747 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
Traxxas E-REVO afbrændte motorer Traxxas E-REVO afbrændte motorer
Min søn købte fornyligt en helt ny E-revo (ikke brushless) og for at der skulle komme lidt ekstra fart valgte vi at købe 2 stk LIPO 7,4 V c35.
Dette setup fungerede fint i ca 14 dage, men nu står vi med to afbrændte motorer.
Jeg tror kke at de er brændt af samtidig, men vi har bare først opdaget det da den sidste gik i stykker.
Er dette normalt, eller har jeg gjort noget forkert og hvad er den bedste løsning på problemet?
mvh
Kaare
0 synes godt om
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.162
Min egen overbevisninger at motorene er blevet kørt for varme eller hva man kan sige fået for meget i forhold til hva de var beregnet til. Men som sagt er med på en lytter da jeg er nysgerrig
okt 2006
Følger: 40 Følgere: 40 RC-enheder: 4 Emner: 162 Svar: 500
dec 2008
Følger: 1 Følgere: 4 RC-enheder: 2 Emner: 2 Svar: 8
Allerede fra første tur "lugtede" bilen varm når den havde været ude at køre og fået nogen over nakken, hvilket resulterede i at klistermærkerne som sidder på motorerne faldt af.
Dette lagde jeg ikke så meget i, da jeg mener at have læst at andre køre med samme setup uden problemer.
Efter skaden er sket tror jeg at det kan have noget med "C" at gøre. De LIPO batterier som vi købte, var sidste nye skrig ifgl ICCOM (c35),hvilket betyder at de kan afgive op til 35amp i peak strøm og det tror jeg ikke motorerne kan tåle.
Da den første motor var brændt af, var det den anden der skulle tage hele slæbet alene og derfor trak den alt den strøm som den kunne få (35amp) første gang den fik fuld gas, hvilket måske er nok til at brænde vindingerne i motoren over.
Jeg er ikke sikker på at det var sket hvis det havde været 7,4v C15/C20
Dette er bare en teori.
mvh
Kaare
dec 2008
Den har ikke været i nærheden af vand eller mishandlet på lignende måder.
mvh
Kaare
dec 2005
Hvis ja og de har sagt god for sammensætningen af batterier og motorere så burde det være dem som hænger på problemet og erstatning men har i bare købt cellerne der såh ved jeg ikke.
Kan være i ska op i noget BL for at få noget som holder til de celler og det de levere.
jul 2005
Følgere: 31 RC-enheder: 1 Emner: 179 Svar: 2.629
Jeg brændte min Esc af , nok fordi jeg ikke holdt pause , men bare skiftede batterier og kørte videre, og jeg kørte også på lipo.
Man kan faktisk købe renoverede sæt for omkring 1500,- nu
(link fjernet)
Man kan også sætte et Ezrun sæt i , det koster vist også omkring de 1500,-.
dec 2008
Nej desværre ikke ICCOM forhandler ikke Traxxas.
Bilen er bestilt hos Modelsport UK (næsten 1000 spir billigere 299£ leveringstid 3 dage) og da jeg alligevel skulle have reservedele til en Stamped var portoen på 18£ hurtigt tjent hjem.
Men lige nu er det jo ikke så fedt, da jeg ikke rigtigt kan finde andre end mig selv at give skylden, men sådan er det jo.
jul 2005
Følgere: 31 RC-enheder: 1 Emner: 179 Svar: 2.629
http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=Category&CategoryID=99202515&ManufacturerID=60
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.749
og batteriets evne til at afgive strøm har intet med sagen at gøre, da motoren aldrig nogen sinde vil få mere end den vil have, ganske enkelt fordi den selv "henter" strømmen.
Ja, der er mange der brænder de motorer af, og det er oftest pga overbelastning. den billigste måde at undgå det er at montere køling på motorene og evt lavere gearing.
den dyreste er a skifte til motorsystem der kan håndtere kittet.
dec 2008
Oi, det lyder lidt skræmmende, Jeg købte netop E-Revoen til min søn fordi det koster en formue at holde vores to HPI BAJA SS'ere kørende. Så jeg håbede at han kunne få revo'en til at "lege" med uden efterfølgende mega udgifter.
Jeg har har læst en del tråde om Mamba og Ezrun og jeg kan forstå at Mamba er det bedste, men chancen for at få det uden om toldernes klamme finger er ikke ret stor´, så du har været noget heldig. Jeg fik nappet et Futabe 3pk fra US i sidste uge, det kostede næsten 1000,- i told og moms.
Hvis jeg vælger at købe et EZrun til 1/8 biler tror du så det vil holde hvis jeg fortsætter med 7,4 volt, da jeg havde planer om at skifte til 11,x volt når der på et senere tidspunkt skulle brushless system i.
mvh
Kaare
dec 2005
Du kan jo vælge at opgradere til BL det koster jo ikke det vilde hos Modelsport i forhold og det kan da holde til de LiPO celler i gerne vil køre med. Men ja det er da pisse træls man kun har sig selv at klandre for man ikke lige er opmærksom på tingne altid men sån er det jo desværre vi lære så længe vi lever og husk laver man ingen fejl tja så opdager man ikke nye horisonter og finder nye veje at betræde.
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 21 RC-enheder: 11 Emner: 33 Svar: 277
dec 2008
Ok, der var vist noget jeg havde misforstået så tak for forklaringen.
Jeg vil dog meget gerne høre dit bud på noget der kan holde, ikke det med køling
mvh
Kaare
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.749
du skal dog være klar over at det KUN er 4465SL motoren der kan klare 6s lipo, de andre kan maks tage 4s lipo.
Alternativt kunne du kigge her
http://204.186.93.64/Products-E-Revo.htm
det er opgraderings muligheder med børstet motorer. Har både hørt godt og skidt om dem, men ingen personlige erfaringer.
dec 2008
mvh
Kaare
dec 2005
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
de er ret så billige på avionic.dk
(link fjernet)
ved du kan søge på graupners side ang specs på motor så du nemmere kan udvælge hvilken motor som passer bedst til esc.. men jeg ville ihvertfald hellere køre med en speed 600 eller 700 end med de std orginal motorer
og ja alm alu motorkøler eller en stor computer blæser fra et kabinet til at køle begge motore er aldrig af vejen
hvis du vælger brushless så er mit bedste bud også ezrun 150A sættet
held og lykke med det
Traxxas E-REVO afbrændte motorer