{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

endnu et lipo spørgsmål (cycle discharge) {{forumTopicSubject}}

hvis jeg vil programmerer en cycle på min lader hvor den eks kører oplad og discharge igennem 4 gange ....hvad skal jeg så sætte discharge til? forstået således hvor langt ned skal jeg køre batteriet? p.t står den nemlig til fuld discharge 9v ved et 3s batteri....og jeg kunne tænke mig det er fordi den er sat til at køre batteriet hemt ned for at kunne bortskaffe det.

det drejer sig forresten om et 3s 5400mah

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  endnu et lipo spørgsmål (cycle discharge)
  • #1   6. nov 2016 Hej Jax
    Jeg tror ikke din lader har nogen setting som har med bortskaffelse at gøre. Hvis du vil være 100% sikker på hvor langt ned du kan aflade dine lipobatterier bør du nok se på producentens anvisninger. Selvom der sikkert er en masse lipoeksperter herinde som har deres egen mening smiley
    Har du for eksempel købt hos Hobbyking kan du spørge deres support online.

• #2   6. nov 2016 nej heller ikke ment som den havde en bortskaffelses setting men som i at når jeg skal bortskaffe køre jeg et batteri så langt ned så muligt og i dwt her tilfælde er det 9v .....men der må jo være en "nogenlunde" værdi man køre den ned til i cykles det må jo under alle omstændigheder ligge meget tæt på hinanden

• #3   6. nov 2016 Hvor langt kører du normalt dine celler ned til. 3,2v eller hvad.

Jeg ville cycle ned til det du plejer.

Mener 3,2 er meget tæt på den nederste grænse af hvad jeg har hørt.

Men som sagt check fabrikatets minimum.

• #4   6. nov 2016 mine celler kommer aldrig under 3,5 af den simple grund at der slå min failsafe til og lander dronen og ville ikke starte igen før den får mere saft......så cycle ned til 3,5v pr celle?

• #5   6. nov 2016 Ja det ville jeg gøre.

• #6   6. nov 2016 det prøver jeg ....tak

• #7   6. nov 2016 Men er der i det hele taget nogen grund til at cycle lipoer? De lider jo ikke af dårlig hukommelse som batterier gjorde i gamle dage?

• #8   6. nov 2016 Næh det kan du have ret i. Jeg cycler aldrig

• #9   7. nov 2016 Hvad er grunden? Det lyder som en rigtig dårlig ide at cycle et Lipo.

Man cycler nogen gange NiMH for at peppe dem lidt op, men LiPo bliver bare slidt unødigt, og der er altid en lille risiko for uheld.

• #10   7. nov 2016 normalt ville jeg heller ikke kører cycles men har fået to batterier den tidligere ejer havde haft lagt opladet og som var en smule pustet op som ikke performede som de skulle og efter et råd fra josh fra flite test kørte jeg det ene igennem en cycle (med smart lader og aflade ved at flyve) og nu er den ikke oppustet længere og levere helt som den skal......men da det er en lidt krævende process at skulle lade og ud og flyve hver gang ville jeg prøve med det andet batteri på min lader istedet men da det var en live udsendelse på Facebook nåede jeg ikke at få ham spurgt om hvad parameteren skulle være i discharge.

• #11   7. nov 2016 Trolddom!!! smiley

• #12   7. nov 2016 ja åbenbart det virkede sku også på det andet batteri...teorien bag har jeg sku ingen ide om:D men fra at ha 2 lettere oppustet(meget lidt) batterier til nu at ha to velfungerende så aceeptere jeg trolddom??

• #13   7. nov 2016 Hehe, der er ihvertfald ikke umiddelbart noget kemi, der taler for at du kan reparere et oppustet batteri, ved at cycle det. Jeg gad godt vide, hvad der bliver oxideret for at lettet trykket. Jeg tvivler på, særlig meget af det er lithium.

Men på den anden side bliver batterier jo en lille smule puffede efter brug som så aftager når de hviler.

Hvis nogen kender svaret, er jeg helt klart interesseret i at høre det.

Kommentér på:
endnu et lipo spørgsmål (cycle discharge)

Annonce