1.425 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Lade LiPo batterier ? Lade LiPo batterier ?

Jeg har et par lipo batterier til at ligge, men ikke et ladekabel der ender i fire poler, eller hvad det hedder. Så jeg tænkte på, behøver det at være sådan et stik, kan jeg ikke bare tage de tre der går til plus polen, og sætte sammen i et andet stik, og så den ene på minus polen på det andet ben i det nye stik? Eller skal det være delt ud på 4 forskellige, som så alligevel går ind til 2 når de skal i laderen?
Håber i kan følge hvad jeg mener, har ikke prøvet at lade sådan nogle før..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med køleskab 1.125 kr.
  • Hjælp til opsætning af TV på væg 500 kr.
  • 2 stk grille - en Weber kul grill med bord og en CharBroil gas grill med 6 tændere 700 kr.
  • Elektrikker 500 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Køleskab køler ikke 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lade LiPo batterier ?
  • #1   17. jul 2009 Jeg er lige hægtet af der..............................
    Mine lipo's er der kun 2 ledninger på fra batteriet, så kan ikke rigtigt følge dig.

• #2   17. jul 2009 To sekunder, smidder lige et billede op.

• #3   17. jul 2009 (link fjernet)
    Jeg har faktisk 6 ledninger på mit batteri.. Og det jeg snakker om er at samle de tre af de små til en, og lade det på den måde .

• #4   17. jul 2009 Det lille er et balancer stik.
    det store er lade/aflade stik.

Du skal bruge en lipo lader med balancer eller lipo lader med ekstern balancer. du skal IKKE begynde at fifle med stikkene

• #5   17. jul 2009 Tass
    Jeg har en altramat 14 lader, som skal kunne lade op til 5 celler lipo. Men ved ikke hvad det der balancer noget er, skal jeg bare lade dem i det store stik?

• #6   17. jul 2009 Sorry, ultramat 14, ikke altramat *

• #8   17. jul 2009 NEJ FOR HUNDE!!!!!!!
    Du skal for alt i verden ikke begynde at samle de ledninger.
    Som TASS siger de to tykke er til at lade, og montere til esc(med stik), og det andet er balancer.
    Ultramaten er en udmærket lipolader, jeg har den selv, men den kæver en separat balancer.
    Balanceren gør at dit batteri holder længere, da det bliver ladet ordentligt op hver gang.
    Randers hobby import har en lille dims man sætter ind istedet for en balancer som gør det samme, men ingenting fylder den koster ca 130,-
    Og er meget nemmere at bruge end en alm balancer. Jeg har overvejet at købe den selv, selvom jeg har en balancer

• #9   17. jul 2009 det store stik er til at lade den i ja.
    men det lille stik skal ligeledes sættes til en balancer. Dens opgave er at balancere spændingen på cellerne i forhold til hinanden, således at de ikke bliver overopladet.

Kender ikke laderen, så kan ikke sige om den har en indbygget balancer, hvis det er tilfældet, følger der normalt et balancer board med, som det lille hvide stik passer i.

• #10   17. jul 2009 ultramat 14 er en fin lader, jeg bruge selv ultramat 15 og der er ikke meget forskel på de to laddere.
    Få fat i en ekstern balancer som TASS siger smiley
    Jeg bruger denne her, den er lidt dyr men kan en del andet end kun balancere batteriet smiley
    Der sider de balancer stik på som du bruger.
    http://www.morfars.dk/rc/battery-doctor-p-4272.html

• #11   17. jul 2009 Tusind tak for hjælpen alle sammen, det er fedt at der stadig er nogle herinde der kan hjælpe ordentligt, mange tak.

Lige for at være sikker, jeg skal ikke oplade dem før jeg har en balancer, det kan lade sig gøre, men så er der fare for det halvfarlige fyrværkeri man har set på film, som lipo batterier kan lave?

• #12   17. jul 2009 Nej det er ikke farligt at oplade et LiPo uden en balancer, den vil bare oplade til det er færdigt, og så stoppe smiley
    Problemet kommer først når du køre med det, er batteriet ikke blevet balanceret vil den af de celler der er mindst strøm på måske komme ned under de 2,7 volt det kan tåle, og så kan du bare ikke få det til at fungere mere, det er alt smiley
    Ingen kæmpe ekslotioner, flammer eller giftig røg udvikling smiley

• #13   17. jul 2009 Tusind tak igen, hurtig og god hjælp, det kan ikke blive bedre. Mange tak.

• #14   17. jul 2009 Sauron L - samme problemstilling som du kommer med ved afladning opstår jo netop os ved opladning.
    Hvis cellerne ligger 0,5 volt fra hinanden (som mine nye gjorde) så er der en reel risiko for at overoplade de celler der i forvejen har højest spænding når der lades uden balancer.
    Og jo, det kan godt give røgslør etc. hvis man ikke holder opladningen under opsyn.

• #15   17. jul 2009 TASS.
    Det er rigtigt, men det er sjælden det sker smiley
    De fleste batterier kan tåle mere overladning ind de kan aflades, så for ikke at male fanden på vægen for hvad der måske sker, skriver jeg hvad der sker for temmelig mange mennesker der ikke helt har fod på det med at lade LiPo.
    Nemlig at en celle står af smiley

• #16   17. jul 2009 fair nok.

Kommentér på:
Lade LiPo batterier ?

Annonce