909 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Titan motor eller brushless Titan motor eller brushless
Hej.
Jeg har set mig varm på en traxxas rustler. Mit problem er bare om, jeg skal købe en med brushless VXLeller Titan XL-5.
Jeg går ikke så meget op i fart mere at bilen er holdbar.
Kan en med brushless overhovedet styres, går den ikke hele tiden på baghjulene.
På forhånd tak
0 synes godt om
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.162
Altså der er ingen tvivl om den nok virker mere "død" med en alm. kul motor.
Det sagt, så er en børsteløs motor jo stort set vedligeholdesesfri.
Som med alt andet, passer man på udstyret, så kan det holde længe. Det som evt. skal skiftes engang langt ude i fremtiden, vil være de kuglelejer som er i motoren og hvis du sørger for motoren ikke bliver varmere end 60 grader Celsius. Fordi det skader magneterne inde i motoren, så vil de nærmest holde evigt.
Personligt ville jeg vælge VXL modellen. Der er ingen der siger du skal give den fuld gas hen over stepperne. VXL esc'en har en trænings funktion hvor den kun udnytter 50% af dens kræfter. Det er jo en måde at styre den ikke er for vild.
sep 2013
Følger: 5 Følgere: 8 RC-enheder: 6 Emner: 4 Svar: 16
Min første "rigtige" RC bil var en Rustler XL-5 og der monterede jeg et brushless motorsæt da jeg havde slidt den originale kulmotor op. Den reagerede lidt kvikkere, larmede mindre og der var ikke flere bekymringer om motorens holdbarhed. Er der budget til VXL er der absolut ingen grund til at nøjes.
PS: Jeg har en Rustler på vej tilbage til samlingen, glæder mig helt vildt! Det er en herlig bil at køre med og skulle noget gå i stykker er den super nem at skrue i og dele er let tilgængelige.
apr 2017
Følger: 32 Følgere: 10 RC-enheder: 4 Emner: 14 Svar: 226
dec 2005
Det er som med de fleste ting, der er fordele og ulemper ved både børsteløse og kul motorer. Jeg er stor tilhænger af børsteløse motorer, især dem med sensor.
Som du jo også selv nævner. Dem med sensor kan man nemlig starte ultra blødt ud med lige som du beskriver med en kul motor.
Kul motorene skulle også være mere modstandsdygtige overfor vand. Men om det passer ved jeg ikke. Men mange crawl/trail brugere fortrækker kul motorer frem for de børsteløse netop fordi de bedre tåler kørsel i vand.
nov 2012
Følger: 5 Følgere: 3 RC-enheder: 1 Emner: 7 Svar: 65
Jeg ville vælge brushless med sensor eller kul
brushless er som der bliver skrevet ikke så smuth ved lav hastighed
Mvh Bjarne:-)
jun 2005
Følger: 14 Følgere: 35 RC-enheder: 4 Emner: 42 Svar: 495
Jeg selv har en alm rustler med opgraderet motorsæt fra hobbywing. Den er meget federe med det i.
dec 2005
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
Dvs. at motoren er køligere ved samme belastning, og du får længere køretid på samme batteri.
Når jeg skriver LiPO så er det fordi NiMH batterier ikke kan levere nok strøm, og når man kører NiMH er det ofte batteriet der sætter begrænsningen. Ved LiPO er der fuld udfoldelse, og du vil opleve 10-15% mere fart med en kulmotor, og MEGET mere med børsteløs.
Så du skal også tage stilling til batteriet.
Men jeg ville vælge børsteløs og LiPO. Kører selv sådan med 2 celler i min Bandit (= Rustler stort set) og det er rigtigt fint.
maj 2018
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 2
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
Tillykke med den.
Titan motor eller brushless