{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
974 visninger | Oprettet:

Brian S
Brian S
Tilmeldt:
10. mar 2009
Emner: 1 Svar: 7

Justering/indstilling/fejlfinding på Himoto bil {{forumTopicSubject}}

Jeg har denne her http://www.iccom.dk/shop/product_info.php?cPath=304_134_236&products_id=7656&osCsid=dnn9giagddrcj3d4gn58cb5cv6
Som begyndte at lave lidt ballade.
Jeg skiftede senderen ud med en Spektrum DX3.0 og modtager. Problemet med manglende konstant signal var der stadig så jeg bestilte denne ESC https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=32025
Jeg vil så mene at den skal kalibreres for at den vedhvad max gas, bak osv er? Men jeg kan ikke finde info om det.
Er der nogen der har en ide til hvordan jeg kommer videre så knægten kan køre med sin bil?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Justering/indstilling/fejlfinding på Himoto bil
  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    mar 2009

    Emner: 1 Svar: 7
    #3   11. sep 2015 Ja men den har jeg læst og det er så nok bare mig der ikke forstår den.
    Jeg kører ikke med Lipo og umiddelbart er det det eneste jeg ser i den manual. eller?


  • #4   11. sep 2015 Ja og nej smiley

    Jeg skriver et svar som om du ikke ved noget, men ikke for at være en røv smiley

    1. være 100% sikker på din modtager og sender er bundet (BIND) - se din manual.
    2. Lige netop denne møg billig ESC er piv nemt at bruge, den skal slet ikke kalibreres som andre. Når den tændes, finder den selv TH end points.
    3. Se manualen her på nedenstående link, det kan være du skal indstille ESC'en. Hvis du kører med NIMH batterier, fjern Protection. Hvis du kører med 2S lipo'er, så sæt Protection til. Sæt ESC'en til Practice Mode. Climbing Mode gør at bilen bremser 100% når gassen slippes - det er godt for crawling/trail biler, men ikke din mini-bæst.
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/981938200X275523X12.pdf


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    mar 2009

    Emner: 1 Svar: 7
    #5   11. sep 2015 Nej jeg forstod faktisk godt det du skrev Mark smiley
    Jeg vil lige tjekke op på status med sender (BIND) Men den burde være ok.
    Jeg kører med NIMH så jeg fjerner den protection.
    Jeg forsøger så at sætte den i Practice mode.

    Når du skriver det som du gør her giver det bedre mening end når jeg selv læste den smiley


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    mar 2009

    Emner: 1 Svar: 7
    #6   11. sep 2015 Nu har jeg kørt en BIND og den er fin.
    Jeg har sat protection til off og i practice mode.
    MEN jeg har stadig et par problemer.
    Det ene er at når jeg har kørt fremad og slipper gassen. Så vil jeg køre bak. Der skal jeg trykke den frem og frem igen for at den bakker.
    Det sidste og mest irriterende er at den lige pludselig, men sikkert stopper med at tage imod signal. Hverken gas eller speeder reagerer. OG det er på 2-3m afstand.
    Kan snart ikke komme på mere at skifte foruden hele bilen.
    Nogen bud?


  • #7   11. sep 2015 Det med bak er ret almindeligt og egentlig godt for din bil. Det forhinder dine diff'er at blive spist meget hurtigt ved netop at skifte fra frem til bak på en brøkdel af et sekund. Det betyder du skal stoppe bilen 100% og så først derefter kan du fortsætte med at bakke.

    Det med den ikke reagere kunne være at motoren er død eller at ESC'en ikke kan trække motoren, ved nu ikke hvor mange T den er på. Det er en billig ESC og den kan ikke forfærdelig meget...desværre.

    Virker servoen når gassen ikke virker? Altså kan du dreje hjulene men ikke give gas? Hvis det er tilfældet, så synes jeg du skal have fat i en ven som har en anden brushed ESC og teste med den for at se om din ESC ikke duer?


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    mar 2009

    Emner: 1 Svar: 7
    #8   11. sep 2015 Nej ingenting virker når der ikke er signal.
    Ja motoren er snart også det eneste der ikke er skiftet på den smiley
    Tak for info mht bak funktionen.
    Kan se en nu motor magen til koster 52kr så den udgift kunne man nok godt overleve.


  • #9   11. sep 2015 Er batterierne fuldt opladt/nye - både i bilen og senderen? Det er ellers en af de klassiske Fejl 40 smiley

    Hvis ja til ovennævnte, så flyt modtageren så langt fra ESC, motor og servo som muligt. Kan være der er massive forstyrrelser?

    Hvis nada virker....tjah.................... smiley


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    mar 2009

    Emner: 1 Svar: 7
    #10   11. sep 2015 Har sat det hele til at lade og tester igen.

  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    mar 2009

    Emner: 1 Svar: 7
    #11   11. sep 2015 Har nu ladt alt op og det spillede bare. Men synes godt nok den var hurtig til at aflade. 3-4min på fuld knald på en 1400 mah NIMH batteri. Så begyndte den nemlig at sætte ud igen.

  • #12   11. sep 2015 Fedt, nu kan du evt sætte alt det originale i bilen igen?

    Men ja, 1400mAh NIMH rækker ikke langt. Lipo er helt klart at foretrække. Du kan finde billige lipo'er hos HobbyKing. Søg evt på Traxxas, så får du de mindre af slagsen dog med Traxxas stik, så skal du "bare" omlodde batterier/esc så du bruger bedre stik. Til de små biler bruger jeg EC3 stik - nemme at lodde og ganske fine. De Traxxas-størrelse batterier kan være for korte, her har jeg selv tapet skum i hver ende så de passer til batteri holderen.


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    mar 2009

    Emner: 1 Svar: 7
    #13   11. sep 2015 Nej jeg tror stadig der var fejl på senderen for den laver ikke den fejl den oprindeligt lavede som var stødvis gas uden man rørte senderen også efter man havde trimmet. Men esc havde man måske kunnet spare. Men til de priser er det ligegyldigt.
    Jeg holder den kørende med de batterier her til knægten har fået godt styr på det. Så får jeg nok fat i en større bil til den tid og så bliver det med Lipo osv.
    Jeg takker for hjælpen.


  • #14   11. sep 2015 No problem smiley

Kommentér på:
Justering/indstilling/fejlfinding på Himoto bil

Annonce