747 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Traxxas E-REVO afbrændte motorer Traxxas E-REVO afbrændte motorer

Min søn købte fornyligt en helt ny E-revo (ikke brushless) og for at der skulle komme lidt ekstra fart valgte vi at købe 2 stk LIPO 7,4 V c35.
Dette setup fungerede fint i ca 14 dage, men nu står vi med to afbrændte motorer.
Jeg tror kke at de er brændt af samtidig, men vi har bare først opdaget det da den sidste gik i stykker.
Er dette normalt, eller har jeg gjort noget forkert og hvad er den bedste løsning på problemet?

mvh
Kaare


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Traxxas E-REVO afbrændte motorer
  • #1   19. aug 2009 lytter lige med her...

    Min egen overbevisninger at motorene er blevet kørt for varme eller hva man kan sige fået for meget i forhold til hva de var beregnet til. Men som sagt er med på en lytter da jeg er nysgerrig


  • #2   19. aug 2009 Vis i har vaket den under vand handel eller med en vandslange uden karos så kan det godt være der for, for det er noget med at de ikke er vand tæt, der kan også være kommet meget skidt ind i dem.

  • #3   19. aug 2009 Jeg kan tilføje lidt ekstra oplysninger samt min egen teori.
    Allerede fra første tur "lugtede" bilen varm når den havde været ude at køre og fået nogen over nakken, hvilket resulterede i at klistermærkerne som sidder på motorerne faldt af.
    Dette lagde jeg ikke så meget i, da jeg mener at have læst at andre køre med samme setup uden problemer.
    Efter skaden er sket tror jeg at det kan have noget med "C" at gøre. De LIPO batterier som vi købte, var sidste nye skrig ifgl ICCOM (c35),hvilket betyder at de kan afgive op til 35amp i peak strøm og det tror jeg ikke motorerne kan tåle.
    Da den første motor var brændt af, var det den anden der skulle tage hele slæbet alene og derfor trak den alt den strøm som den kunne få (35amp) første gang den fik fuld gas, hvilket måske er nok til at brænde vindingerne i motoren over.
    Jeg er ikke sikker på at det var sket hvis det havde været 7,4v C15/C20
    Dette er bare en teori.

    mvh
    Kaare


  • #4   19. aug 2009 hej Martin

    Den har ikke været i nærheden af vand eller mishandlet på lignende måder.

    mvh
    Kaare


  • #5   19. aug 2009 Lyder ret kriminelt under alle omstændigheder men sig mig lige har i købt bilen hos ICCOM også?
    Hvis ja og de har sagt god for sammensætningen af batterier og motorere så burde det være dem som hænger på problemet og erstatning men har i bare købt cellerne der såh ved jeg ikke.
    Kan være i ska op i noget BL for at få noget som holder til de celler og det de levere.


  • #6   19. aug 2009 Kaare G , det er desværre ret normalt, selv med 2x8,4 v nimh, kan man brænde både motorer og esc af. På det amerikanske TRaxxas Monster forum, der er flere som har brændt op til 5 sæt af... og de fleste har skiftet til brushless før eller siden og det holder noget bedre og man får meget mere power og køreglæde ud af det. Det koster selvfælgelig også lidt, jeg gav ca 2000,- for mit Mamba monster sæt, men var så også heldig at få det uden told.

    Jeg brændte min Esc af , nok fordi jeg ikke holdt pause , men bare skiftede batterier og kørte videre, og jeg kørte også på lipo.

    Man kan faktisk købe renoverede sæt for omkring 1500,- nu
    (link fjernet)

    Man kan også sætte et Ezrun sæt i , det koster vist også omkring de 1500,-.


  • #7   19. aug 2009 Hej Danny

    Nej desværre ikke ICCOM forhandler ikke Traxxas.
    Bilen er bestilt hos Modelsport UK (næsten 1000 spir billigere 299£ leveringstid 3 dage) og da jeg alligevel skulle have reservedele til en Stamped var portoen på 18£ hurtigt tjent hjem.
    Men lige nu er det jo ikke så fedt, da jeg ikke rigtigt kan finde andre end mig selv at give skylden, men sådan er det jo.


  • #8   19. aug 2009 Du kan selvfølgelig også bare vælge at købe 2 nye motorer, de koster ikke meget

    http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=Category&CategoryID=99202515&ManufacturerID=60


  • #9   19. aug 2009 35c betyder ikke at batterierne afgiver 35 amp. men at de KAN afgive 35xkapacitet.
    og batteriets evne til at afgive strøm har intet med sagen at gøre, da motoren aldrig nogen sinde vil få mere end den vil have, ganske enkelt fordi den selv "henter" strømmen.

