1.153 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

2.4 ghz reciever og transmitter 2.4 ghz reciever og transmitter

Hejsa
Er helt ny i denne verden,men er vævet bidt af den.

Jeg har er specifikt spørgsmål.

Jeg har fået et komplet chassis af en kammerat med 540 motor og esc og modtager.
Han mener at esc og modtager er brændt af.

Så her er spørgsmålet:

Kan jeg umiddelbart købe en integreret esc og modtager og sætte på og vil det fungere med den 2.4 ghz sender jeg har som fulgte med til min søns HBX Survivor?

Hvis Ja så er det jo en billig løsning da en integreret modtager/esc fås til ca. 60 kr. på Banggood...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2.4 ghz reciever og transmitter
  • #1   26. jul 2017 Kan ikke svare helt på spørgsmålet men du kan få det jeg ved:

Sender og modtager skal være kompatible, DVS normalt samme mærke og modelvariant. Der findes nogen gange kompatible modeller selvom de hedder noget andet, men det skal tjekkes inden køb.
    Der skal være en måde at parre den nye modtager med senderen. Sender og modtager passer ikke sammen bare fordi det er 2.4 GHz og samme navn - de skal kobles/parres.

Hvis det er en god bil dvs over Survivor-niveauet (ikke at den er dårlig, der findes bare bedre), så ville jeg investere i særskilt modtager og esc. På den måde er det lettere at udskifte når noget går i stykker.

• #2   26. jul 2017 Tak for svaret.
    Det var bare en prisbillig måde at få den ud at rulle på hvis det virkede smiley
    Derefter kunne man kaste penge efter maskinen smiley

• #3   26. jul 2017 Jeg tænker lidt som Jakob K. Det med at købe noget hvor ESC og RX (receiver) er i en og samme pakke så at sige kan være noget skrammel. Som Jakob skriver så skal man være sikker på at TX (sender) og RX bruger samme protokol så de kan snakke sammen. Det kan være yderst bøvlet at finde ud af hvad fungere sammen med hvad osv.

Du behøver ikke smide en formue efter et TX/RX sæt og en billig ESC.
    HobbyKing har et rimeligt bredt udvalg også til små lommer.

Sender/modtager sæt
    https://hobbyking.com/en_us/quanum-2-4ghz-3ch-pistol-grip-tx-rx-system.html til omkring 156 kr plus fragt.

Nu ved jeg ikke hvad motor der sidder i knægtens bil altså hvor mange T den har den 540. men der findes billige ESC'er også

Her er nogle ESC'er til kul motorer, der skulle nok være en som kan bruges.
    https://hobbyking.com/en_us/speed-controllers-esc-1/car/brushed-car-speed-controllers.html

Håber på der er nogle andre som kan vejlede dig på det punkt.

• #4   26. jul 2017 Ved Hobbyking, på budget, ville jeg købe denne:
    https://hobbyking.com/en_us/hobbyking-x-car-45a-brushed-car-esc.html?wrh_pdp=7

ALTID når man køber på budget i denne branche, er der enkelte smuttere imellem. Så det kunne i teorien ske her. Jeg har dog to x-car brushless esc'er, og de fungerer begge fint.

HVIS du hellere vil have kvalitet, ville jeg vælge en ESC fra Hobbywing, de er gode og stadig yderst rimelige i pris!

Ang. sender ville jeg vælge denne fordi den har integreret antenne, DVS en ting mindre at knække. Jeg har en og fandt rækkevidde, og funktion, god. Link:

https://hobbyking.com/en_us/hobbykingr-tmhk-gt2b-3ch-2-4ghz-transmitter-and-receiver-w-rechargable-li-ion-battery-1.html?wrh_pdp=7

Husk at vælge EU warehouse ellers sender de fra Hong Kong og så kommer postDK/skattefar med deres grimme fingre...

Hvad angår dit oprindelige spørgsmål, så kan det selvfølgelig være der er nogen der kender svaret. Det er bare tit sådan, at dem der har mest forstand på RC, ikke ejer en Survivor.

• #5   26. jul 2017 Som Jakob skriver så er X-Car fint har selv en X-Car ESC som dog er en af deres BL ESC'er.
    Igen vil du bruge lidt mere og få kvalivarer til rimelige penge så er HobbyWing et godt bud.

Kommentér på:
2.4 ghz reciever og transmitter

Annonce