483 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hjælp til at få gang i motor Hjælp til at få gang i motor

Hejsa

Jeg er sprit ny på RC og ikke mindst Nitro scenen, men jeg har virkelig et problem.

Jeg havde indtil i fredags en ok kørende motor, men havde lidt start vanskeligheder med den. Når den var igang kørte den fint.

Men så skete der jo hverken værre eller bedre end at jeg møder den selvudnævnte mester i nitro og han kan da lige se om han kan gøre noget ved mit startproblem. Så han starter med at flå trækstarteren af! hvorefter han skruer gløderør af på en ikke rengjort bil som lige har været ude og køre.

Så så blev jeg så nød til at tage topstykket af og rense skidt og kanel ud og samle det hele igen og nu vil den ikke.

Jeg har lige haft gang i den en et lille minut så døde den igen. Nu kan jeg kun lige få den til at brænde det nitro af jeg kan pumpe ind i karborator ved at holde for udstødning...

Hvad fanden kan jeg gøre? Skruerne står præcis som inden jeg skilte den ad.

Har ikke rigtig noget erfaring at trække på jo så tør ikke rigtig skille den helt ad... Det vil sikkert bare give mig endnu flere problemer.

Nogen ideer?
Nogen der kender nogle butikker som hjælper folk med deres motore indstillinger i trekants området?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til at få gang i motor
  • #1   6. apr 2008 sider topstykket ordenligt på?
    giv den lidt nitro i karboratoren
    sider alt godt fast på motoren?

• #2   6. apr 2008 Alt sidder fast og alt synes at sidde rigtig. Det virker som om der god kompression...

• #3   6. apr 2008 er glødestarteren ladet GODT op?

• #4   6. apr 2008 Der er masser af glød hvis jeg tester gløderør. Der kan også komme tændning på den som sagt hvis jeg pumper den godt om med nitro.

• #5   6. apr 2008 Og jeg har kun haft bilen i små 14 dage så den kan umulig være slidt. Den kørte som sagt perfekt i fredags.

• #6   6. apr 2008 Det er denne her: (link fjernet)

• #7   7. apr 2008 hispeed hmmm ja
    vis den starter vis du giver den godt med nitro i karb så prøv at se om din tank er tæt det kan være det jeg havde samme problem med en ligne model

• #8   7. apr 2008 Jeg har haft den total skilt ad. Eller i hvert fald alt af på frame og intet er utæt. Det kommer nitro ud af tanken og jeg kan puste nitro ind i karburatoren.

• #9   7. apr 2008 med bogens indstillinger kunne den slet ikke starte...

• #10   7. apr 2008 prøv dette
    den skrue over indgang til brændstof på karburatoren skru den helt i bund der efter skru den 2 ½ gang ud og pust i slangen fra udstøding til tanken så nitroen kommer op i slangen og ind i karburatoren og prøv igen så skulle den kunne starte

• #11   7. apr 2008 tjek tomgangs skruen, lukker den dysen til nitro?

• #12   7. apr 2008 Det er jo det der er det underlige...

Mens jeg havde topstykke og gløderør af blev der overhovedet ikke pillet ved nogle skruer og inden denne misære kørte den perfekt...

Kan de sidde så meget olie/skidt i bundkar at der ikke kan komme den rigtige mængde nitro og luft?

Jeg tør bare ikke rigtige skille den helt af. Tror sgu ikke jeg kan finde ud af at samle det igen.

Det er det værste ved at være ny. Der er en masse skruer og ting der skal gøres, men jeg har ingen anelse om hvordan man lige får skidtet til at køre igen.

• #13   7. apr 2008 Det er det .. men prøv at tjekke tomgangs skruen hurtig smiley
    Der er mulighed for det er den hvis det er i bund.. den tømmer jo bare karbu og så kan den ikke suge mere ..

den behøves ikke være så den drypper for at den ikke kan suge mere fra tanken .. men hispeed er skod til det med tankene .. især på atomic warheaden efter min mening .. man kender dem lidt på det ..

men tjekker alle muligheder for tab af vakuum .. evt. den dims der er i låget på din tank.. udstødning ikke er i stykker/utæt sådanne ting..

• #14   7. apr 2008 Hvor er du fra? Find evt. en herinde som er villig til at hjælpe dig.
    Der burde være nogle herinde fra som er villige til at hjælpe dig det kan jo være du skal ud og køre lidt for at komme frem til hjælpen men det er jo så hva det er.

• #15   8. apr 2008 Hay så kommer der lige en update.

Så prøver jeg lige idag at skilde motoren helt ad. Alternativet var at købe en helt ny bil så det gjorde jo ikke så meget hvis jeg ikke kunne samle den igen.

Oh well motor i 100 dele, rense og puste med luft og smøre lidt og samle igen.

Så hiver jeg lidt i trækstarteren og kan med det samme mærke at den suger Nitro ind i motoren så den begynder at gå sejt.

Ud på gaden og i med glødestrøm og så prøve at starte og WROOOM! så starter den og køre faktisk.

Så JUUHUU køre den sgu igen. Nu skal jeg bare lige have indstillet skruerne rigtig. Nitrobogen skulle komme imorgen.

Kommentér på:
Hjælp til at få gang i motor

Annonce