551 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
kill switch til nitro anbefaling kill switch til nitro anbefaling
Jeg kan ikke få failsafe funktionen til at fungere på min HPI TF-41 sender og tilhørende modtager. Så jeg skal ha fat i en kill switch.
Kan i anbefale noget omkring 200kr?
0 synes godt om
maj 2020
Følgere: 5 Emner: 8 Svar: 33
Vil i stole på det eller vil i bruge en ekstra der er sat til channel 3?
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.162
Så jeg ville da stole på det fungere, nu ved jeg ikke hvor meget du har testet det på din bil om det kun har virket en gang eller om du har lavet flere prøve forsøg?
Hvis du har lavet flere succesfulde forsøg lad os bae sige 5, så ville jeg ikke have nogle problemer med at stole på det virker når det skal også.
Dog er den ultimative test jo at tage bilen med et sted hen hvor du kan teste det sådan for "alvor" en bane eller en grusgrav. Jeg ved ikke lige hvor det er du bor henne.
Men tag bilen og en god makker med et sådan sted hen og tøf lidt rundt og mens du har fingeren let på gassen så slukker du for sender og så skulle bilen jo gerne standse med det samme.
Lad din makker være i nærheden af bilen så hvis det værste skulle ske at bilen fortsætter så kan din makker følge efter den og råbe dig an. Så kan du også hurtigt tænde for sender igen.
Jeg mindes at vi testede vores failsafe funktion på denne måde i en grusgrav for mange år tilbage.
maj 2020
Tænker at jeg lader det blive ved det og hvis jeg så har lidt ekstra penge der brænder i lommen, så kan jeg kigge nærmere på noget ala Bumble Bee Nitro Kill Switch fra killer rc. Jeg kan godt se fordelen i at kunne slukke for den på senderen
dec 2005
maj 2020
dec 2005
Så jeg tænker faktisk det er værd at anskaffe en ekstra modtager eller hvis du har en til at ligge.
Det kommer jo også lidt an på dit eget indtryk af hvordan dit Sanwa system fungere i forhold til HPI systemet.
Det er jo til syvende og sidst dig som skal bruge det.
maj 2020
dec 2005
Modtagere kan koste en mindre formue. Du kan jo også bare vælge at køre med dit HPI anlæg og se hvordan det går.
Hvis du stadig er på jagt efter en ekstern failsafe, så kan du kigge på nogle af disse.
https://www.hobbydirect.dk/shop/fjernstyret-hobby/rc-tilbehoer/til-nitrobiler/failsafe.htm
https://superhobby.dk/shop/fail-safe-vandtaet-3972p.html
Hmm, jeg syntes ikke de er så nemmer at finde mere som de var engang, før hen der havde alle RC forhandlere minimum en failsafe og ofte flere at vælge imellem.
Nå men det er nok fordi at langt de fleste radio systemer har det indbygget i dag, så er efterspørgslen på de eksterne ikke så stor længere.
kill switch til nitro anbefaling