    Ja, der er mange der brænder de motorer af, og det er oftest pga overbelastning. den billigste måde at undgå det er at montere køling på motorene og evt lavere gearing.
    den dyreste er a skifte til motorsystem der kan håndtere kittet.


  • #10   19. aug 2009 Hej John

    Oi, det lyder lidt skræmmende, Jeg købte netop E-Revoen til min søn fordi det koster en formue at holde vores to HPI BAJA SS'ere kørende. Så jeg håbede at han kunne få revo'en til at "lege" med uden efterfølgende mega udgifter.
    Jeg har har læst en del tråde om Mamba og Ezrun og jeg kan forstå at Mamba er det bedste, men chancen for at få det uden om toldernes klamme finger er ikke ret stor´, så du har været noget heldig. Jeg fik nappet et Futabe 3pk fra US i sidste uge, det kostede næsten 1000,- i told og moms.
    Hvis jeg vælger at købe et EZrun til 1/8 biler tror du så det vil holde hvis jeg fortsætter med 7,4 volt, da jeg havde planer om at skifte til 11,x volt når der på et senere tidspunkt skulle brushless system i.
    mvh
    Kaare


  • #11   19. aug 2009 Ja det er langt billigere at handle hos Modelsport i England. Der købte jeg selv min MCD og der sparede jeg en DEL penge da jeg ga 9800Kr. for den ARTR. det eneste jeg selv skulle levere var en modtager og det vr efter eget ønske ellers var den kommer 100% RTR men jeg sparede en plov ved at lave en custom order og hvorfor købe en FM sender med når jeg har 2.4GHz... Nej vel??? Såh sån er det.
    Du kan jo vælge at opgradere til BL det koster jo ikke det vilde hos Modelsport i forhold og det kan da holde til de LiPO celler i gerne vil køre med. Men ja det er da pisse træls man kun har sig selv at klandre for man ikke lige er opmærksom på tingne altid men sån er det jo desværre vi lære så længe vi lever og husk laver man ingen fejl tja så opdager man ikke nye horisonter og finder nye veje at betræde.


  • #12   19. aug 2009 hvis det er du beslutter dig for at du vil have det org motor sæt i igen så har jeg et liggende fra min e revo som jeg afmonteret som det første da jeg kom hjem med den, så det har aldrig kørt...

  • #13   19. aug 2009 Hej Tass
    Ok, der var vist noget jeg havde misforstået så tak for forklaringen.
    Jeg vil dog meget gerne høre dit bud på noget der kan holde, ikke det med køling

    mvh
    Kaare


  • #14   19. aug 2009 hvis du tænker brushless så ta et kig på ezrun150a sættene. Det havde jeg i summiten, og der er virkeligt knald på. lækkert system til pengene.
    du skal dog være klar over at det KUN er 4465SL motoren der kan klare 6s lipo, de andre kan maks tage 4s lipo.

    Alternativt kunne du kigge her
    http://204.186.93.64/Products-E-Revo.htm

    det er opgraderings muligheder med børstet motorer. Har både hørt godt og skidt om dem, men ingen personlige erfaringer.


  • #15   19. aug 2009 Jeg bliver desværre nød til at slutte for i aften, da jeg skal ret tidligt op, men vender tilbage i morgen, tak for alle svarende.

    mvh
    Kaare


  • #16   19. aug 2009 hva med noget i den stil her? (link fjernet)

  • #17   20. aug 2009 hejsa. vnår nu det er til din søn og det skal være så omkostningsfrit som muligt. hvad så med at prøve en speed 600motor ?
    de er ret så billige på avionic.dk
    (link fjernet)
    ved du kan søge på graupners side ang specs på motor så du nemmere kan udvælge hvilken motor som passer bedst til esc.. men jeg ville ihvertfald hellere køre med en speed 600 eller 700 end med de std orginal motorer smiley
    og ja alm alu motorkøler eller en stor computer blæser fra et kabinet til at køle begge motore er aldrig af vejen
    hvis du vælger brushless så er mit bedste bud også ezrun 150A sættet
    held og lykke med det


Kommentér på:
Traxxas E-REVO afbrændte motorer

Annonce