2.156 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

hjemmelavet rc båd i glasfiber hjemmelavet rc båd i glasfiber

Hej folkens.
jeg har gået med tanken i læææænge om at lave min egen rc båd fra bunden.
jeg har ingen erfaring med rc både men jeg har tænkt den skal være stor det jo ikke fed at lave noget alle har smiley
jeg kan dog ikke helt inde ud af hvordan jeg skal lave formen.
træ, pu skum eller flamingo
det skal bare være så billigt som overhovedet muligt.

så søger en masse gode råd fra diverse som har noget erfaring eller gode ideer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjemmelavet rc båd i glasfiber
  • #2   10. mar 2016 Hvad type båd tænker du på ?
    Hvad er stort ?
    Hvad er billigt ?

Uanset hvad så koster det noget at bygge en model specielt hvis du bevæger dig op i størrelse, der skal jo også kraftigere motor, batterier, aksler og skrue til.

Eks. denne http://skalamodelskibe.dk/forum/viewthread.php?thread_id=1286 her ved jeg at der i dele alene er brugt for mindst 3K (uden radio grej) mere hvis du regner div færdigkøbte fittings og de 2 gummibåde med. Jeg har lagt GF på byggeren.

Men du kan bygge en plug til at støbe dit skrog på mange måder, spanter med PU skum i mellem (det slår sig nemt) og spartle de op til den finish du ønsker, andre sætter spanter op og limer pap eller tyndt masonit / pap mellem og spartler op (søg evt på MTB Hulls på FB) eller du kan bruge flamingo eller anden type plade hvor du bruger sandwich metoden til at skabe grundformen og her efter slibe til med skabeloner.

• #3   10. mar 2016 Hvis du beslutter dig for glasfiber, så husk lige at tænke sikkerhed også - det stads kan være hamrende giftigt.

• #4   10. mar 2016 jeg tænker speedbåds stil så det er form messigt rimelig simpel
    og i forhold til motor aksler osv var planen at tage det lidt som det kommer da jeg har rigtig mange ting liggende som kan bruges der til og alt hvad jeg laver går ud på genbrug og billigst muligt størrelse ved jeg ikke noget i stil med 1,5 meter lang og 20-30 bred sådan lidt så det passer med hvad jeg lige finder på

• #5   11. mar 2016 Speedbåds stil altså ala de meget hurtigt gående både eller mere ala en skalamodel.

Hvis det er det første så er formen ikke nem at ramme selvom den ser simple ud, og det er ikke så nemt at ramme den rette form for at den sejler stabilt ved højfart.
    Hvis det mere er en motorbåds alla en Robbe najade så er det bar ud og finde nogen tegninger.

Mvh
    carsten

• #6   16. mar 2016 det er motorbåds stil jeg tænke men projektet er sat på standby igen til fordel for andet projekt

Kommentér på:
hjemmelavet rc båd i glasfiber

Annonce