{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

Problemer med radio {{forumTopicSubject}}

I weekenden havde jeg for stort set første gang min SuperVee 27 ude og sejle. Første run var problemfrit (udover jeg ikke havde fået ladet batterierne helt op). Anden run lavede jeg et 180 graders flip på langsiden, hvilket jo kunne betyde hvad-som-helst. Lidt senere lavede den dog det samme stunt under mindre fart, hvor jeg opdagede, at der var noget galt. Flere gange (helt uprovokeret) gav den fuld gas i et halvt sekund ca. Sagt på en anden måde, havde jeg ingen kontrol over den. Jeg tog den op, og da jeg skulle til at åbne den op og fjerne batterierne skete det igen (senderen var tændt). I dag lod jeg den stå tændt i i hvert fald 15-20 min., hvor der intet skete. Jeg puttede den i vandet og med det samme begyndte den at te sig. Wtf? Når jeg gav gas fx, gav den ikke fuld gas, men til gengæld fortsatte den et sekund efter jeg havde sluppet. Jeg har tjekket batterierne i senderen.

Hvad gør jeg nu? Umiddelbart har jeg ikke specielt meget lyst til at investere i en ny modtager og sender, da det er halvdyrt (hvis det endelig skal være, skal det være 2.4GHz) og min båd stort set ikke er brugt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med radio
  • #1   18. maj 2009 kunne godt lyde som om den bliver forstyrret af noget sonar. eller lign værk. Men meget bekendt er sonar kun lyd. men hvis det ligger meget tæt på dit krystals Mhz. Da du havde elektronikken tændt for at se om det skabte sig igen var det i nærheden af vandet eller derhjemme? Det lyder som om du skulle anskaffe dig en failsafe. Eller gå ud og investere i nyt radio grej. Kan kun varmt anbefale 2.4Ghz.

• #2   18. maj 2009 Det kan faktisk godt være dit radio andlæg. Der er flere bl combo udbydrer der kraftigt andbefaler 2.4 ghz. Da det ellers ikke kan fungere uden flip.

• #3   18. maj 2009 Planen er også at opgradere til 2.4GHz (why not), men har ikke lige de 1,5k (cirka): http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXPZT7&P=0

Den båd har allerede kostet mig en del, og jeg ville nok forvente at netop sender/modtager ville virke. Kan selvfølgelig prøve at skifte krystaller, men tvivler på det hjælper. Har også overvejet failsafe, men det virker vist ikke specielt godt i elbåde, har jeg læst mig til.

Tvivler meget på det kan være sonar. Testede den lige ved søen.

• #4   19. maj 2009 Jeg har failsafe eftermonteret i min el båd og det virker fint!!!

• #5   19. maj 2009 Ja det ville da være afligt at den ikke kommer ud og sejle, fordi den flipper i radioen.
    Det andlæg du linker til, kender jeg ikke, men ikke at sige at det ikke er godt!!

Gå efter et hvor du kan ha fler modeller på. Så du ikke skal ud og invisterer i et nyt andlæg.

• #6   19. maj 2009 Hmm, troede egentlig ikke man brugte failsafe i elbåde, men det er vel også ligemeget, hvis man kører 2.4GHz, ikke??

I er kontakt med TowerHobbies.com, som jeg købte båden af, og jeg håber lidt, at vi kan finde en løsning. Jeg kan dog ikke rigtig fejlteste, da jeg ikke har andre 72MHz sender eller modtagere..

Gah!

• #7   19. maj 2009 hvis du vil sparer penge så køb inden for eu grænse. så betaler du ikke told

• #8   19. maj 2009 hej magnus. Det kan sagtens blive et problem selvom du køber et 2,4 anlæg. jeg bruger selv et futaba med 2,4 men uden failsafe indbygget, og har været udsat for at tabe radio kontakt med en temmelig hurtig speedbåd, og monterde siden min 200 kroners failsafe fra brændstof båden... det virker fint....

Kommentér på:
Problemer med radio

Annonce