{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

Lipo batterier {{forumTopicSubject}}

Så skal der snart købes lipo til bilen i sted for de gamle sub-c celler.

Så nu er det så bare at jeg gerne vil vide lidt om dem inden jeg bruger en masse penge på dem.
Jeg skal have fat i 3 sæt så jeg kan få kørt en masse.
Jeg skal bruge dem til løb i forhåbentlig hele indendørs sæsonen under drcmu.

Men kan se at på den liste som er godkendt af EFRA så er der forskel på dem, der står
LRPLiPo 2S 7.4v.5300. 28C mens på et andet står der.
LRPLiPo 2S 7.4v.5300. 40C
hvad betyder det C for det er jo forskelligt. er det hvor hurtigt de kan aflade??

Og hvordan lader man dem bedst, jeg har en ultramat14 lader og en EOS lader, men skal man are lade 2 celler og så???? hjælp ønskes!

og hvordan ved opbevaring, ved sub-c skal man jo lade lidt strøm på for at de ikke falder for meget i volt, men opfører lipo sig på samme måde?

er det bedst at køre dem helt ned til de dropper eller skal man stoppe inden de dropper, tænker her på holdbarheden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lipo batterier
  • #1   4. jun 2009 Hej.
    Det er helt rigtigt, ”C” står for hvor hurtigt man kan aflade. Dvs. du kan aflade med XX gange batteriets kapacitet (5,300 x 28C = 148,4 A smiley bhvis du syndes det er nok, så lad være med at bruge penge på et 40C batteri (212 A smiley
    Hvis der f.eks. står 28C 40 på et batteri, betyder det at det kan aflade med 28C og 40C i spids i et kort øjeblik.

    Din ultramat14 lader er en fin lader som du ikke behøver at udskifte, jeg køre selv med en ultramat15 der ligner din meget.
    Men du skal ha´ en Balancer på, her er en af de bedste man kan få fat i smiley
    http://www.morfars.dk/rc/battery-doctor-p-4272.html
    den er ufattelig nem at ha´ med at gøre, sæt Battery Doctor på batteriets balancer stik og du kan med det samme se hvad der er af volt på hver celle på displayet.
    Tryk på balancer knappen og den er i gang med at balancer batteriet smiley
    Sæt så opladningen i gang, ingen problemer smiley

    Det med opbevaringen er der nok nogen andre end mig der har mere tjek på, jeg opbevare ikke mine batteriet, jeg bruger dem smiley


  • #2   4. jun 2009 Jeg har mine liggende fra halvt til helt opladt, og det har de aldrig taget skade af.

    Jeg bruger i øvrigt og en Graupner Ultramat 14, og den fungerer upåklageligt.

    Af balancer bruger jeg en Hyperion LBA10, og den fungerer også nemt og perfekt.


  • #3   5. jun 2009 mange tak for jeres svar, meget brugbare.

    Jeg kører kun med bilen på bane, så bruger dem 1 gang om ugen da jeg ikke kan komme derud andre tider end i weekenderne, og hvis jeg misser en træning, så er det 14 dage batteriet ligger, så det har lidt betydning for mig hvordan de skal opbevares over lidt tid.
    men gerne flere svar selvom Sauron L var meget alrround smiley


  • #4   5. jun 2009 Mine har i perioder ligget over en måned, uden nogen form for problemer efterfølgende.

Kommentér på:
Lipo batterier

Annonce