og mange er lige så uenige som Don og jeg er. Så til syvende og sidst må det være op til den enkelte, at gøre hvad de føler et det rette. Jeg vil som Mikkel SS skriver også anbefale du investere i et nyt 2,4GHz system.
apr 2013
27 og 40mhz antenner går det hårdt ud over hvis de bliver afkortet forkert, men 2.4ghz systemer er ikke nær så følsomme. I værste fald mister du en håndfuld meter af den i forvejen lange rækkevidde.
Det skal selvfølgelig gøres ordentligt, og der er masser af guides på nettet.
Når jeg har afkortet defekte (modtager)antenner er rækkevidden gået fra 5-10 meter til 100+ uden nogen glitches.
Men jeg aner ikke hvilket anlæg Asger bruger, så jeg vil ikke komme med yderligere anbefalinger.
maj 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Defekt legetøj